Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 17:09

3
تیر
لباس‌های بهاری

لباس‌های بهاری

پارچه‌های ابریشمی و پارچه‌های سبك لنین برای این روزها بهترین انتخاب هستند.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

ژاكت بهاری

در فصل بهار مخصوصاً یكی دو ماه اول آن حتماً گاهی اوقات به یك ژاكت نازك بهاری نیاز خواهید یافت تا اگر لازم باشد به هنگام بارندگی به تن كنید. كت‌های سبك بهاری زیبایی برای این فصل طراحی شده است. این كت‌های اسپرت رنگ‌های شاد و متنوع دارند. شلوارهای لنین برای فصل بهار بسیار مناسب هستند و تقریباً با هر سلیقه‌ای هماهنگی دارند ولی شلوارهای جین همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ پوست

آیا تا به حال پیش آمده است كه لباس‌تان را با توجه به رنگ پوست‌تان انتخاب كنید؟ البته این مسئله كاملا شخصی است و اغلب ما لباسی را خریداری می‌كنیم كه دوستش داریم اما حقیقت این است كه برخی رنگ‌ها تناسب بیشتری با رنگ پوست ما دارند حتی برخی از رنگ‌ها باعث می‌شوند كه چاق‌تر یا لاغرتر به نظر برسیم.

رنگ‌ها می‌توانند چربی و پستی و بلندی‌های اندام شما را پنهان كنند و یا برعكس آنها را مشخص‌تر كنند. ابتدا باید رنگ پوست خود را مشخص كنید مثلا رنگ پوست شما سرد است یا گرم و یا اینكه خنثی است. فردی كه رنگ پوستش خنثی است با هر رنگ لباسی خوب به نظر می‌رسد برخی از مردم این را دوست دارند و عده‌ای نه.

اما اینكه چگونه بفهمید پوست شما رنگ سرد دارد یا گرم، بهتر است یك تكه طلا و یا پارچه طلایی‌رنگ را كنار پوست خود قرار دهید و بعد همین كار را با نقره و یا پارچه نقره‌ای انجام دهید و مشاهده كنید كه كدام‌یك با پوست شما متناسب‌تر است اگر رنگ طلایی با پوست‌تان متناسب‌تر بود. پس پوست شما از نوع رنگ گرم است و اگر رنگ‌ نقره‌ای تناسب داشت پوست‌تان از نوع رنگ سرد است. اگر رگ‌ها و عروق‌ خونی‌تان كه روی پوست‌تان به چشم می‌خورند رنگ آبی دارند شما پوستی سرد رنگ دارید و اگر به سبزی می‌خورند، پوست شما گرم است.

پارچه‌های سبك

پارچه‌های ابریشمی و پارچه‌های سبك لنین برای این روزها بهترین انتخاب هستند. لباس‌هایی كه با آنها احساس خنكی كنید و هوای ملایم را احساس كنید، بسیار راحت به نظر می‌رسند. وقتی كه گفته می‌شود از لباس‌های راحت و آزاد استفاده كنید، حتما نباید به سراغ لباس‌های بسیار گشاد بروید بلكه می‌توانید لباس‌های راحت را به جای لباس‌های تنگ انتخاب كنید.

انتخاب لباس‌های خیلی گشاد باعث می‌شوند كه چاق‌تر به نظر برسید. در آخرین روزهای فصل بهار، بهتر است كه دیگر به سراغ لباس‌های تابستانی بروید. در فصل بهار و تابستان پارچه‌هایی كه طرح‌های گلدار دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهار یعنی رنگ و طراوت ولی نباید حتماً‌ سراغ لباس‌های شاد با رنگ‌های تند بروید شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی نیز استفاده كنید ولی به شرط آنكه در این كار زیاده‌روی نكنید و در كنار رنگ‌های خنثی، رنگ‌های شاد بیشتری استفاده نمائید.

چگونه در لباس‌های بهاری لاغرتر و ظریف‌تر به نظر برسید

احتمالا شما چاق و یا نسبتا چاق هستید كه می‌‌خواهید در لباس‌های‌تان لاغرتر به نظر برسید به هر حال تا به حال پیشنهاداتی هم از دوستان و رسانه‌ها در این زمینه دریافت كرده‌اید. مثلا استفاده از لباس‌های خاص، نه لباس‌های جذاب، استفاده از لباس‌‌های راه راه (راههای عمودی) و... گفته می‌شود كه استفاده از لباس‌های كه رنگ مشكی و یا تیره دارند باعث لاغرتر به نظر رسیدن شما می‌شود، اما بعد از مدتی استفاده مداوم از رنگ مشكی خسته كننده به نظر می‌رسد و ایجاد دلزدگی می‌كند.

راههای باریك و عمودی همواره خطای دید ایجاد می‌كنند و باعث می‌شوند كه بلند‌تر و كشیده‌تر به نظر برسید. بهتر است كه در فصل بهار به فكر خرید یك شلوار بلند با طرح راههای باریك و عمودی باشید.

زیورآلات

یكی دیگر از راه‌های كشیده و لاغرتر به نظر رسیدن، استفاده از زیورآلات بلند و عمودی است مثلا از گردن‌بندهای بلند و گوشواره‌های دراز استفاده كنید تا خطای دید ایجاد كنند. اگر فقط قسمت شكم و پهلوهای‌تان چاق است از لباس‌هایی استفاده كنید كه بین بالاتنه و پایین تنه شما تناسب ایجاد می‌كنند و باعث یك دست‌تر به نظر رسیدن اندام‌تان می‌شوند.

اگر می‌‌خواهید لباس اسپرت بپوشید حتماً سراغ جین‌های تیره‌رنگ و ساده بروید و آنرا با یك بلوز مناسب ست كنید. هیچگاه از لباس‌‌هایی كه بسیار تنگ هستند استفاده نكنید و یا برعكس به سراغ لباس‌های بزرگتر از سایزتان نروید. از كفش‌هایی كه رنگ پوست بدن هستند استفاده كنید تا هم جذاب‌تر و هم ظریف‌تر، لباس‌های یقه 7 باعث می‌شوند كه بسیار لاغرتر به نظر برسید. حالا اگر چنین لباسی را با پارچه‌ای كه طرح‌های راه راه عمودی دارد تهیه كنید، تأثیر آن بیشتر خواهد شد.

بهتر است كه افراد چاق كمتر به سراغ پارچه‌هایی بروند كه كِشی هستند و یا بهتر بگوییم از لباس‌های نیمه كشی استفاده كنند. پارچه‌های لنین،‌ ابریشم ضخیم، ساتن و نخی برای این افراد مناسب‌تر است. بُرش لباس‌ها باید متناسب با شكل اندام باشد. مثلا لباس‌های بلند بهاری كه از پارچه‌های سبك تهیه می‌شوند برای خانم‌هایی كه اندام سیب مانند دارند مناسب است.

لباس‌های ماكسی كه تا كف پا بلندی دارند هم برای فصل گرم مناسب‌اند و هم باعث می‌شوند لاغرتر به نظر برسید. پیش از هر چیز لازم است كه از فرم و شكل اندام خود مطلع باشید تا بتوانید لباس متناسب با اندام‌تان را خریداری كنید. وقتی كه از شكل و نوع اندام خود مطلع باشید به راحتی می‌توانید ضعف‌ها را پوشش دهید. قسمت‌های چاق را كوچك‌تر نشان دهید و قسمت‌های كوچك را كمی بزرگتر تا به تناسب اندام بیشتری نزدیك شوید و در آن چیزی كه می‌پوشید احساس راحتی كنید.

 

برچسب ها: راهنمای انتخاب لباس، رنگ لباس، زیورآلات، خرید لباس بهاری، ژاكت بهاری، پارچه‌های سبك تعداد بازديد: 1265 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز