Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:04

1
تیر
چگونه چشم های خود را آرایش کنید؟ (1)

چگونه چشم های خود را آرایش کنید؟ (1)

چشم عضو بسیار مهمی است که آرایش درست آن، جلوه خوبی به چهره می دهد. بهتر است به گونه ای آرایش چشم تان را انجام دهید که به چهره تان حالت طبیعی بدهد. البته این کار، مهارت می خواهد.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

چشم عضو بسیار مهمی است که آرایش درست آن، جلوه خوبی به چهره می دهد. بهتر است به گونه ای آرایش چشم تان را انجام دهید که به چهره تان حالت طبیعی بدهد. البته این کار، مهارت می خواهد. اگر می خواهید بدانید که چشم های تان را چگونه آرایش کنید، راهنمایی های زیر را بخوانید.

1- ابتدا کل صورت تان را با پاک کننده ای ملایم بشویید و آرایش های قبلی را از صورت و چشم های تان پاک کنید. با کمک پنبه و آب سرد و یا لوسیون معمولی می توانید چشم تان را از هر نوع آرایش قبلی تمیز نمایید.

اگر پوست اطراف چشم تان خشک شده، زیر چشم و گوشه های بیرونی چشم تا شقیقه تان، کرم مرطوب کننده بمالید. روی پلک چشم تان مرطوب کننده نزنید، زیرا این کار باعث می شود که چرب شود و آرایش به خوبی روی آن نماند. (تصویر1) 

2- اگر مایل بودید، به روی پلک تان، کرم پودر بزنید. این کرم در واقع حکم بتونه کردن پوست را دارد و باعث می شود، پوست تان نرم شود و آرایش روی آن باقی بماند. کرم را روی تمام سطح پلک تا استخوان ابرو بمالید. (شکل2) 

3- با استفاده از کانسیلر، رنگ پوست اطراف چشم تان را - از دایره های زیر چشم گرفته تا گوشه های داخلی چشم و نزدیک بینی – یکدست کنید.

با استفاده از انگشت تان، کانسیلر را بمالید و سپس آن را تا استخوان گونه و بینی ادامه دهید. علاوه بر آن کمی پودر به پلک های تان بمالید. ( شکل3) 

4- اکنون با استفاده از یک و یا چند رنگ، به چشم های تان سایه بزنید.

ابتدا یک رنگ ملایم روی پلک می مالید و سپس با یک سایه صورتی رنگ، قهوره ای روشن و یا هر رنگ ملایم دیگر روی آن سایه می زنید. (شکل4) 

5- کمی رنگ روشن به روی استخوان ابروی تان، بالای پلک، بمالید. روشن و برجسته کردن این قسمت، باعث می شود که نور بیشتری از روی آن منعکس شود و جلوه چشم تان را بیشتر کند. (شکل5). 

6- اکنون روی چین های پلک، سایه ای با رنگ تیره تر بزنید. سپس از گوشه های بیرون پلک تان شروع کنید و تا حدود دو سوم از پلک تان به سمت گوشه های داخلی چشم ، سایه بزنید. از رنگ های هماهنگ استفاده کنید. (شکل 6) 

7- اگر بیش از چند رنگ سایه استفاده می کنید، با کمک انگشتان تان یا یک قلم مو، رنگ ها را کاملا با یکدیگر ترکیب کنید. این کار جلوه طبیعی تری به چشم تان می دهد.

8- با استفاده از خط چشم مایع، مداد چشم یا حتی سایه مرطوب روی فرچه خط چشم گوشه دار، خط چشم های تان را بکشید. از هرچه که استفاده می کنید، از روی مژه های پلک بالا، خط بکشید و البته با ضربات کوتاه، درست مانند اینکه خطی نقطه چین می کشید.

چند بار عقب و جلو بروید و تمام نقاط خالی را پر کنید. اگر مایل بودید می توانید روی مژه های پایینی را هم بکشید. (شکل 7). 

9- اکنون با استفاده از فرمژه، مژه های تان را کمی حالت بدهید. سپس ریمل بزنید. مراقب باشید از ایمل با کیفیت استفاده کنید، تا زود از بین نرود و زیر چشم نریزد. (شکل 8) 

توجه: اگر چشم های کوچکی دارید و می خواهید آنها را به گونه ای آرایش کنید که بزرگتر دیده شوند، ادامه مطلب را بخوانید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -چگونه چشم های خود را آرایش کنید؟- ایجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آرایش چشم، زیبایی چشم، آرایش صورت، کرم پودر، پوست اطراف چشم، مد و زیبایی، سایه چشم تعداد بازديد: 1327 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز