Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 00:27

14
شهریور
خالکوبی را چطور پاک کنیم؟

خالکوبی را چطور پاک کنیم؟

خالکوبی عبارت است از ایجاد یک علامت یا شکل پاک نشدنی روی پوست با وارد کردن رنگ به داخل آن از طريق سوزن یا دیگر وسایل نوک تیز.

 بسياري از اشخاص بعد از چند وقتی خالکوبی، به دنبال یک متخصص پوست می گردند که این خط و خطوط را پاک کند.

 

اکثر خانم هایی که بدنبال تاتو میروند ، خواستار پاک کردن آن هستند و شایع ترین علل آن پشیمان شدن آنهاست. حتی مشاهده شده 70درصد این اشخاص یک ساعت بعد از خالکوبی از این عمل پشیمان میشوند .

 

دلایل پشیمانی:

1. عدم تطابق طرح( ابرو- خط چشم) خالكوبی شده با طرح ایده‌ال فرد.

2. گاهی نیزافراد دچار واكنشهای حساسیتی( آلرژیك) به رنگ تاتو ميشود كه لازم ميشود آن رنگ از داخل پوست خارج شود

3. آقایانی كه به علت قانون های موجود درسازمانهای نظامي و استخدامی مجبور به پاک كردن خالكوبی در روی بدن ميشوند 

 

شیوه های پاک کردن خالکوبی و تاتو 

شیوه های متعددی براي برداشتن و پاک کردن خالکوبی وجود دارد ، شامل:جراحی و بریدن ناحیه حاوی خالکوبی و سپس دوختن ناحیه؛ درم ابریژن مکانیکی( در این شیوه از یک وسیله جهت سایش پوست استفاده ميشود ) ؛ میکرودرم ابریژن( با پاشیدن پودرهای کریستال اکسید آلومینیوم، پوست بطور سطحی تراشیده ميشود و تنها براي خالکوبی های سطحی کاربرد دارد) ؛ سل ابریژن( از نمک براي تراشیدن پوست استفاده ميشود ) ؛ خارج کردن شیمیایی رنگ توسط یک خمیر خاص؛ سرمادرمانی( جراحی با سرما) یا کرایوتراپی؛ استفاده از اسیدهای شیمیایی و سرانجام لیزردرمانی شامل لیزرهای لایه بردار مانند اربیوم و co2 و لیزرهای غیر لایه بردار.

 

پاک کردن خالکوبی , روش پاک کردن خالکوبی , روشهای پاک کردن خالکوبی

 

 

بهترین شیوه كدام است؟

از بین شیوه های بالا بعضی میتوانند جوشگاه های بدی ایجاد كنند و نتيجه خوبی را از نظر زيبايي بهمراه نداشته باشند. پزشكان متخصص پوست، بهترین شیوه را لیزر درمانی ميدانند .

 

پاک کردن تاتو با مواد طبيعی در منزل

 

نمک برای پاک کردن تاتو و خالکوبی

نمک یک ماده ساینده است. سدیم و کلر موجود در نمک به رهایی از خالکوبی کمک ميکنند . آنها به شدت به پوست نفوذ ميکنند و ساختار جوهر را می شکنند. اندکی آب به نمک اضافه کنید و یک اسفنج را در آن خیس کنید.

 

اکنون اسفنج را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی پوستتان بمالید و بعد با آب گرم تمیز کنید. استفاده از نمک، یک شیوه ارزان قیمت، ولی مؤثر است.

 

ترکیب عسل و ماست+ نمک

اول محل تاتو را با آب و صابون بشویید بعد دو قاشق عسل را با اندازه مساوی از نمک و ماست ترکیب کرده وبر محل موردنظر بطور منظم در مدت 20 دقیقه بمالید.

 

ترکیب نمک و آب لیمو برای پاک کردن تاتو

در این شیوه میتوانید 100 گرم نمک با یک الی دوقاشق آب لیمو را با هم ترکیب و به مدت 30 تا 60 دقیقه بر روی پوست گذاشته و با دستمال ارام ماساژ دهید تا قرمز شود و سبب از بین رفتن طبيعي تاتو شود.

 

شیوه اسکراب زردآلو برای پاک کردن تاتو

شیوه اسکراب زردآلو معمولاً با نمک انجام ميشود تا بعنوان لایه برداری عمل کند. این شیوه شامل مخلوط کردن نمک و زردآلو و مالیدن آن روی خال کوبی است. نمک، بعنوان یک ساینده عمل ميکند و قدرت پاکسازی زردآلو جوهر را از بین می برد با این حال آن را بطور کامل پاک نمی کند.

 

پاک کردن خالکوبی , روش پاک کردن خالکوبی , روشهای پاک کردن خالکوبی

 

 

پودر ماسه و سنگ سنباده برای پاک کردن تاتو

سائیدن هم یک شیوه خيلي اسان براي پاک کردن تتو در منزل است، اگرچه کارایی آن به مرور قابل مشاهده خواهدبود. برای اینکه این شیوه سریعتر به نتيجه برسد میتوانید ماسه و سنگ سنباده را اسیاب کنید و با ژل آلوورا مخلوط کنید. این ترکیب را با ملایمت روی پوست محل تاتو بمالید تا تتو محو شود و از بین برود.

 

این شیوه ساختار پوست را تحت‌تأثیر قرار ميدهد و به از بین رفتن سلول های پوستیِ رنگ شده کمک ميکند . بسياري از آدم این شیوه را بکار می گیرند ولی براي تمیز کردن کامل و تند تاتو حقیقتا روشی سخت است. معمولاً تمیز کردن تاتو وقت زيادي از شما می گیرد. بعلاوه این شیوه معایبی هم دارد، زیرا میتواند باعث سابیده و ناتوان شدن پوست شود. در زمان انجام این فرآیند پوست عمیقاً مستعد زخم و اسیب است براي همین میتواند خيلي خطرناک باشد. ولی بهرحال یکی از شیوه های تمیز کردن تاتو در منزل است که آدم ها میتوانند آزمون کنند زیرا انجام آن در منزل اسان است و نیازی به پرداخت هزینه ی زیاد شیوه های لیزری نیست. این شیوه براي اشخاص کم درامد خيلي مطلوب است.

 

از بین بردن گوشت اضافی ناشی از پاک کردن تاتو را با عصاره ی لوندر 

لوندر متعلق به مناطق مدیترانه ای است ولی اینک در بسياري از بخش های دنیا وجود دارد . عصاره ی لوندر یکی از معدود عصاره هایی است که میتوان مستقیما روی پوست اعمال کرد زیرا کاملاً بی خطر است و میتواند افتاب سوختگی و زخم های پوست را تسکین دهد. اگر از اکنه یا قرمزی پوست رنج می برید، عصاره ی لوندر میتواند اکنه را تسکین دهد و درمان کند، و پوست تان را بطور مؤثر بهبود ببخشد. بعلاوه از عصاره ی لوندر بطور گسترده براي درمان گوشت اضافه استفاده ميشود .

 

استفاده از عصاره ی لوندر بعنوان درمانی براي گوشت اضافه ی ناشی از پاک کردن تتو بسیار ساده است. کافی است با استفاده از پنبه ی نرم ناحیه ی تاتو را ۲ بار در روز، یعنی صبح و شب، با عصاره ی لوندر ماساژ دهید.

 

اسطوخدوس و مزایای آن در پاک کردن تاتو

اسطوخدوس گیاهی خوش بو و خوشرنگ با خواص درمانی بسیار میباشد که استفاده از خود این گیاه و روغن آن جهت رفع مشکل یاد شده و دیگر مشکلات پوستی کاربرد فراوانی دارد. به وسیله استفاده از روغن اسطوخدوس میتوانید به شیوه کاملاً طبيعي و ایمن تاتوی خود را پاک نمایید. روغن اسطوخدوس را روزانه دو مرتبه استفاده موضعی نموده و این عمل را تا زمان حذف کامل اثرهای باقی مانده ادامه دهید.

 

سخن پايان

هر چند روز به روز تکنولوژی های مربوط به لیزر براي پاک کردن تتو و خالکوبی بیش تر ميشود ولی هم چنان پاک کردن تاتو کار مشکل و زمان بری است و احتیاج به درمان مرتب دارد ولی بد نیست بدانید که پاک کردن کامل تاتو بدون هیچ ردی از آن فعلاً بطور عملی ممکن نیست.

 

منبع : بیتوته

برچسب ها: خالکوبی، تاتو ابرو، تاتو بدن، تاتو لب، پاک کردن تتو با لیزر، پاک کردن خالکوبی تعداد بازديد: 550 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز