Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 20:52

7
اردیبهشت
راهنمای خرید لباس برای سال جدید

راهنمای خرید لباس برای سال جدید

«آیا این بهترین مانتویی است که می‌توانستم بخریم؟ یا کاش چند مغازه را بیشتر گشته بودم». این حس و حال لذت خرید را از بین می‌برد، پس با این ترفندها می‌توانیم مطمئن باشیم که بهترین مانتو را برای عید سال 1400 به تن می‌کنیم.

تحریریه زندگی آنلاین : یکی از دغدغه‌های خانم‌ها در سال جدید، خرید کفش و لباس است. در این مقاله به برخی از راهکارهای کاربردی برای خریدی باکیفیت‌تر و آسان‌تر می‌پردازیم تا شما خوانندگان عزیز را در این مسیر یاری نماییم پس با ما همراه باشید..

 

 

شاید بارها با خود گفته باشیم: «آیا این بهترین مانتویی است که می‌توانستم بخریم؟ یا کاش چند مغازه را بیشتر گشته بودم». این حس و حال لذت خرید را از بین می‌برد، پس با این ترفندها می‌توانیم مطمئن باشیم که بهترین مانتو را برایسال 1400 به تن می‌کنیم.

 بیشتربخوانید:

رنگ سال ۲۰۲۱ ؛ زرد خاکستری برای آرامش

 

رنگ مد سال؛ مخالف‌ها و موافق‌ها

  رنگ مد سال 1400 طوسی و لیمویی است. برخی از ما قبل از مد شدن این رنگ، آن را دوست داشتیم و شاید لباس‌هایی هم با این رنگ‌ها خریده باشیم که البته این همسویی، خرید عیدمان را آسان‌تر می‌کند؛ زیرا بر اساس تقاضای جامعه، اکثر تولیدی‌های مانتو، به رنگ سال توجه می‌کنند و اساس را بر تولید رنگ سال می‌گذارند. اکثر بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها هم ویترین خود را به رنگ سال می‌چینند. اما اگر این رنگ را دوست نداریم پس حتماً به خواندن ادامه این مطلب نیاز داریم.

 اگر طوسی و لیمویی دوست نداریم؛ ولی می‌خواهیم با مد پیش برویم، می‌توانیم از دیگر طیف‌های رنگ طوسی و زرد یا رنگ‌های نزدیک به آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، رنگ‌های دودی، طوسی روشن و زرد را انتخاب کنیم. اگر هم به‌طور کلی از این رنگ‌ها خوشمان نمی‌آید پس بهتر است که از این طیف رنگ‌ بیرون بیاییم و برای تنوع روحیه خود رنگی را انتخاب کنیم که تا به حال امتحان نکردیم یا کمتر پوشیده‌ایم.

 

مانتوی‌ خود را تن دیگری نبینیم

اولین کاری که باید در این باره انجام دهیم این است؛ چیزی را که همه می‌خرند ما نخریم. تنها در این صورت می‌توانیم این احتمال را به صفر برسانیم. در کنار همه‌ی تولیدی‌های مانتو که از یک طرح و سری رنگ‌های خاص پیروی می‌کنند، تولیدی‌هایی هم هستند که خلاقیت و ذوق به خرج داده و مدل‌های خاص خود را تعریف و تولید می‌کنند. وقتی برای خرید به فروشگاه‌ها و پاساژها می‌رویم بعد از دیدن ۵ تا ۶ مغازه متوجه می‌شویم چه مدلی امسال خیلی معمول است، پس آن را نخرید. به جایش به دنبال مدل‌هایی باشید که کمیاب‌تر و برایتان دلنشین‌تر هستند.

 

مانتوی عید خود را تابستانه نخرید

یکی از اشتباهاتی که ما اغلب در لباس‌ خریدن انجام می‌دهیم، وصل کردن لباس‌های فصل بهار به تابستان است. جنس پارچه لباس‌ها و مانتوهای بهاره باید کمی ضخیم‌تر از تابستانه‌ها باشد؛ زیرا هوای بهار در اوایل همچنان سرد است و سوز دارد. اگر مانتوی ما نازک و تابستانه باشد زودبه‌زود چروک می‌شود و در دید و بازدیدهای عید برایمان مشکل‌ساز. مانتویی را انتخاب کنیم که پارچه‌ای کمی سنگین با بافت‌هایی پر حجم‌ داشته باشد. مطمئن باشید این جنس مانتو در طول مهمانی‌های یک روزه شما احتیاجی به اتو کشیدن پیدا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ایده های ست کردن مانتو آبی

 

 

مانتوی خود را از الیاف طبیعی بخرید تا بیشتر عمر کند

الیاف‌های طبیعی از جمله کتان، پنبه و نخ هستند که زود بو نمی‌گیرند و نیاز به شست‌وشوهای بعد از هر استفاده ندارند. درصورتی‌که کمتر لباس‌های خود را بشویید بیشتر عمر می‌کنند و کُپ خود را همچنان حفظ می‌کنند. پس سعی کنیم جنس مانتویی که می‌خریم از نظر الیاف تولیدی طبیعی و بادوام باشد.

 با توجه به شیوع ویروس کرونا ترجیحاً مانتوی خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید و پس از تحویل گرفتن، آن را حسابی ضدعفونی کنید.

 

 

هنگام خرید کفش شاید در همان لحظه خرید، نشانه‌هایی از اذیت شدن پا را حس کنیم که به گفته‌ اغلب فروشنده‌ها به‌مرور زمان برطرف می‌شود و جا باز می‌کند؛ اما خودتان باید تأیید کنید که آیا این مشکل قابل برطرف شدن است یا خیر؟

برای اینکه بتوانید کارشناسانه تفاوت بین کفش خوب و بد را تشخیص بدهید، این مطلب را با دقت بخوانید و در خرید کفش استفاده کنید؛ زیرا که پا قلب دوم ما است و باید اهمیت ویژه‌ای به آن دهیم.

 

کفش از قد نه، بلکه از پهنا جا باز می‌کند

کفشی را که پایتان می‌کنید دقت کنید از قد کوچک نباشد. به بیان واضح‌تر هم سایز پا باشد. پشت و شست پایتان را اذیت نکند.

 اگر دقت نکنید و از پشت پایتان را اذیت کند باعث ایجاد تاول شده و از جلو ممکن است ناخن پایتان را سیاه کند و نهایتاً به افتادن آن منجر شود. اگر کفش‌تان از کناره پاهایتان را اذیت کرد (البته نه به مقدار زیاد) نگران نباشد با چندبار پوشیدن جا باز می‌کند. هزینه کردن برای کفش اغلب ارزان نیست و در بسیاری از مواقع، وقت زیادی از ما می‌گیرد پس تا جایی که می‌شود دقت کنید تا پول و زمان را هدر ندهید و به سلامتی خود آسیب نترسانید.

 بیشتر بخوانید:

اصول ست کردن لباس

 

 

پاشنه استاندارد حتی برای مردان

گاهی اوقات برخی افراد برای کمردرد و زانودرد به پزشک مراجعه می‌کنند و پزشک معالج به آن‌ها می‌گوید که اشکال از کفش‌شان است و بهتر است آن را عوض کنند. اکثر این مشکلات به وجود آمده در فرد، به علت نداشتن پاشنه استاندارد و مناسب کفش‌هاست. پاشنه به معنای شیب منطقی و متعادل کفش است. این شیب مناسب برای کفش‌های مردانه هم وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. برای خانم‌ها بهتر است از پاشنه‌های یک تکه یا به‌اصطلاح از کفش‌های لژدار استفاده کنند. (۳ الی ۵ سانت پاشنه منطقی است)

 

مدل کفش برای بهار و تابستان

در بسیاری از موارد کفش‌های بهاره قابل استفاده برای تابستان هم هستند و ما معمولاً به علت گرمی هوا، مدل‌های راحت و باز را انتخاب می‌کنیم؛ اما بهتر است به این موضوع نیز توجه کنیم که در این فصل‌ها گرده‌ها و غبارها به‌راحتی قابل جا به جایی هستند که باعث ایجاد حساسیت‌هایی از جمله اگزما بر روی پوست پا می‌شوند. پس سعی کنید کفش‌تان زیاد باز نباشد و اگر هم بود با جوراب بپوشید تا از پوست خود محافظت کنید.

 

کفشی که بتوانیم با چند دست لباس‌ ست کنیم

اگر لباس‌هایتان دیپلمات و رسمی است پس به سراغ کفش‌های رسمی و چرم بروید و اگر لباس‌هایتان راحتی است به دنبال کفش‌های اسپرت و انواع کتانی‌ها بروید. رنگ کفش را سعی کنید خنثی انتخاب کنید تا بتوانید با بیشتر لباس‌هایتان ست کنید. کفش‌هایتان را هر بار واکس بزنید و اگر جنس کتان یا پارچه‌ای دارد هر بار تمیز کنید؛ زیرا گردوغبار کفش را می‌پوساند. اگر جنس کفش‌تان هُرس است از اسپری مخصوص آن استفاده کنید تا پرزها طبیعی آن از بین نرود.

 

خرید شال و روسری

گاهی اوقات برای خرید شال و روسری دقت لازم را انجام نمی‌دهیم و  نتیجه‌اش می‌شود تعداد شال و روسری‌هایی که در کمدمان داریم؛ ولی برای هیچ مهمانی‌ای مناسب نیستند.
 این مقاله به ما کمک می‌کند که طبق اصول، به نحوی خرید کنیم که بعد از سال‌ها از خرید خود پشیمان نشویم و همچنان برایمان جذاب باشد. فقط کافی است چند نکته را رعایت کنیم که هم پول را هدر ندهیم و هم به چیزی که می‌خواهیم برسیم.

شال یا روسری‌ای که کلافه‌مان می‌کند را نخریم: شال یا روسری‌هایی که از نظر رنگ و مدل، هر چند هم که مد باشند را دوست نداریم، نخریم. شال و روسری‌هایی که جنس ساتن یا لیز دارند را نخریم؛ زیرا مدام از سرمان میفتد و ما را عصبی می‌کنند.
هیچ‌گاه روسری‌هایی را که زود چروک می‌شوند و مدام مجبور به اتو زدن آن‌ها هستند
را نخریم.
حداقل با ۲ دست لباس‌مان ست شود: بهتر است وقتی می‌خواهیم روسری و شال بخریم، رنگ و مدل آن را جوری انتخاب کنیم که حداقل با دوتا از لباس‌هایمان ست شود. این کار را فقط محض احتیاط انجام می‌دهیم شاید هیچ‌گاه نیاز نشود که با دو دست لباس‌مان یک شال را سر کنیم؛ اما بهتر است این مورد را برای روز مبادا نگه‌داریم.

وقتی ناراحت هستیم خرید نکنیم: این موضوع را می‌توانیم برای همه نوع خریدها رعایت کنیم؛ اما برای روسری و شال بیشتر. روسری و شال نزدیک‌ترین پوشش به‌صورت ما است و ما باید بیشترین دقت را برای خرید این پوشش بگذاریم. هنگامی‌که در حالت آشفتگی هستیم اغلب رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنیم که حس ناخوشایندی را جلوی آیینه به خودمان و هنگام روبه‌رویی با دیگران، به مخاطبان‌مان می‌دهد. به همین علت وقتی ناراحت هستیم نباید به خرید شال و روسری برویم.
 هیچ‌گاه از سر ناچاری خرید نکنیم: همه ما بارها این جملات را با خود گفته‌ایم: «سلیقه‌ من نیست؛ اما دیگر بهتر از این پیدا نمی‌شود»، «وقت ندارم بیشتر از این بگردم» و «دوستش ندارم ولی به این خاطر می‌خرم چون قیمتش مناسب است».
 نتیجه این جملات همان ۵ یا ۷ روسری‌ در کمدمان است که بعد از یک‌بار سر کردن دلمان را زده و دیگر مایل به استفاده از آن نیستیم. هر گاه هر کدام از این جملات را با خودتان  گفتید، به خانه برگردید و یک روز دیگری را به خرید بروید.

شال و روسری‌های خیلی لطیف نخریم: لطیف و نرم بودن شال و روسری‌ها  به علت داشتن پنبه‌ی زیاد است که همین باعث پرز دادن این جنس روسری‌ها می‌شود. اگر هم این جنس از شال و روسری را قبلاً خریداری کردید و گول انداخته است، با یک ژیلت نو به‌آرامی بر روی آن بکشید تا پرزهای اضافی را برطرف کند.

برچسب ها: رنگ لباس، ست کردن لباس، لباس مردانه، روسری، شیک پوشی، شال تعداد بازديد: 251 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز