Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:47

31
فروردین
فرق دئودورانت و مام در چیست ؟

فرق دئودورانت و مام در چیست ؟

تفاوت مام زیر بغل و دئودورانت در نحوه عملکردشان میباشد . دئودورانت فقط بوی بد بدن را رفع میکند ولی مام‌ها باعث کاهش میزان عرق کردن نیز می‌شوند .

 تفاوت مام و دئودورانت

انواع مام و دئوودورانت ها برای جلوگیری از عرق کردن و بوی بد بدن در داروخانه ها و فروشگاه ها به فروش می رسند و ممکن است مشتری های این محصولات، درباره خرید آنها کمی سردرگم شوند و تفاوت دقیق بین مام ها و دئودورانت ها را ندانند.

اول از همه باید بدانید که چه تفاوتی بین این دو کلمه وجود دارد.

 

دئودورانت ( deodorant )

دئودورانت ها باعث کاهش باکتری های سطح پوست (باکتری های مولد بو) می شود و


ساعت شک و اصل لاگوست را امروز با تخفیف باورنکردنی بخرید!از این طریق، ایجاد بوی بد را کاهش می دهد و به سبب رایحه عرق کردن با بوی خوب می شوند.

مام ها

اما مام ها یا ضد عرق ها ( antiperspirant ) ، همان طور که از نامشان هم مشخص است،

جلوی عرق کردن را می گیرند و باعث کاهش فعالیت غده های تولید عرق می شوند.

اگر فکر می کنید که نیاز دارید هم یک ضدعرق داشته باشید و هم یک ضد بو، باید در هنگام خرید مام یا اسپری،

روی بسته بندی آن را با دقت بررسی کنید و نوعی را که هر دو خصوصیت را دارد، انتخاب کنید،

پس در موقع خرید، کلمات deodorant و antiperspirant را از یاد نبرید و طبق نیاز خود انتخاب کنید.

 

مام چیست و چه کاربردی دارد ؟

اصلی ترین عنصری که در ساخت مام ها بکار میرود آلومینیم و زیرکونیوم است که البته غلظت استفاده از این دو عنصر متفاوت است. اما استفاده از آلومینیوم چه فایده‌ای برای بدن میتواند داشته باشد؟!

آلومینیوم دارای خاصیت از بین برنده میکروب و آنتی باکتریال و همچنین ضد قارچ است، با توجه به اینکه زیر بغل یکی از مکان هایی است که مناسب رشد باکتری ها و قارچ ها می باشد به همین دلیل استفاده از مام های حاوی آلومینیوم میتواند باعث از بین رفتن میکروب ها شود.

 

مام مناسب چه افرادی است ؟

با توجه به اینکه اصولاٌ تمام افراد عرق میکنند، مام مناسب همه‌ی افراد میباشد، اما کسانی که مبتلا به بیماری برم هیدروز هستند با توجه به اینکه عرق این افراد بوی بسیار زیادی دارد.

بنابراین استفاده از مام نمیتواند برایشان موثر باشد و باید از دئودورانت های بسیار قوی تر که با دستور پزشک در اختیارشان قرار میگرد استفاده نمایند.

 

آیا استفاده از مام باعث حساسیت میشود ؟

ممکن است افرادی به مام حساسیت داشته باشند، البته حساسیت به این محصول متداول نیست قرمزی، خارش و خشکی پوست میتواند از علائم حساسیت به مام باشد.

این نشانه ها بعد از شستشوی بدن با آب و صابون از بین میرود، بهتر است بعد از چند ساعت از استفاده مام، نقاطی که از این محصول استفاده کرده‌اید را با آب و صابون بشویید تا از نفوذ این مواد به پوستتان جلوگیری نمایید، همچنین استفاده از مام ها و دئودورانت هایی که در ساختشان از آلومینیوم کمتر استفاده شده است، میتواند در کاهش حساسیت شما موثر باشد.

تفاوت مام و دئودورانت

 

دئودورانت چیست ؟

دئودورانت در لغت به معنای رفع کننده بوی بد یا بوزداست. دئودورانت‌ها از ترکیب ۶ الی ۱۵ درصد روغن معطر، اسانس، الکل و گاهی مواد ضدباکتریال ساخته می‌شوند

اگرچه که بیشتر افراد دئودورانت و یا ضد عرق را یکی می دانند اما بین آن ها تفاوت هایی هم وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهد شد :

ضد عرق ها هم عرق و هم بوی بد بدن را کنترل می کنند :

آن ها با نمک های آلومینیومی حل شده روی سطح پوست از عرق کردن جلوگیری می کنند و در نزدیکی غده عرق یک حفره ایجاد می کنند .

محصولات رولی و اسپری ضد عرق معمولا حاوی آلومینیوم کربوهیدرات برای کنترل عرق می باشد ، در حالی که ضد عرق های سبی و ژلی حایو آلومینیوم زیرکونیوم هستند.

دئودورانت ها بیشتر حاوی عوامل ضد میکروبی برای جلوگیری از بوی بدن می باشند و از جریان عرق جلوگیری نمی کنند :

مواد اصلی شیمیایی استفاده شده در دئودورانت ها شامل تریکلوسان یا پولی اگزامتیلن می باشد . مرکز کنترل بیماری ها هشدار می دهد که استفاده مکرر از مواد ضد میکروبی ممکن است که باعث ایجاد زنجیره های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک ها شود.

 

تفاوت دئودورانت و مام از نظر کاربردی

بطور کلی دئودورانت ها بصورت اسپری تولید میشوند و در دو نوع پودری و ساده عرضه میشوند، اما مام ها بصورت تماسی هستند و ممکن است بعضی افراد در استفاده از این محصول دچار مشکل شوند.

البته کاربرد هر دوی این محصولات برای جلوگیری از عرق کردن و همچنین جهت جلوگیری از تجمع باکتری ها استفاده میشوند.

 

تفاوت مواد تشکیل دهنده دئودورانت و مام

دئودورانت ها از نظر فرمول ساخت دارای سه ترکیب اصلی می‌باشند و این ترکیبات عبارتند از: روغن معطر، اسانس و الکل.

اما در فرمول ساخت مام ها از الومینیوم استفاده میشود که این عنصر میتواند باعث کاهش عرق کردن پوست شما شود (البته بطور موقت) و با توجه به بوی خوش خود باعث خوشبو شدن پوست شما نیز میشود.

به عنوان سخن آخر اگر در استفاده از مام مشکلی ندارید، مام ها میتوانند مدت زمان بیشتری نسبت به دئودورانت ها بدن شما را از عرق کردن در امان نگه دارند.

اما اگر با استفاده از اسپری راحت تر هستید، دئودورانت های پودری نسبت به حالت بدون پودر، باز مدت زمان بیشتری از عرق کردن جلوگیری مینمایند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به اینکه این دو محصول مستقیماٌ با پوست شما در ارتباط هستند، حتماٌ باید از برندهای اورجینال این محصولات را خریداری نمایید، تا خدایی نکرده دچار حساسیت های پوستی نشوید.

 

دئودورانت بهتر است یا مام ؟

در مورد انتخاب بین دئودورانت یا مام باید گفت که کاملا بستگی شخص شما دارد.

اگر می‌خواهید جلوی عرق کردن و خیس شدن واین حالن منزجر کننده لباس را بگیرید باید از محصولات مام و ضد عرق ها استفاده کنید

اگر می‌خواهید تنها بوی بد بدن را از بین بیرید میتوانید از انواع دئودورانت ها استفاده کنید .

منبع : دلگرم

برچسب ها: دئودورانت، عرق کردن، از بین بردن بوی بد عرق، مام، فرق مام با دئودورانت، مام ضد عرق، مام ضد قارچ تعداد بازديد: 813 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز