Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 13:11

5
تیر
آموزش آرایش تابستانی

آموزش آرایش تابستانی

هر فصل آرایش مخصوص به خودش را دارد. از آنجا که در فصلی، چون تابستان، گرممان می‌شود و عرق می‌کنیم، آرایشمان هم ممکن است که خیلی زود از بین برود یا روی صورتمان بماسد.

هر فصل آرایش مخصوص به خودش را دارد. از آنجا که در فصلی چون تابستان، گرم‎مان می‌شود و عرق می‌کنیم، آرایش‎مان هم ممکن است که خیلی زود از بین برود یا روی صورت‎مان بماسد. ما از چند آرایشگر حرفه‌ای در مورد شیوه درست آرایش کردن در فصلی چون تابستان سوال کرده‎ایم. آن‌ها نیز به ترفند‌هایی اشاره کرده‎اند که شاید به کارتان بیاید.

در تابستان چگونه آرایش کنیم؟

آرایشتان را با مرطوب‎کننده آغاز کنید

این که شما آرایش‎تان را با چه چیزی آغاز کنید، اهمیت زیادی دارد. در فصلی، چون تابستان، شما باید ابتدا صورت تان را با مرطوب‎کننده‌های بدون روغن بپوشانید. پس از این که صورت‎تان را هیدراته کردید، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. شما باید از کرم ضد آفتاب حاوی UV در زیر آرایش‎تان استفاده کنید تا مطمئن شوید که آقتاب به پوست‎تان آسیبی نمی‌رساند. البته زدن کرم ضد آفتاب تنها یک بار در روز کافی نیست. اگر مدت زمان زیادی بیرون از خانه هستید، باید حداقل هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید. البته حواس‎‏تان باشد که قبل از زدن کرم ضد آفتاب، حتما دست‎هایتان را بشویید تا آلودگی به پوست‎‎تان منتقل نشود.

 

پرایمر بزنید

یکی از چیز‌هایی که شما باید در تابستان هنگام آرایش به آن توجه کنید، پرایمر است. پرایمر گزینه خوبی برای روز‌های گرم تابستان است، از این جهت که ماندگاری آرایش صورت‎تان را بالا می‌برد. از طرف دیگر، پرایمر سبک بوده و به خوبی روی پوست‎تان می‌نشیند، بنابراین احساس سنگینی نخواهید کرد. این پایه آرایشی به دلیل وجود اسید هیالورونیک، چین و چروک‌های پوست شما را از بین برده و آن را زیرسازی و برای آرایش آماده می‌کند.

 

دور کرم پودر را خط بکشید

یکی از پایه و اساس میکاپ استفاده از کرم پودر است. اما در فصل تابستان توصیه می‌شود که از آن استفاده نکنید. شما می‌توانید کرم‌های ضدآفتاب یا مرطوب کننده رنگی را جایگزین کرم پودر کنید؛ یا کانسیلر را برای نقاطی از صورت‎تان که نیاز به پوشش دارد، به کار گیرید. این امر سبب می‌شود تا پوست‎تان احساس سبکی بیشتری کند.

از آنجا که کرم پودر روی پوست صورت شما تغییر رنگ می‌دهد، بهتر است که قبل از خرید آن را تست کنید. کمی از کرم پودر را به پوست صورت‎تان بزنید و چند ساعت صبر کنید. اگر رنگ آن تغییری نکرد و با تن پوست‎تان تناسب داشت، آن را بخرید. از کرم پودر‌هایی که تن صورتی یا خنثی‌ای دارند، خودداری کنید، زیرا معمولا با پوست باقی قسمت‌های بدن‎تان هماهنگی ندارند و این تغییر رنگ توی ذوق می‌زند. به جای آن به دنبال تن‌های گرم‌تر کرم پودر باشید.

در تابستان چگونه آرایش کنیم؟

پنکک برنزه را انتخاب کنید

اگر فکر می‌کنید که در طول روز عرق می‌کنید، برای جلوگیری از بهم‎ریختگی آرایش‎تان می‌توانید از پنکیک‌های خشک استفاده کنید. اما حواس‎تان به شیوه زدن آن باشد. شما نباید پد را روی صورت‎تان بکشید، کافی است که به آرامی آن را روی تمام نقاط پوست گذاشته و بردارید تا پوست‎تان یکنواخت شود.

اگر هم قبل از بیرون رفتن از خانه، پنکک نزنید، اما در اواسط روز احساس کردید که عرق می‌کنید، تا جای ممکن از پنکیک برای برداشتن رطوبت پوست‎تان استفاده نکنید. پنکیک در برخورد با رطوبت می‌ماسد و آرایش‎تان را خراب می‌کند. می‌توانید برای جمع کردن عرق و چربی پوست، از کاغذ‌های خشک کن مخصوص صورت استفاده کنید.

در مورد انتخاب رنگ پنکک، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با فصل تابستان سازگار باشد. یکی از رنگ‌های محبوب تابستانه، رنگ برنزه است. این رنگ چشم‌های شما را روشن‌تر می‌کند، دندان‌های شما را سفیدتر نشان می‌دهد و به پوست‎تان گرما می‌بخشد. اگر می‌خواهید که به صورت‎تان سایه‎روشن دهید و آن را از حالت یکنواخت خارج کنید، برنزه را تنها به قسمت‌هایی از صورت تان که برآمده، مانند بالای پیشانی، گونه‎ها، چانه و بین‎تان بزنید.

اگر می‌خواهید که در گرمای تابستان، آرایش‎تان نریزد، کمتر آرایش کنید. به بیان دیگر، هر چه آرایش شما کمتر باشد، راحت‌تر خواهید بود.

 

شیمر‌های براق‌کننده را کنار بگذارید

در فصلی چون تابستان، بهتر است که از براق کننده‌های صورت استفاده نکنید. همه ما صورتی روشن، براق و خیره کننده را دوست داریم، اما در تابستان به دلیل رطوبتی که هوا دارد و عرقی که می‌کنیم، صورت ما به خودی خود براق می‌شود. از این رو بهتر است که از شیمر‌های براق کننده صورت استفاده نکنید.

در تابستان چگونه آرایش کنیم؟

سایه چشمتان غلیظ نباشد

در فصل تابستان، بهتر است که از رنگ‌های روشن سایه چشم استفاده کنید. اما چه کنیم که سایه روی چشم هایمان ساعت‌ها بنشیند؟ برای این منظور، قبل از هر چیز از پرایمر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که سایه چشم مدت زمان بیشتری روی پلک‌هایتان بماند. خوبی پرایمر آن است که حتی به ماندگاری خط چشم‎تان هم کمک می‌کند.

 

رژ لبی روشن بزنید

برای این که رژ لب‎تان بر اثر گرما و عرق کردن پخش نشود، بهتر است که ابتدا کمی پنکک روی لب ‎هایتان بزنید سپس با خط لب، مرز لب‎هایتان را مشخص کنید. پنکک باعث می‌شود که رژ لب ماندگاری بیشتری داشته باشد، خط لب هم کمک می‌کند که رژ لب از دور لب‌های شما بیرون نزند. برای رنگ رژ لب هم بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

 

منبع:برترینها

بیشتر بخوانید:

فاندیشن صورت و انواع روش های آن

آرایش مناسب برای کسانی که پوست سفید و چشم های قهوه ای دارند

آرایش مناسب رنگ موی بلوند

برچسب ها: رژلب، پرایمر، میکاپ، آرایش تابستانی تعداد بازديد: 576 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز