Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:44

25
اسفند
چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

بار‌ها شنیده­‌ایم که مردم، خودشان موهایشان را کوتاه می‌کنند. شاید این برای آرایشگر‌ها بسیار توهین­‌آمیز باشد، اما در شرایط فعلی و با وضعیت کرونا باید با آن کنار بیاییم. درحال حاضر که نمی‌توانیم به آرایشگاه برویم، باید خودمان این کار را انجام بدهیم.

بار‌ها شنیده­‌ایم که مردم، خودشان موهایشان را کوتاه می‌کنند. شاید این برای آرایشگر‌ها بسیار توهین­‌آمیز باشد، اما در شرایط فعلی و با وضعیت کرونا باید با آن کنار بیاییم. درحال حاضر که نمی‌توانیم به آرایشگاه برویم، باید خودمان این کار را انجام بدهیم، بنابراین بهتر است توصیه­‌های یک آرایشگر حرفه‌­ای را بشنویم تا نتیجه، بهتر ازآب دربیاید. شما در خانه هم می­توانید موهایتان را کوتاه کنید، اما به دقت زیادی نیاز دارید!

مرحله­‌ی آماده­‌سازی

۱. شستن مو‌ها ضروری نیست. با این حال بهتر است مو‌های خود را با شامپو شسته، گره­‌هایش را باز کرده و آن را کاملا خشک کنید.

۲. مکان مناسب را برای کوتاهی انتخاب کنید. کوتاه کردن موهایتان ممکن است چندین ساعت طول بکشد، مخصوصا اگر اولین­‌بارتان باشد. جایی را انتخاب کنید که می‌­توانید چند ساعت بدون استرس کثیف­‌کاری در آن بنشینید. حمام می­‌تواند مکان مناسبی باشد.

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

۳. باید حتما مطمئن شوید که موهایتان کاملا صاف شده است، مخصوصا اگر مو‌هایی وزوزی یا فر دارید؛ چون ممکن است نتیجه، نامتوازن شود. پس تصمیم بگیرید که می­خواهید موهایتان را نم­دار کنید یا نه. کوتاه کردن مو‌های خشک برای تازه­‌کار‌ها سخت­تر است، اما درباره­‌ی مو‌های فر، شرایط متفاوت است و وقتی مو‌ها خشک هستند، می­توان نتیجه­ی نهایی را به‌طور دقیقتر بعد از زدن هر قیچی مشاهده کرد؛ از طرفی هم نباید فراموش کنید که یک سانتی­متر موی خیس برابر با یک سانتی­متر موی خشک نیست.

۴. وسایل مورد نیازتان را آماده کنید

ضروری

  • یک عدد کش مو
  • قیچی مخصوص آرایشگری
  • برس مو
  • یک آینه­‌ی دیواری
  • یک آینه‌­ی دستی (برای دیدن پشت مو)
  • ماشین اصلاح (مخصوص مردان)

اختیاری

  • پیش‌­بند آرایشگری
  • کلیپس
  • پشانه­‌ی جداکننده‌­ی مو
  • ضدعفونی‌­کننده
  • یک بطری اسپری آب
  • اتوی مو

بهتر است که جنس کش موی شما، پارچه‌­ای لیز باشد. کش مو‌های دیگر باعث کشیده شدن مو و در نتیجه کج و کوله شدن آن می­شود. ازطرفی هم باید حتما از قیچی مخصوص آرایشگری استفاده کنید. قیچی‌­هایی که از آن­ها در خانه برای کار‌های دیگر استفاده می­کنید، ایده‌­آل نیستند. می­توانید این نوع قیچی را از داروخانه­‌ها تهیه کنید.

کوتاهی موی زنانه

چگونه بلندی موهایمان را کوتاه کنیم؟ (بدون مدل)

روش اول: روش دم اسبی

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

در این روش باید بسیار محتاط باشید. این روش، بهترین انتخاب برای تازه­‌کارهاست.

۱. سرتان را برعکس کرده تا موهایتان آویزان شود.

سپس آن­ را به سمت پایین برس بکشید و آن را خیلی محکم با کش مو، دم اسبی ببندید. مطمئن شوید که دم اسبی، نزدیک خط پیشانی شما قرار دارد. بعضی مواقع لازم است موهایتان را قبل از برس کشیدن، نم­دار کنید تا کاملا صاف شود.

۲. یک شانه برداشته و با آن از فرق سر خود اندازه­‌گیری کرده و تصمیم بگیرید­ که می­خواهید موهایتان را تا چه مقدار کوتاه کنید؛

مثلا تا پایین استخوان گونه‌­تان و یا تا پایین چانه‌­تان باشد. همه‌­چیز به سلیقه‌­ی خودتان بستگی دارد.

۳. دم اسبی­‌تان را محکم نگه داشته و با قیچی آرایشگری، آن را با بلندی مدنظرتان و در خطی مستقیم ببرید.

۴. حالا که از شر مو‌های اضافی خلاص شدید، سرتان را به آرامی به سمت جلو خم کنید و شانه را پشت سرتان بگذارید.

۵. قیچی را طوری نگه دارید که نوک آن به سمت انتهای دم اسبی باشد و مو‌ها را نوک‌­گیری کنید.

این کار باعث می­‌شود که جای قیچی روی مو نماند و ظاهر آن طبیعی­‌تر به نظر برسد. تا زمانی به این­ کار ادامه دهید که دیگر در انتهای مو، جای قیچی مشاهده شود.

۶. دم اسبی‌تان را باز کرده، در موهایتان دست کشیده و آن را تکان دهید تا نتیجه­ ی نهایی را مشاهده کنید.

نکته­‌ی اول: هرچه دم اسبی­‌تان را بالاتر ببندید، انحنای پشت مو ملایم­تر می‌­شود. اگر می­‌خواهید صورتتان بیشتر به چشم بیاید، بهتر است تا می­‌توانید دم اسبی‌­تان را نزدیک به خط پیشانی‌تان ببندید. این کار باعث می­‌شود که پشت موهایتان، شکل V به خود بگیرد.

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

نکته­‌ی دوم: برای دقت بیشتر، می‌­توانید قبل از کوتاهی، کش موی خود را به سمت انتهای مو‌ها هدایت کنید تا بلندی مورد نظرتان را تعیین کنید. در حین این کار باید مراقب باشید که دم اسبی­‌تان کج نشود. اگر می‌­خواهید مقدار زیادی از مو‌ها را کوتاه کنید، بهتر است از چند کش مو استفاده کنید و موهایتان را در چند مرحله کوتاه کنید.

روش دوم: روش حرفه‌­ای

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

۱. ترجیحا مو‌ها را با اتو کاملا صاف کنید

خشکی و یا نم­دار بودن مو‌ها به جنس مو و سلیقه­‌ی شما بستگی دارد. هدف اصلی، صافی هرچه بیشتر موهاست.

۲. قسمت جلوی مو را به دو قسمت تقسیم کنید

از یک شانه­­‌ی جداکننده برای این کار استفاده کنید. مو‌های جلو را از قسمت پشتی، طوری جدا کنید که مرز آن­ها پشت گوش باشد. فرق سر را همانطور که همیشه هست، نگه دارید و دست­کاری­‌اش نکنید.

۳. از انگشت­‌هایتان به عنوان راهنما استفاده کنید

یک طرف را انتخاب کرده، به کمک شانه آن را نگه داشته و بالاتر از آن را با انگشت اشاره و وسطتان محکم بگیرید.

انگشت­‌هایتان را تا قسمتی که می‌­خواهید مو‌ها ­را کوتاه کنید، پایین بیاورید (شانه، بالای قفسه‌­ی سینه یا...).

۴. طرف دیگر را نیز کوتاه کنید

حالا که یک طرف جلوی موهایتان را کوتاه کرده­‌اید، از آن برای تعیین بلندی طرف دیگر استفاده کنید. می­‌توانید از شانه یا انگشتانتان برای این کار استفاده کنید.

۵. بلندی دو طرف را مقایسه کنید

هر دو طرف را به آرامی به سمت جلو بیاورید و با هم مقایسه کنید تا اگر لازم بود برای هماهنگی بیشتر، تغییراتی ایجاد کنید.

چشمان شما بهترین ابزارتان هستند. اگر از صاف بودن کوتاهی خوشتان نمی­‌آید، با نوک قیچی و به صورت عمودی، داخل هر دو طرف را خرد کنید.

۶. مو‌های پشت سر را تقسیم کنید

اولین لایه‌­ی پشت مو‌ها را جدا کنید. من برای این کار، مرز را خطی از بالای یک گوش تا بالای گوش دیگر، در نظر می‌گیرم و بقیه­‌ی مو را با کلیپس، بالا می‌­بندم. این لایه را از وسط به دو قسمت جدا تقسیم کنید و به جلوی شانه‌هایتان بیاورید تا با کوتاهی جلوی مو مقایسه کرده و از آن به عنوان راهنما استفاده کنید.

۷. قسمت پشت مو را کوتاه کنید

نکته‌­ی مهم در این مرحله این است که قسمت پشتی را کمی بلندتر از قسمت جلویی کوتاه کنید، چون وقتی مو را به پشت شانه برگردانید، در زاویه‌­ی متفاوتی قرار می­گیرد. برای اطمینان بیشتر سعی کنید که خط برش تا حد ممکن، صاف باشد، چون بعدا می­شود تغییرات دلخواه را اعمال کرد، اما اگر قسمت پشتی را کج ببرید دیگر راه جبرانی وجود ندارد!

۸. آخرین قسمت پشتی را کوتاه کنید

وقت تمام کردن کار است! قسمتی را که با کلیپس بسته بودید، باز کنید و از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. باز هم از قسمت‌هایی که قبلا کوتاه کرده بودید، برای تعیین بلندی، کمک بگیرید. حالا که کوتاهی شما کامل شده، می­توانید کمی به آن مدل دهید. انجام این مرحله، اختیاریست. اگر تصمیم دارید این کار را کنید، به شما یک تکنیک معرفی می­کنم. قسمتی از جلوی مو (ترجیحا مرز را کنار استخوان گونه در نظر بگیرید) جدا کرده و پایین آن را با زاویه‌­ی ۴۵ یا ۹۰ درجه، قیچی کنید.

۹. وسایلتان را تمیز کنید

تمیز کردن وسایلتان، موضوعی حیاتی است. ما دیگر از قیچی آشپزخانه استفاده نمی­کنیم، پس باید این عادت­های غیربهداشتی را کنار بگذاریم.

۱۰. از محصولات حالت­‌دهنده استفاده کنید

استفاده از محصولات حالت­‌دهنده­‌ی خوب روی نتیجه بسیار تاثیرگذار است. من از سرم مو استفاده کردم. سرم مو از شاخ شدن مو و ساییدگی تدریجی آن، جلوگیری می‌کند. من از تافت نیز استفاده کردم تا جلوی مو‌ها حالت خوبی به خود بگیرد.

چگونه موهایمان را مدل موی «باب» کوتاه کنیم؟

موهایتان را از پشت، دم اسبی ببندید. این دم اسبی باید محکم، پایین­تر از خط پیشانی و دقیقا در وسط سر باشد.

قیچی آرایشگری را برداشته و کمی پایین­تر از کش مو را در خطی مستقیم ببرید. این باعث می­شود که موهایتان تا شانه­‌هایتان کوتاه شود. اگر می‌­خواهید اطمینان بیشتری داشته باشید، می­توانید قبل از کوتاه کردن، روبه‌­روی آینه، بلندی مو‌ها را چک کنید.

بعد از باز کردن دم اسبی، مدل موی باب شما کامل است، اما ممکن است خط صاف قیچی، باب میل خیلی از افراد نباشد. در این صورت می­توان سر را مقداری به جلو خم کرد (طوری که زمین را ببینید)، و قیچی را عمودی و به سمت انتهای مو‌ها گرفت و شروع به نوک­‌گیری کرد. این باعث می­شود از شر خط قیچی راحت شوید.

موهایتان را تکان دهید. این کوتاهی را می­توانید هم به طور عادی و هم با اضافه کردن چند فر یا موج، برای طبیعی‌­تر جلوه دادن آن استفاده کنید.

چگونه چتری موی خود را کوتاه کنید؟

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

این کار بسیار حساس است، چون اگر اشتباه کنید، کار از کار گذشته است. چتری شما همیشه در معرض دید است، پس باید چند نکته را مدنظر داشته باشید.

هیچوقت چتری‌­تان را خیس نکنید. همیشه قبل از کوتاهی، آن­ را خشک کنید و با برس لوله­‌ای شانه کنید. این باعث می­شود که چتری­تان خیلی کوتاه نشود. همچنین پیشنهاد می­شود که انتهای مو را در خطی صاف کوتاه نکنید، چون درست کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

ابتدا خط پیشانی‌تان را پیدا کرده و قسمتی از مو‌ها را که نمی­خواهید جزو چتری‌تان باشد، جدا کنید و با کلیپس به پشت ببندید.

قیچی آرایشگری خود (این خیلی مهم است، چون با قیچی معمولی، نتیجه خوب نخواهد شد) را در زاویه­‌ی ۹۰ درجه و عمودی به سمت چتری گرفته و به آرامی داخل آن را خرد کرده و نوک­گیری کنید. با این کار، حجم مو کم می­شود و در نتیجه، چتری شما طبیعی جلوه می­کند.

از بریدن خطی مستقیم در راستای صورتتان خودداری کنید و سعی کنید که قیچی را موازی با مسیر رشد مو نگه دارید.

چگونه از شر مو خوره‌­ها راحت شویم؟

ممکن است که این مشکل برای هرکسی پیش بیاید. هرچه زودتر از شر مو خوره‌­ها راحت شویم، بهتر است، چون جلوی خراب شدن هرچه بیشتر مو‌ها گرفته می­شود. مهم‌­ترین قسمت این کار، حفظ آرامش است. ممکن است سهل­‌انگارانه از قیچی استفاده کنید و وسوسه شوید که مقداری از نوک مو را کوتاه کنید، اما جلوی خودتان را بگیرید و به یاد داشته باشید که هدف ما فقط راحت شدن از شر مو خوره­‌هاست و نه کوتاه کردن بلندی مو!

کوتاهی­ مردانه

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

۱. یک مدل موی مشخص را انتخاب کنید

مردم چگونه مدل موی مناسب خودشان را انتخاب می­کنند؟ پاسخ این سوال، ساده است؛ حالت صورت و استایل!

اگر اولین باری است که موی خود را کوتاه می­کنید، به خودتان سخت نگیرید و مدلی ساده انتخاب کنید. همیشه سعی کنید که موهایتان را بلندتر از حد لازم، کوتاه کنید تا جلوی فاجعه را بگیرید. اینگونه هروقت همه‌­چیز طبق برنامه پیش نرفت، فرصت برگشت دارید.

۲. قبل استفاده از ماشین اصلاح، نحوه‌­ی کار با آن را یاد بگیرید

آن را روشن و خاموش کنید، سرعتش را تغییر دهید، محافظ را بردارید و سر جایش بگذارید، تیغه‌­ها را عوض کنید و... تا وسط کار مجبور نشوید به سراغ دفترچه‌­ی راهنما بروید.

۳. قسمت­های مختلف موهایتان را جدا کنید

از فرق سر تا گوش‌­هایتان را از دو طرف شانه کنید. دقیقا جایی که انحنای سر را حس می­کنید، مرزی تعیین کنید و مو‌ها را جدا کنید. برای هر دو طرف این کار را انجام دهید. اگر موهایتان خیلی بلند است، قسمت بالا را با کلیپس ببندید.

۴. بغل مو‌ها را کوتاه کنید

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

محافظی با اندازه­‌ی مناسب انتخاب کنید. پیشنهاد ما محافظی با سایز کوچک است. محافظ، مقدار مویی که کوتاه می­شود را تنظیم می­کند. می­توانید از اندازه‌­ی شماره ۱ یا ۲ استفاده کنید. مو‌ها را در خلاف جهت رشد و از پایین به بالا کوتاه کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا موی اضافی باقی نماند. پایین مو‌ها را مقداری بیشتر کوتاه کنید. ما بلندی را در مراحل بعد، وقتی که می‌خواهیم مو را فید کنیم (سایه بزنیم)، تنظیم خواهیم کرد. این کلک ساده باعث می­شود که کوتاهی شما حرفه­‌ای‌­تر به نظر برسد.

۵. سراغ پشت مو‌ها بروید

از یک آینه‌­ی دستی استفاده کنید تا پشت سرتان را ببینید و به آرامی از پایین به بالا کوتاه کنید. یادتان نرود که پایین مو‌ها را مقداری بیشتر کوتاه کنید. مطمئن شوید که کوتاهی پشت با کوتاهی بغل مو هماهنگ است.

۶. مو‌ها را فید کنید (سایه بزنید)

فید فقط مخصوص مو‌های خیلی کوتاه است. برای این کار باید بلندی قسمت بالا و پایین مو تفاوت داشته باشد. در نتیجه، مرزی بین قسمت کوتاه و بلند مو پدیدار خواهد شد. محل پدیدار شدن این خط به نوع فید شما بستگی دارد (فید پایین، بالا یا وسط).

این فید باید در اطراف سر کاملا متقارن باشد. برای فید کردن باید این خط را هموار کرده و بتراشید. هرچه بیشتر بخواهید که این خط واضح و مشخص باشد، باید دقت بیشتری داشته باشید. برای این کار باید سایزی از محافظ را انتخاب کنید که بین سایز این دو بلندی باشد. به آرامی ماشین را روی این خط و مقداری هم به سمت بالا بکشید، اما نه خیلی زیاد، چون ممکن است فید شما کاملا خراب شود!

۷. قسمت بالایی را کوتاه کنید

از یک برس و یا دستانتان برای بالا بردن مو استفاده کنید. در این قسمت باید از قیچی استفاده کنید. مو‌ها را آرام و با دقت در تکه‌­های شش میلی­متری، کوتاه کنید. این کوتاهی‌­ها باید با خط پیشانی‌تان موازی باشد. از قسمت­هایی که کوتاه می‌­کنید، به عنوان راهنما برای کوتاه کردن قسمت­‌های دیگر استفاده کنید.

دقت کنید که قسمت­های جلویی مو بیشتر در معرض دید هستند، پس محافظه­‌کارانه عمل کنید و به یاد داشته باشید که همیشه می‌­توان مو‌ها را کوتاه‌­تر کرد، اما مویی که کوتاه شده، دیگر برنمی­‌گردد.

وقتی کارتان با این قسمت تمام شد، لایه­‌ای قائم بر خط پیشانی‌تان را از مو‌ها جدا کرده و به سمت بالا بکشید. تمام بلندی­‌های این لایه باید برابر باشند. تاج مویتان را با ملایمت کوتاه کنید. این قسمت مو از بقیه‌­ی قسمت­‌ها نازک‌تر است.

۸. اگر چتری دارید، آن را کوتاه کنید

اگر چتری دارید، آن را به چند تکه تقسیم کنید. هر قسمت را جداگانه شانه کنید و قسمتی را که می­خواهید، با قیچی کوتاه کنید. اگر در قسمت جلو، کچل یا کم­‌مو هستید، چتری‌تان را بلندتر کوتاه کنید.

۹. دو طرف مو‌ها را مرتب کنید

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟

از یک آینه برای چک کردن بلندی دو طرف مو استفاده کنید. لایه­‌هایی افقی از دو طرف جدا کرده و با هم مقایسه کنید. اگر برابر نیستند، تغییرات لازم را ایجاد کنید.

۱۰. خط ریشتان را به سلیقه‌­ی خودتان کوتاه کنید

می‌­توانید خط ریشتان را با تیغ یا موزر کوتاه کنید. اگر می­خواهید بلند باشند، از پایین گوش­‌هایتان شروع کنید. اگر خط ریشی کوتاه‌­تر مدنظرتان است، می­توانید از گودی زیر گونه‌­تان شروع کنید. فراموش نکنید که با انگشت، بلندی دو طرف را مقایسه کنید.

۱۱. قسمت بالایی مو و کناره­‌ها را مرتب کنید

از بالای سر تا کناره‌­ها را شانه کنید و همزمان قیچی را عمودی نگه دارید تا مو‌های اضافی را کوتاه کند.

۱۲. مو‌های گردن و پیشانی را بزنید

از موزر یا ریش‌­تراش استفاده کنید تا مو‌هایی را که پشت گردنتان رشد می­کنند، بزنید. از یک آینه­‌ی دستی برای دیدن پشت سر استفاده کنید. این کار را برای خط پیشانی نیز تکرار کنید.

۱۳. بلافاصله بعد از کوتاهی، موهایتان را مدل دهید

بعد از کوتاهی، موهایتان را در حمام خیس کنید تا مو‌های اضافی شسته شوند. با حوله، مو‌ها را خشک کرده و طوری که دوست دارید، شانه کنید. اگر ار نتیجه راضی نیستید، دوباره مو‌ها را کوتاه کنید و یا به یک آرایشگر مراجعه کنید.

 

منبع : برترینها

برچسب ها: کوتاهی مو، آرایشگاه زنانه، کوتاهی مو در خانه، کرونا ویروس، کوتاه کردن چتری تعداد بازديد: 755 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز