Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 13:05

14
تیر
چه رنگ لنزی به پوست شما می آید؟

چه رنگ لنزی به پوست شما می آید؟

یک سری قوانین و فرمول‌های کلی برای انتخاب رنگ لنز وجود دارد. یعنی اگر بر اساس این اصول، لنز رنگی بخرید، بدون شک انتخاب درست و مناسبی خواهید داشت و حتما لنز به شما خواهد آمد.

به گزارش دلگرم : لنز چه رنگی بخرم؟ یکی از سوالات رایج بیشتر کسانی است که می‌خواهند لنز رنگی خریداری کنند (برای خرید لنز رنگی به فروشگاه اینترنتی لوناتو سر بزنید). در پاسخ باید بگوییم که انتخاب رنگ لنز نیز همانند سایز لنز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. یعنی نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید و گفت فلان رنگ برای شما مناسب است.

لنزهای رنگی در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند و هر کدام هم کاربرد خاص خود را دارند. مثلا ممکن است لنز فقط جنبه زیبایی داشته باشد و برای تغییر رنگ چشم‌ها مورد استفاده قرار گیرد. یا ممکن است رنگی-طبی باشد و در عین زیبایی، در اصلاح مشکلات بینایی فرد هم کاربرد داشته باشد.

برخی از لنزهای رنگی دور مشکی هستند و سبب درشت دیده شدن چشم می‌شوند. برخی دیگر ساده هستند و به طور کاملا طبیعی سبب تغییر رنگ چشم می‌شوند.

خلاصه که لنزهای رنگی یکی دو تا نیستند که بتوان گفت فلان رنگ برای شما خوب است یا خوب نیست.

اما با همه این تفاسیر، یک سری قوانین و فرمول‌های کلی برای انتخاب رنگ لنز وجود دارد. یعنی اگر بر اساس این اصول، لنز رنگی بخرید، بدون شک انتخاب درست و مناسبی خواهید داشت و حتما لنز به شما خواهد آمد.

حالا این اصول شامل چه چیزهایی است؟ در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم.

 بیشتر بخوانید:

7روش طبیعی زیباتر کردن چشم

انتخاب رنگ لنز بر اساس مشخصات ظاهری

چه رنگ لنزی بیشتر به من می‌آید؟

هر فردی مشخصات ظاهری خاص خود را دارد. یکی پوستش سبزه و چشم‌هایش قهوه‌ای است، دیگری پوست سفید و چشم‌های آبی دارد. به همین خاطر، هر فرد باید بر اساس مشخصات ظاهری خود رنگ لنز را انتخاب کند.

مشخصات ظاهری شامل موارد زیر است:

رنگ طبیعی چشم‎ها

رنگ پوست

رنگ سایه‌ای که هر روز به چشم می‌زنید (اگر خانم هستید)

رنگ لباس‌هایی که بیشتر مواقع می‌پوشید

 

بیشتر بخوانید:

دشمنی به نام مژه مصنوعی

 

انتخاب لنز رنگی بر اساس رنگ طبیعی چشم‌ها

لنزهای مختلف، روی چشم‌های تیره و روشن اثرات متفاوت دارند. بسیار مهم است که پیش از خرید به میزان مات بودن و فشردگی رنگ‌های لنز توجه کنید.

اگر به دنبال یک تغییر جزئی هستید که فقط می‌خواهید رنگ چشم‌هایتان کمی درخشان‌تر به نظر برسد، سراغ لنزی بروید که یک نوار باریک در اطراف خود و رنگ نیمه‌شفاف دارد.

اما اگر می‌خواهید با لنز رنگی یک تغییر اساسی در چهره خود ایجاد کنید، باید لنز کاملا مات مثل لنزهای سه در یک خریداری کنید. لنزهایی که از سه رنگ برای یک رنگ استفاده شده است، ظاهر طبیعی‌تری به چشم می‌بخشند.

نمونه‌ی این لنزها را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی لوناتو پیدا و خریداری کنید. مثلا در ساخت لنز رنگی ایراپتیکس، از تکنولوژی رنگی 3 در 1 استفاده شده است که 3 حلقه رنگ در اطراف عنبیه دارد. این حلقه‌های رنگی به منظور عمق بخشیدن به لنز تعبیه شده تا موقع استفاده، چشم‌ها کاملا طبیعی به نظر برسند.

لنز رنگی برای چشم قهوه‌ای: چشم‌های قهوه‌ای از آن دسته رنگ‌هایی هستند که هر لنز رنگی با آنها جور می‌شود. انتخاب لنز برای چشم قهوه‌ای به سلیقه شخصی و تیپ و استایل شما بستگی دارد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. لنز طوسی، عسلی، فندقی و قهوه‌ای روشن مناسب‌ترین رنگ برای چشم قهوه‌ای است.

لنز رنگی برای چشم آبی: لنزهای آبی فیروزه‌ای، سبز تیره و آبی-سبز از بهترین گزینه‌ها برای چشم‌های روشن است. اگر دوست داشته باشید که تفاوت ظاهری‌تان محسوس‌تر باشد و خودتان رنگ چشمتان آبی است، می‌توانید از توناژ رنگ‌های گرم، مثل قهوه‌ای روشن استفاده کنید. چنان چه قصد دارید چشم آبی شما به رنگ زیتونی تغییر کند، می توانید از لنزهای رنگی سبز یا زرد استفاده کنید.

لنز رنگی برای چشم سبز: اگر قصد دارید رنگ سبز چشم‌های شما حالت زیتونی پیدا کند، می توانید از رنگ های عسلی استفاده کنید. اما اگر می خواهید رنگ چشم‌ها بیشتر قهوه ای باشد، لنزهای رنگی از خانواده قهوه ای گزینه‌های خوبی هستند.

لنز رنگی برای چشم مشکی: بهترین رنگ برای تغییر اساسی در چشم‌های سیاه، لنز بنفش یا یاسی است. برای داشتن تغییری نامحسوس از لنزهای فندقی رنگ و یا قهوه‌ای عسلی استفاده کنید. لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای چشم مشکی‌هاست.

لنز رنگی برای چشم طوسی: با این چشم هم می‌توان هر رنگی را ست کرد. اما لنز قهوه‌ای تیره، آبی و مشکی بیشترین تغییر را روی چشم طوسی ایجاد می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

روش استفاده از مژه مگنتی

 

انتخاب لنز رنگی بر اساس رنگ پوست

برای پوست سفید و رنگ‌پریده: لنزهایی به رنگ طوسی و آبی گزینه‌های بسیار خوبی است. ارغوانی و بنفش هم می‌توانند انتخاب‌هایی بسیار خاص برای شما باشند. اگر آرایش کمی داشته باشید و از لباس سفید هم استفاده کنید، ظاهرتان بسیار جذاب و طبیعی به نظر خواهد رسید.

برای پوست سبزه، برنزه: بهتر است از لنزهای کاراملی استفاده کنید. مثلا لنز عسلی گزینه خیلی خوبی است. اما از رنگ‌های خیلی روشن و رنگ‌های سرد استفاده نکنید. وقتی پوست رنگ گرم دارید، لنز را هم از میان رنگ‌های گرم انتخاب کنید. مثل لنز عسلی، فندقی و قهوه‌ای. البته رنگ سبز تیره هم با پوست سبزه جور در می‌آید. اما آبی فقط برای زمانی مناسب است که بخواهید با لنز جلب توجه کنید.

برای پوست زیتونی: بهتر است از لنزهایی که سه رنگ در یک رنگ هستند استفاده کنید. مخصوصا رنگ‌های سبز و توسی برای پوست زیتونی بسیار مناسب است.

برای پوست گندمی: استفاده از رنگ‌های روشن بسیار برای شما مناسب است. بهترین انتخاب برای شما استفاده از رنگ سبز است. حواستان باشد اگر از رنگ سبز استفاده می‌کنید هرگز نباید از آرایش سبز هم استفاده کنید! رنگ‌های عسلی، فندقی و خاکستری هم برای شما مناسب است.:

برای رنگ پوست تیره: بهتر است لنز دور دار استفاده کنید. به این خاطر که سفیدی چشم افراد سیاه‌پوست خیلی دیده می‌شود. شما با کمک لنز دور دار می‌توانید چشم‌ها را جذاب‌تر نشان دهید.

 

بیشتر بخوانید:

نکاتی برای آرایش چشم مخصوص شب

 

توصیه‌های پایانی برای انتخاب لنز رنگی مناسب

چه رنگ لنزی بیشتر به من می‌آید؟

از ویژگی‌های یک لنز خوب این است که اجازه دهد اکسیژن به طور کامل به قرنیه چشم برسد‌. در عین حال، از ورود اشعه های مضر UV هم به چشم پیشگیری کند.

وقتی به خرید بهترین مارک‌ لنز رنگی فکر می‌کنید، حتما فاکتورهایی همچون میزان رطوبت‌رسانی لنز را هم مدنظر قرار دهید. تا هنگام استفاده از آنها، چشم‌ها دچار خشکی نشوند.

باید بدانید لنزهای رنگی گران‌تر از لنزهای معمولی هستند. همچنین، توجه داشته باشید که لنزها در اندازه‌های گوناگونی در بازار موجود هستند. پس حتما نمونه‌ای را انتخاب کنید که اندازه برابر با عنبیه چشم دارند. در غیر این صورت، نیمی از آن بی‌رنگ باقی خواهد ماند و حالتی غیرطبیعی به چشمان شما خواهد بخشید. بعلاوه، موقع پلک زدن هم ممکن است از چشم خارج شود و مشکلاتی را برایتان به‌وجود بیاورد.

اگر به دنبال لنزهای طبیعی هستید، لنز رنگی ایراوپتیکس- air optix یا لنز رنگی فصلی فرشلوک-freshlook گزینه‌های خوبی هستند. اگر لنز را فقط برای یک بار استفاده می‌خواهید لنز رنگی روزانه فرشلوک-freshlook گزینه مناسبی است . هر سه این لنزها را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو پیدا و خریداری کنید.

برچسب ها: لنز رنگی، آرایش چشم، لنز، میکاپ چشم، انتخاب رنگ لنز تعداد بازديد: 729 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز