Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 04:29

5
آبان
۱۰ بهانه مردانه برای پایان دادن به یک رابطه عاطفی

۱۰ بهانه مردانه برای پایان دادن به یک رابطه عاطفی

اگر مردی واقعا تحت فشار زیادی باشد، به شما اعتماد می‌کند. به عنوان شریک عاطفی، شما کسی هستید که او می‌خواهد برای رهایی از استرس با او صحبت کند. عجیب است که فرد مدام از این بهانه برای لغو قرار ملاقات‌هایش استفاده کند.

اگر مردی واقعا تحت فشار زیادی باشد، به شما اعتماد می‌کند. به عنوان شریک عاطفی، شما کسی هستید که او می‌خواهد برای رهایی از استرس با او صحبت کند. عجیب است که فرد مدام از این بهانه برای لغو قرار ملاقات‌هایش استفاده کند. به نظر می‌رسد که او علاقه‌اش را از دست داده است.
 
اگر همین حالا در فکر این هستید که آیا مرد مورد علاقه‌تان شما را می‌خواهد یا نه. احساس‌تان را درک می‌کنیم.
 

موقعیت جالبی نیست ـ نه دلتان می‌خواهد با فکر کردن زیادی به همه‌چیز نیازمند و چسبنده به نظر برسید و نه احساس غریزی‌تان که می‌گوید یک جای کار می‌لنگد، دست از سرتان بر می‌دارد.

شاید رفتارش قدری تغییر کرده یا بدون اینکه چیزی بگوید رفتارش حاکی از دلسردی و زدگی است. هر کدام که باشد، باید بتوانید آنچه در حال وقوع است را تفسیر کنید.

گاهی برخی مرد‌ها بنا به دلایلی مستقیم به شما نمی‌گویند که دیگر نمی‌خواهند با شما باشند. فعلا بررسی دلیل این رفتار مردان موضوع مقاله ما نیست. ما می‌خواهیم ۱۰ بهانه مردانه را با شما در میان بگذاریم که در لایه‌های پنهان به این معنی است که آن‌ها به زودی از رابطه خارج خواهند شد. با راهنماتو تا انتهای این مقاله همراه باشید:

۱. «این روز‌ها سرم خیلی شلوغه»

معلوم است که در هر رابطه‌ای دوره‌هایی پیش می‌آید که فرد بیش‌تر از زمان‌های دیگر سرش شلوغ می‌شود. اما آن‌ها این موقعیت‌ها را به وضوح بیان می‌کنند و هر ساعتی که سرشان خلوت می‌شود حتما به شما اختصاص می‌دهند. هشدار قرمز در رابطه شما زمانی است که مرد زندگی و شریک عاطفی‌تان کم‌تر پیام می‌دهد، به ندرت از شما می‌خواهد که با هم بیرون بروید و بعد این رفتار را گردن سر شلوغش می‌اندازد.

با خودتان صادق باشید ـ هیچ آدمی ۲۴ ساعت ۷ روز هفته کار نمی‌کند. همه ما اوقات فراغت از کار داریم. همه ما گاهی نیاز داریم دست از کار بکشیم و غذا بخوریم. اگر واقعا به شما علاقه داشته باشد، زمان کافی برای بودن در کنار شما را پیدا می‌کند.

اما اگر علاقه‌اش را از دست داده باشد چه؟ می‌دانید این راز را از ما هدیه بگیرید؛ این بهانه، یکی از قدیمی‌ترین و کلاسیک‌ترین بهانه‌هایی است که مرد‌ها برای کم کردن رابطه‌شان با شما به کار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

عشق از نگاه روانشناسان

 

 

 

۲. «به زمان نیاز دارم تا روی خودم تمرکز کنم.»

فکر می‌کنم یکی از دلایلی که مرد‌ها از این بهانه استفاده می‌کنند آن است که مقابله با آن کار آسانی نیست. واکنش طبیعی بسیاری از آدم‌ها در مواجهه با این بهانه آن است که «حتما! هر قدر که دوست داری برای ارتقای خودت وقت صرف کن.».

زیرا ما دوست نداریم حریم شخصی کسی را لگدمال کنیم، درست است؟ حالا اگر یک یا دو بار این جمله را بشنویم ایرادی ندارد. زیرا همه ما به فضا‌های خصوصی و شخصی نیاز داریم تا به مسائل خصوصی و شخصی‌مان برسیم.

مشکل آن‌جایی آغاز می‌شود که این بهانه مرتب تکرار شود. به نظر می‌رسد که این بهانه‌ای برای فاصله گرفتن از شماست. این بهانه معمولا نشانه آن است که این رابطه راه به جایی نمی‌برد.

اما او، به هر دلیلی، به جای آنکه صادقانه با شما مطرح کند که دیگر نمی‌خواهد با شما باشد، از شما وقت می‌خرد یا آنقدر معطل می‌کند تا شما خودتان رابطه را تمام کنید.

۳. «برای رابطه جدی آمادگی ندارم.»

فقط موضوع این است که اول رابطه. آمادگی داشت!

این بهانه از آن بهانه‌های دیوانه‌کننده است. متأسفانه بعضی مردان به محض اینکه آنچه می‌خواستند را از شما گرفتند، این بهانه را برای خروج از رابطه می‌آورند.

او در آغاز رابطه مشکلی با تعهد نداشت. او نگران برقراری رابطه صمیمانه جنسی با شما نبود. اما حالا به این نتیجه رسیده که هنوز برای رابطه جدی آمادگی ندارد.

بدترین بخش قضیه آن است که ۶ ماه بعد از این نوع بهانه‌هایی که منجر به اتمام رابطه می‌شود، شما پستی از او را در کنار دختر دیگری می‌بینید. بله او نامزد کرده است، اما آن دختر شما نیستید!

بیشتر بخوانید:

نشانه های عاشق شدن مردان

نشانه‌های یک زندگی بدون عشق

 

 

 

۴. «تحت فشار زیادی هستم.»

اگر مردی واقعا تحت فشار زیادی باشد، به شما اعتماد می‌کند. به عنوان شریک عاطفی، شما کسی هستید که او می‌خواهد برای رهایی از استرس با او صحبت کند.

عجیب است که فرد مدام از این بهانه برای لغو قرار ملاقات‌هایش استفاده کند. به نظر می‌رسد که او علاقه‌اش را از دست داده است.

او به جای آنکه صادقانه با شما قرار بگذارد و به شما بگوید دیگر علاقه‌ای به این رابطه ندارد، غیرمستقیم به شما می‌گوید که دیگر شما را نمی‌خواهد.

توصیه ما چیست؟ به او زنگ بزنید و بگویید اگر استرس دارد و تحت فشار است می‌تواند روی شما حساب کند. اگر نخواست این کار را بکند، شاید باید آن را نشانه‌ای از وجود مسائل عمیق‌تر در رابطه‌تان در نظر بگیرید.

بهرحال نباید شما را سر دوراهی نگه دارد. اگر به او زنگ زدید و فهمیدید دوست ندارد به شما اتکا کند و درباره احساساتش با شما صحبت کند، لااقل با خودتان صادق‌تر باشید.

۵. «فکر می‌کنم در حال حاضر اهداف‌مان با هم یکی نیست...»

دقت کنید، نمی‌توان منکر شد که زوج‌ها، به خصوص آن‌هایی که مدت طولانی با هم بوده‌اند، با مسیر‌های متفاوتی در زندگی مواجه شوند.

اما آن‌ها قبل از اقدام به طلاق و جدایی، تصمیم می‌گیرند درباره تفاوت‌ها با هم صحبت کنند و ببینید آیا این رابطه علی‌رغم تفاوت‌ها برای‌شان کار می‌کند، یا خیر.

بنابراین، اگر مرد زندگی شما دوست ندارد درباره تفاوت‌ها با شما صحبت کند، می‌توانید این عبارت را بهانه‌ای برای جدایی و دوری از خودتان در نظر بگیرید.

او مدام از این جمله مثل برگه مرخصی خروج از یک زندان استفاده می‌کند. شما متوجه می‌شوید که او تمایلی به صحبت کردن درباره احساساتش ندارد. درست مثل موارد قبلی، او رابطه را مبهم نگه می‌دارد تا خودتان از رابطه خارج شوید.

۶. «فعلا تو مودش نیستم»

این عبارت هم زیاد شنیده می‌شود. مود فلان کار را ندارم که فارسی‌اش می‌شود حس و حال‌اش نیست. این بهانه‌ای برای خروج از منطقه صمیمت است. او دیگر وارد بحث‌ها و فعالیت‌های صمیمانه نمی‌شود. مدام بهانه می‌آورد که خسته است، سرش درد می‌کند یا حس‌وحال‌اش را ندارد.

خیلی خلاصه دارد وقت‌کشی می‌کند تا آن خواسته را به تعویق بیندازد. لطفا اشتباه برداشت نکنید. آدم‌ها ممکن است بعضی اوقات واقعا دچار نوسانات خلقی شوند. این نکته را در نظر بگیرید، اما اگر صحبت درباره این بی‌حوصلگی برای شریک عاطفی‌تان آزاردهنده می‌شود، به آن بیش‌تر فکر کنید.

 بیشتر بخوانید:

چرا در گفت و گو با همسرمان تفاهم نداریم؟

قوانین ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

3سوال کلیدی که در اولین جلسه خواستگاری حتما باید بپرسید!

 

 

 

۷. «متأسفانه من در چت زیاد خوب نیستم.»

اول رابطه هم که قصد داشت شما را جذب کند در چت کردن بد بود؟ یا اواخر بد شده است؟ این تنبلانه‌ترین بهانه‌ای است که فرد می‌تواند برای تمام کردن رابطه با شما بیاورد.

یعنی طرف حتی به خودش فشار نیاورده فکر کند و بهانه قانع‌کننده‌تری برای پایان دادن به رابطه بیاورد. بدتر از آن این است که شما دیده‌اید او واقعا از چت بیزار نیست و با بقیه گفتگو می‌کند.

شرم‌آور است که نمی‌تواند صادقانه به شما بگوید که تمایلی به رابطه با شما ندارد، اما اگر دیدید که با بقیه گرم می‌گیرد و فقط با شما نمی‌تواند چت کند، بیش‌تر فکر کنید.

۸. «حالا ببینیم چی میشه!»

تصمیم‌گیری درباره همه چیز را به خوبی انجام می‌دهند، اما حرف آینده که می‌شود لنگ می‌زنند. اگر این بهانه مدام تکرار می‌شود بهتر است درباره آن جدی صحبت کنید.

۹. «شریک عاطفی قبلی‌ام هرگز این کار را نمی‌کرد»

این دردناک‌ترین مورد است. این عبارت نه تنها بهانه‌ای است که برخی مردان برای خروج از رابطه استفاده می‌کنند بلکه نوعی انتقاد نیز هست.

این بهانه دقیقا برای آن تراشیده شده که به شما حس بدی بدهد. ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید که برای هر کاری به شدت خودآگاه شده‌اند و مدام فکر می‌کنید که او دارد به شریک عاطفی قبلی‌اش فکر می‌کند.

واقعیت این است که او تلاش می‌کند خطا و اشتباهات را در شما و رابطه‌اش پیدا کند تا بتواند بهانه‌ای برای خروج از رابطه پیدا کند.

حتما یادتان می‌آید که در ابتدای رابطه با شما از همسر یا شریک عاطفی قبلی‌اش بد می‌گفت! و حالا او تبدیل به فرشته و شما در مقابل آن یک شیطان شده است! این از همه بدتر است.

۱۰. «یادم رفت زنگی بزنم.. فقط خسته‌ام!»

و در آخر، مردان بهانه‌هایی مثل خیلی سرم شلوغه، خسته‌ام، فراموش‌کارم و ... را می‌آورند تا فقدان اشتیاق برای برقرار تماس با شما را توجیه کنند!

این به تمامی یک بهانه است. اگر مردی بخواهد با شما صحبت کند، اصلا مهم نیست که چقدر خسته، پرمشغله و .. باشد، او حتما با شما صحبت می‌کند. یادش نمی‌رود جواب زنگ شما را بدهد.

سخن آخر

ما درباره دلایل پنهان و زمینه‌ای این رفتار‌ها صحبت نکردیم، اما برخی زنان هم ممکن است به جای آنکه مستقیم بیان کنند رابطه را نمی‌خواهند، غیرمستقیم بهانه‌هایی برای خروج از رابطه بیاورند.

این مقاله برای ایجاد حس ناامیدی در شما یا بدجلوه دادن مردان نوشته نشده است. لطفا خیلی سریع نتیجه‌گیری و قضاوت نکنید. اما مطمئنا می‌توانید با توجه به تجربه‌های خودتان درستی این موارد را در موقعیت‌های خاص تأیید کنید. درست است؟

 
برچسب ها: زندگی مشترک، روابط زناشویی، عشق، روابط عاطفی تعداد بازديد: 110 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز