برترینها: در این مطلب، استایل نوید محمدزاده، لیندا کیانی، سحردولتشاهی و الناز شاکردوست را در سیونهمین جشنواره فیلم فجر، که پیج طراحان لباسان تحلیل کرده است را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
لیندا کیانی
پالت رنگی این استایل شامل رنگهای زیتونی، مشکی، طلایی است. رنگ زیتونی جزء رنگهای کلاسیک است و این پالت رنگی برای استایلهای رسمی و نیمهرسمی انتخاب بسیار مناسبیست.
خانم کیانی مانتویی به رنگ زیتونی با تکه دوزیهای مشکی، یقه انگلیسی و قد میدی بر تن داشتند.
این مانتو با آستینهای چرم از کالکشن پاییز برند solamordesign میباشد، که در طراحی این کالشکن از چرم استفاده شده و تکه دوزیهای خاص نشانی از امضای این برند دارد، که در اکثر کالکشنها این تکه دوزیها دیده میشود.
بیشتربخوانید:
مدل پالتو بازیگران زن ایرانی روز اول تا ششم در جشنواره فجر 39
در سِت کردن مانتوهایی با زمینه شلوغ و طرحدار، برای اینکه مانتو جلوه خودش را از دست ندهد، بهتر است که سایر آیتمهای ست، ساده و بدون طرح باشد، که خانم کیانی این نکته را رعایت کردند.
شال مشکی با نوار طلایی رنگ در حاشیه و دور شال و حریر در حاشیه شال، کیف کلاچ لویی ویتان، بوت جورابی نوک تیز از جنس جیر همگی به گونهای انتخاب شدند که مانتو جلوه بیشتری داشته باشد.
سحر دولتشاهی
پالت رنگی این استایل شامل رنگهای مشکی، زرشکی و سفید بود. مانتو زرشکی با طرحهای هندسی سفید رنگ، یقه برگردان پهن، آستین پاکتی، که در قسمت برگردان یقه و آستین دوختهای تزئینی کار شده و همچنین قسمتی از بالای آستین کات شده است.
بیشتربخوانید:
استایل الناز حبیبی و سارا بهرامی در جشنواره فیلم فجر
نکتهای که باید دقت کنید این است که، مانتوهایی که یقههای پهن دارند برای کسانی که شانههای پهن و در کل بالاتنه پُری دارند مناسب نیست، چون بالاتنه را بزرگتر نشان میدهد.
اما با توجه به اندام متناسب خانم دولتشاهی، این مانتو مناسب ایشان بود، اما بهتر بود که جلوی مانتو حداقل با یک دکمه یا قزن بسته میشد، در اینصورت لباس در قسمت یقه و بالاتنه مرتبتر دیده میشد.
این مانتو با شلوار دمپا گشاد فاق بلند از جنس مخمل ست شده بود. فاق بلند شلوار و قرار گرفتن بلوز داخل آن باعث کشیدهتر دیده شدن پاها شده است.
اما قد شلوار کمی بلند است. بهتر بود قد شلوار در حد ۳-۴ سانت کوتاهتر میشد یا اینکه لژ کفش کمی بلندتر بود.
گرفتن کیف در دست هم انتخاب درستی بود، چون اگر در قسمت شانه انداخته میشد، کیف در شلوغی بالاتنه گم میشد. زنجیر کیف میتوانست کوتاهتر باشد. کیف کلاچ هم مناسب این استایل بود.
الناز شاکردوست
پیروی از ترندهای فصل در استایل دوم الناز شاکردوست باز هم کاملا مشهود است. خانم شاکر دوست باز هم مانتویی با نواردوزی چرم، سرآستین و سرجیب چرم بر تن داشت.
این مانتو با آستین پفی و پلیسههای جناقی برای افرادی مناسب است که بازو متناسبی دارند، چون حجم و پفی که در قسمت آستین وجود دارد باعثِ پرتر و کوتاهتر دیده شدن دست و بازو میشود، بهخصوص که سر مُچ آستین تنگ است. بنابراین این مانتو مناسب اندام خانم شاکردوست بود.
در کل این استایل مانند استایل قبلی، شامل آیتمهای ترندی و بهروز مثل بوت کُمبَت و جزیٔیات چرم است. خانم شاکر دوست اینبار ساختار شکنی کردند و بهجای شلوار جذب از شلوار راسته برای ست کردن با بوتشان استفاده کردند. اما باز هم بوت و نحوه ست شدن شلوار با آن برای استایلهای کژوال و استریت استایل مناسب تر است.
کیف را در استایل قبلی هم دیدیم و با این استایل هم مَچ شده است.
از لحاظ رنگ، این استایل بسیار یکنواخت است و تنها رنگ کروماتیکِ استفاده شده آبی است که در ماسک و دستبندها میبینیم و جا داشت که بیشتر در استایلشان دیده شود، مثلا در جزیٔیات کیف، شال...
نوید محمدزاده
و اما برویم سراغ جنجالیترین استایل در جشنواره فیلمفجر، که متعلق به کسی نبود جز نوید محمدزاده.
هنرمند پوشالی، مزخرف، شعبون کدخدا، پول بریزم به حسابت اتو بخری و کلی نظرات متنوع و بعضاً طنز و جالب که لبخند بر لب همهی ما آورد.
اما قدرت شبکههای اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام، برای رساندن برخی مفاهیم را دست کم نگیریم. مواردی که در شرایط عادی و با فریاد و فحش و داد و بیداد راه بهجایی نمیبرد مگر سرکوب! اینجاست که سروکله راهکارهای ساختار شکنانه و خلاق همراه با سکوت پیدا میشود که صدایی صدها برابر بلندتر از فریادهای بی هدف دارند.
تعریفِ هنر
هنر مجموعهای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر احساسات و هوش انسانی یا بهمنظور انتقال یک معنا یا مفهوم، خلق میشوند.
اگر هنرمندی توانست با فرایندهایی، معنا و مفهومی را اعم از دردهای جامعه، فقر، اوضاعی بههم ریخته و نابسامان و شرایطی نامتعارف را به گوش تعداد زیادی از افراد برساند توانسته رسالت خودش را در قبال جامعه و سرزمینش به بهترین نحو انجام بدهد.
کاری که چارلی چاپلین قریب به ۶۰ سال قبل کرد. کت شلوارهای شیک، استایلهای متعارف زیبا همیشه مناسب مراسم رسمی هستند، اما به لحاظ هنری پیامی برای اوضاع نابسامان امروز جامعه ندارند.
اگر کمی عمیقتر به استایل چروکیده و ژندهی نوید محمدزاده نگاه کنیم میتوانیم مفاهیم ژرفتر و زیباتری پیدا کنیم که با دردهای امروز جامعهمان همخوانی دارد.
پس قدر هنرمندان باهوش جامعه را بیشتر بدانیم و چمشهایمان را بشوییم وجور دیگر ببینیم.
شما استایل کدام بازیگر را بیشتر پسندیدید؟