Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 08:40

5
اسفند
مد و لباس بهار

مد و لباس بهار

زمستان امسال نیز خیلی زود سپری شد و ما باید خود را برای بهار آماده کنیم. با گرم‌تر شدن هوا، بسیاری از ما تلاش می‌‌کنیم از مد مربوط به امسال با خبر شویم تا بتوانیم پا به پای دوستان و آشنایان خود، از ظاهری شیک و زیبا برخوردار باشیم.

سعیده نوباوه

 

گویی همین دیروز بود که چکمه‌‌ها و پالتوهایمان را از کمدمان خارج کردیم و منتظر سرمای زمستان شدیم. اما زمستان امسال نیز خیلی زود سپری شد و ما باید خود را برای بهار آماده کنیم. با گرم‌تر شدن هوا، بسیاری از ما تلاش می‌‌کنیم از مد مربوط به امسال با خبر شویم تا بتوانیم پا به پای دوستان و آشنایان خود، از ظاهری شیک و زیبا برخوردار باشیم.

هرچند که سال‌‌هاست که در صنعت مد و پوشاک، مدل جدیدی ابداع و خلق نمی‌شود بلکه تنها مدل‌‌های پیشین کمی تغییر کرده و روانه بازار می‌‌شوند، اما با این حال ما تلاش می‌کنیم در ادامه شما را با برخی مدلهای بهارامسال آشنا کنیم.

امسال بهار، لباس‌‌های گل دار زیادی در اطراف خود خواهیم دید. در واقع لباس‌‌های گل گلی یکی از شاخصه‌‌های بهار امسال هستند. اما شاید شما تصور کنید که این طرح، طرح جدیدی نیست و ما همیشه آنها را در اطراف خود می‌‌بینیم. 

در پاسخ باید گفت آنچه که امسال بر آن تاکید می‌‌شود، رنگ زمینه پارچه است. رنگ سفید و خاکستری روشن برای زمینه لباس از جمله ویژگی‌‌های خاص مد بهار امسال است. همچنین معمولا طرح‌‌ها، گل‌‌های درشت هستند و کمتر از گل‌‌های ریز استفاده خواهد شد.

ارتشی

لباس‌‌های ارتشی سال‌‌هاست که یکی از مدل‌‌های مورد علاقه خانم‌‌هاست. اما امسال، این لباس‌‌ها، به عنوان یکی از شاخصه‌‌های مد بهار تبدیل شده اند. مدل‌‌های ارتشی امسال، نه تنها ظاهری شلخته و چرک ندارند، بلکه بسیار شیک و برازنده نیز هستند.

اگر از این مدل لباس‌‌ها خوشتان می‌‌آید، به دنبال وسایلی به رنگ خاکی، سبز ارتشی یا قهوه ای ارتشی باشید که جنس آن نیز از کتان یا سایر پارچه‌‌های مشابه باشد. پوشیدن صندل‌‌هایی به رنگ‌‌های گرم، از جمله نارنجی و استفاده از زیورآلات طلا می‌‌تواند ظاهر شما را تکمیل کند.

لباس‌‌های مدل دهه 70 میلادی

با مد لباس دهه 70 برای خانم‌‌ها آشنایی دارید؟ در این دهه، خانم‌‌ها به طور کلی دو جریان را در عرصه مد پیگیری می‌‌کردند. عده ای از لباس‌‌هایی خوش دوخت و شیک استفاده می‌‌کردند در حالی‌که عده دیگر ظاهری راحت و هنجار شکن را ترجیح می‌‌دادند. جالب است بدانید که امسال بهار، هر دو جریان مربوط به دهه 70 دوباره مورد توجه طراحان لباس قرار گرفته‌اند.

همچنین رنگ‌‌هایی نظیر یشمی و سرمه‌ای که معمولا برای فصل پاییز از آنها استفاده می‌‌شود، در فصل بهار امسال نیز دوباره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

جلیقه‌‌های سنتی
همه ما در کمد خود یک جلیقه یا کتی داریم که شاید حتی یکبار هم از آن استفاده نکرده ایم، زیرا تصور می‌‌کنیم استفاده از آن ظاهر ما را عجیب و حتی مسخره می‌‌کند. اما خوشبختانه امسال بخت با ما یار است. یکی از مدهای بهار امسال، جلیقه است.

شما می‌‌توانید برای اینکه ظاهر مرتب و شیک داشته باشید، زیر جلیقه از یک بلوز آستین بلند و شیک، ترجیحا با رنگی ساده و بدون طرح استفاده کنید و جلیقه خود را با یک دامن کوتاه یا شلواری تنگ ست کنید. جلیقه، لباس بسیار مناسبی برای ایجاد ظاهری مرتب و در عین حال راحت است که بسیاری از ما از آن غافل مانده ایم.

شلوارهای راسته

در سال‌‌های اخیر، ما شلوارهای تنگ زیاد دیده ایم. بهار امسال، شلوارهای راسته و یا حتی گشادتر از آن مد خواهند بود. از طرف دیگر، پوشیدن لباس‌‌های همرنگ از سر تا پا امسال کار مرسومی خواهد بود. پس شما می‌‌توانید به راحتی تمام قسمت‌‌های پوشش خود را از رنگ دلخواهتان انتخاب کنید.

تیپ ورزشی

منظور ما از تیپ ورزشی این نیست که شما باید به گونه ای لباس بپوشید که اطرافیان تصور کنند شما قصد رفتن به باشگاه را دارید. منظور ما از این عبارت این است که جنس پارچه‌‌ها از نخ یا نایلون خواهد بود و جزئیاتی نظیر زیپ، کلاه متصل به لباس، بند دور کلاه و ... نیز بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. همچنین شکل دامن‌‌ها، بیشتر شبیه دامن‌‌های تنیس و کت‌‌ها یا ژاکت‌‌های بیشتر حالتی اسپرت و ورزشی خواهند داشت.

کیف‌‌های کوچک و رودوشی

بهار امسال، باید با کیف‌‌های بزرگ و ساکی خود خداحافظی کنید. طراحان لباس امسال ترجیح داده‌اند کیف‌‌هایی کوچک و رودوشی طراحی کنند. هر چند شاید در این کیف‌‌ها، نتوان همه چیز جا داد، اما مزیت آنها راحتی در حمل و نقل است که همین موضوع باعث می‌‌شود بسیاری برای انتخاب آنها ترغیب شوند.

 

برچسب ها: خرید لباس بهاری، خرید کیف، راهنمای خرید لباس عید، مد و لباس بهار، شلوار راسته، جلیقه سنتی تعداد بازديد: 1122 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز