Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:38

26
تیر
فوت و فن آرایش مناسب و ماندگار

فوت و فن آرایش مناسب و ماندگار

دانستن نکات آرایشی برای یک آرایش بهتر و ماندگارتر مهم است. اینکه شما چه وقت و چگونه از لوازم آرایش خود استفاده کنید به شما در نتیجه‌ی بهتر آرایش‌تان کمک می‌کند. در اینجا 10 ترفند ساده اما کاربردی برای استفاده لوازم آرایشی

تحریریه زندگی آنلاین : دانستن نکات آرایشی برای یک آرایش بهتر و ماندگارتر مهم است. اینکه شما چه وقت و چگونه از لوازم آرایش خود استفاده کنید به شما در نتیجه‌ی بهتر آرایش‌تان کمک می‌کند. در اینجا 10 ترفند ساده اما کاربردی برای استفاده لوازم آرایشی را بررسی می‌کنیم. 

 

 

با مرطوب کردن صورت کرم پودر بهتر جذب می‌شود

اگر می‌خواهید کرم پودر بزنید اول صورتتان را مرطوب کنید و اجازه دهید کرمتان جذب شود، این کار باعث می‌شود که کرم پودر در سطح پوست بماند. همچنین اگر می‌خواهید کرم پودر به‌خوبی روی پوستتان بخوابد زیر کرم پودر پرایمر بزنید. پرایمر کرمی است که منافذ پوست را پر و سطح پوست را صاف و آماده برای زدن کرم پودر می‌کند و در ضمن باعث دوام بیشتر آرایش روی پوست می‌شود، بعد پنکیک را با حرکات دایره‌ای روی صورت بمالید تا رنگ پوست یکنواخت شود. پس از اتمام کار با یک دستمال نمناک روی صورتتان بزنید تا اضافه‌های پنکیک برداشته شود.

 بیشتربخوانید:

چگونه چشم ‌های ریز را آرایش کنیم تا درشت ‌تر به‌ نظر برسد؟

 

 

 

از پنکک برای ثابت کردن آرایش استفاده کنید

پنکیک چون خشک است می‌تواند به پایداری آرایش شما کمک کند، مثلاً اگر زیر سایه چشم پنکیک بزنید اصلاً سایه تکان نمی‌خورد و همان طرح اولیه خود را حفظ می‌کند، البته پودرهایی هم با نام پودرهای فیکس در بازار وجود دارد که مسلماً بیشتر از پنکک می‌تواند آرایش شما را پایدار کند.

 

برای محو کردن پف چشم به سراغ سایه‌های مات بروید

چگونگی زدن سایه می‌تواند چشم‌ها را درشت‌تر، ریزتر و حتی فاصله دو چشم را زیادتر یا کمتر نشان دهد، مثلاً سایه‌ای با رنگ روشن چشم‌ها را درشت‌تر نشان خواهد داد یا رنگ‌های مات پف چشم‌ها را می‌پوشاند.. از سایه‌های کمرنگ برای رفع گودی چشم استفاده کنید. یادتان باشد استفاده از سایه تک رنگ چشم را کوچک نشان می‌دهد و مالیدن خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد می‌شود.

 

 

از ریمیل، بهتر استفاده کنید

هنگام زدن ریمل به مژه‌های پایین میله ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و آن را به چپ و راست حرکت دهید. فقط مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید. اگر مژه‌هایتان کوتاه است یک‌بار ریمل بزنید و صبر کنید تا ریمل خشک شود و سپس یک لایه دیگر روی آن بزنید. مهم است که رنگ ریمل واقعاً سیاه باشد، اگر احساس کردید که بیشتر خاکستری است تا مشکی از خرید آن منصرف شوید، البته اگر موهای روشن یا تیره‌تر دارید می‌توانید از ریمل قهوه‌ای استفاده کنید چون این رنگ حالت طبیعی‌تر به شما می‌دهد. همچنین یادتان نرود ریمل‌های ضد آب پایداری بیشتری خواهند داشت.

 بیشتربخوانید:

آموزش حجم دادن به صورت با آرایش

 

 

 

در انتخاب یک برند خوب شک نکنید

یادتان نرود استفاده از مارک خوب تأثیر خیلی زیادی بر زیبایی شما خواهد داشت. مارکی که هم کیفیت خوبی از نظر درخشندگی داشته باشد و هم از نظر ماندگاری و آسیب نزدن به پوست، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد اما در طول زمان، شما در واقع هزینه کمتری می‌دهید زیرا مدت بیشتری برایتان می‌ماند و مدام مجبور نیستید آرایش خود را تکرار کنید، کاری که در اجناس ارزان‌تر مجبور به آن خواهید بود.

 

 

چگونه دوام رژ لب را زیاد کنید

برخی از رژ لب‌ها دوام زیادی دارند اما معمولاً فرمولاسیون مواد تشکیل دهنده آنها بسیار خشک است و بنابراین پوست لطیف لب را آزار می‌دهند اما ما می‌خواهیم به شما یاد دهیم چگونه از همان رژهای همیشگی استفاده کنید اما دوام آنها را بالا ببریم. یک مداد لب با رنگ طبیعی لب انتخاب کنید، یعنی رنگش به گونه‌ای باشد که چندان روی لب جلب توجه کند و همچون هاله‌ای روی لب بنشیند.

 

 

آرایش روی آرایش نکنید

شما باید از شب قبل صورت خود را بشویید، پس تمام آنچه که باید انجام دهید آن است که از یک جاذب چربی استفاده کنید تا چربی باقی‌مانده روی پوست که ممکن است طی شب ایجاد شده باشد را پاک کند. زیرسازی را قبل از آرایش فراموش نکنید. برای زیرسازی می‌توانید از پرایمرها استفاده کنید که به پر کردن خطوط کوچک و چین‌وچروک‌ها کمک و پوست را برای آرایش آماده می‌کنند. فقط حواستان باشد که یک محصول مناسب انتخاب کنید که برای نوع پوستتان مناسب باشد.

 

 

رنگ رژ را هماهنگ با موها انتخاب کنید

اگر موهایی بلوند یا سفید یا خاکستری دارید می‌توانید از رژ لب‌های صورتی روشن و نارنجی کمرنگ استفاده کنید و اگر موهایتان قرمز است رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه می‌شود. خانم‌هایی که موهای مسی و شرابی دارند می‌توانند رنگ‌های فوق را به صورت تیره استفاده کنند. برای موهای قهوه‌ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز و قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه‌ای روشن و… و برای موهای قهوه‌ای تیره و مشکی نیز بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

 

از لمس کردن پوست صورت خود بپرهیزید

فراموش نکنید که اگر می‌خواهید آرایش‌تان پایدار بماند در برابر میل خود نسبت به دست زدن به پوست صورت و مالیدن چشم‌ها، مقاومت کنید چرا که این کار نه تنها آرایش را رنگ پریده و لکه لکه می‌کند، بلکه چربی و چرک دستان شما مانع می‌شود که در طول روز آرایشی پایدار و با دوام داشته باشید.

 

 

آرایش را به این دو روش پاک کنید

یک: برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. درصورتی‌که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش کنید. با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان نیز خارج می‌شوند.

دو: برای پاک کردن آرایش چشم به‌جای شیرپاک‌کن از چشم پاک‌کن دو فاز استفاده کنید و اگر چشم‌پاک کن نداشتید از شامپو بچه استفاده کنید.

 

 

برچسب ها: آرایش، آرایش صورت، لوازم آرایش، رژلب، میکاپ تعداد بازديد: 2796 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز