Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:45

22
آذر
زيبايی برای همه سنين!

زيبايی برای همه سنين!

بر سلامت روحی خود نیز تمركز كنید و اوقات بیشتری را با دوستان و همسالان خود بگذرانید.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

در دوران نوجوانی
نوجوانانی كه بیشتر روی یادگیری متمركز هستند، آنچه كه موجب شادی و خنده‌شان می‌شود، احساس هوشمندی است. راهی پیدا كنید كه آنها احساس آرامش كنند. آنان را به سمت نیروی قدرت و مثبت اندیشی هدایت كنید. مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی یك محافظ فكری است كه نه تنها شادی‌آور است بلكه از ایجاد چین و چروك بر روی پوست نیز پیشگیری می‌كند.

فقط كافی است نوجوانان در این سنین با افكار و احساسات منفی مبارزه كنند. مثبت عمل كنید و مثبت بیندیشید؛ حتی اگرآن رادرون خود احساس نمی‌كنید. تصورات مثبت را دنبال كنید‌، زیرا احساسات درست غالباً به دنبال یكدیگر می‌آیند. علل بروز رفتار و احساسات منفی را درخود بیابید و بر آنها غلبه كنید.

در دهه بیست زندگی
همانگونه كه با استعداد‌های خود آشنایی پیدا می‌كنید، با پیام‌های منفی ذره ذره اعتمادبه نفس شما افزایش می‌یابد. به خود یادآوری كنیدكه همه انسان‌ها یكسان نیستند و توانایی شما منحصر به فرد است. بر ترس و وحشت خود غلبه كنند، زیرا ترس باعث می‌شود قدر آنچه را كه در حال حاضر دارید ندانید و زمانی كه ترس و وحشت از حد معمول تجاوز كند، شما را از لذت بردن از لحظه و یا ایجاد تغییر در زندگی باز می‌دارد.

با افزایش اعتماد به نفس می‌توانید بر ترس خود غلبه كنند. دوری و مواجه نشدن با هر آنچه كه از آن می‌هراسید، موجب رویارویی سخت‌تر می‌شود و همین‌طور دنیای شما كوچك‌تر خواهد شد و عزت‌نفس‌تان كم‌تر می‌شود.

در دهه سی

كم‌كم با افزایش سن، خشم و عصبانیت به یك واكنش طبیعی در برابر مشكلات تبدیل می‌شود. افراد در این سنین زودرنج‌تر خواهند بود و ابراز خشم و عصبانیت برای اشخاصی كه با موضوع و رویداد ناخوشایندی مواجه می‌شوند معمولاً اثر و بازتاب منفی دارد. البته توجه داشته باشید كه فرو نشاندن خشم و عصبانیت نیز اثر بدی بر سلامتی و انرژی دارد.

معمولاً خانم‌ها كمتر از آقایان می‌‌توانند احساسات منفی خود را كنترل كنند و در اكثر موارد آنها را فرو می‌نشانند و درون خود می‌ریزند. سعی كنید هر روز یك فهرستی از چیزهایی را كه دوست دارید و انجام داده‌اید، تهیه كنید. عادات خوب زندگی را فراموش نكنید. هر فردی خود مسؤول خوشبختی خود است.

در دهه چهل
در سن چهل سالگی یك اتفاق خوب برای ما می‌افتد و آن اینكه تصویرمان نسبت به خودمان تغییر می‌كند و احساس كمال می‌كنیم. هیچ احساسی از این حس زیباتر نخواهد بود. این حس دردها را كاهش می‌دهد و مشكلات را برطرف می‌كند.

در دهه پنجاه
دور شدن از دوران كودكی با افزایش سن موجب می‌شود كه حتی اگرظاهر زیبایی داشته باشیم، روی روابط و احساسات درونی ما تاثیر بگذارد و به سلامتی ما آسیب برساند، اجازه ندهید احساس پیری بر شما غلبه كند. بعضی كارها باعث افزایش احساس پیری و سالخوردگی می‌شود. بنابراین از انجام آنها خودداری كنید.

برخی از این كارها عبارتند از: كاركردن در محل‌های تاریك، كار كردن در محلی كه تمام افراد در آنجا بزرگ‌تر از شما هستند، كار كردن در تمام روزهای هفته و انجام كارهای تكراری و كارهای شیفتی، كارهایی با حقوق كم و در نهایت بازنشستگی.

در دهه شصت

در این سنین ظاهر افراد تفاوت میان افراد دارای عادات جسمانی و روحی خوب با سایر افراد را نشان می‌دهد. حتی اگر در مقاطعی از این سال‌ها با شیوه نادرست زندگی می‌كردید، در این دهه از زندگی‌تان شش عادت خوب روزانه (ورزش، استفاده از ضد آفتاب، نوشیدن آب فراوان، ویتامین و اجتناب از مواد سمی، رژیم غذایی سالم) را انجام دهید.

در دهه هفتاد زندگی

علاوه بر تمركز بر سلامت جسمانی؛ بر سلامت روحی خود نیز تمركز كنید و اوقات بیشتری را با دوستان و همسالان خود بگذرانید همچنین به مسافرت بروید و از ماندن طولانی‌مدت در منزل بپرهیزید.

در دوره هشتاد، نود و صد سالگی
طنز و خندیدن در این سنین موجب احساس زیبایی و امید می‌شود. اگر می‌خواهید یك زندگی طولانی و سالم داشته باشید، از خوردن و نوشیدن و انجام هر آنچه كه در تلویزیون و یا سایر رسانه‌ها به دروغ و به منظور جلب مشتری و فروش اجناس تبلیغ می‌شوند، خودداری كنید. بهترین احساس و نگاه و نظر را داشته باشید و از زندگی لذت ببرید.

اگر خانواده شما دور از شما زندگی می‌كنند. مرتب به آنها تلفن بزنید و یا برای آنها نامه بنویسید. حفظ ارتباط با دیگران مانع از ایجاد احساس بد در شما می‌شود. هر زمان كه برای‌تان مقدور است خانواده و بستگان خود را به منزل دعوت و با آنها صحبت كنید و لطیفه تعریف كنید و بخندید. خنده می‌تواند فشارخون را كاهش دهد و گردش خون و متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بهبود بخشد.

خنده به بدن اكسیژن می‌رساند و كمك می‌كند كه انرژی و شادابی و نشاط بیشتر شود و اندروفین را كه یك مسكن و آرام‌بخش طبیعی است در بدن ترشح می‌كند. خندیدن به شما كمك می‌كند كه به لحاظ روحی و فكری در آرامش بیشتری قرار بگیرید و اگر بخواهید كاری پرمسؤولیت را انجام دهید بهتر از عهده انجام آن برآیید.

اگر به لحاظ جسمانی و روحی در آرامش بیشتری قرار بگیرید، خطوط و چین‌وچروك چهره، همچنین اختلالات و مشكلات گوارشی شما برطرف می‌شود و به احتمال زیاد خواب بهتری خواهید داشت و تمامی این موارد موجب می‌شوند تا چهره‌ای آرام و زیبا داشته باشید.

 

برچسب ها: زیبایی، سلامت روان، زیبایی در سنین مختلف، آرامش جسمانی، آرامش روحی تعداد بازديد: 1014 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز