Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:15

18
مهر
افزایش مرده‌زایی درپی ابتلا به کووید

افزایش مرده‌زایی درپی ابتلا به کووید

آنها با شناسایی ارتباط کووید-۱۹ با افزایش عوارض کشنده بارداری و مرده‌زایی، ابراز نگرانی کردند که این امر می‌تواند عامل بالا رفتن فشار خون باشد و جفت را از بین برد.

ایسنا نوشت: متخصصان اظهار داشتند که کووید-۱۹ عامل افزایش عوارض تهدیدکننده بارداری و مرده‌زایی است.

آنها با شناسایی ارتباط کووید-۱۹ با افزایش عوارض کشنده بارداری و مرده‌زایی، ابراز نگرانی کردند که این امر می‌تواند عامل بالا رفتن فشار خون باشد و جفت را از بین برد.

نتایج مطالعه‌ای که در ماه سپتامبر منتشر شد، نشان می‌دهد: اگر زنی به بیماری کووید حتی نوع خفیف آن مبتلا شود، ویروس می‌تواند به واکنش ایمنی جفت به سایر عفونت‌ها آسیب برساند و مرده‌زایی را به همراه داشته باشد.

همچنین کووید-۱۹ می‌تواند باعث ایجاد لخته‌های کوچک در عروق زنان باردار شود و آن‌ها را در معرض خطر بیماری فشار خون بالقوه به نام پره اکلامپسی قرار دهد.

پره اکلامپسی یک عارضه بارداری است که هر ساله منجر به مرگ ۷۰ هزار مادر و ۵۰۰ هزار جنین در سراسر جهان می شود و تعداد موارد این عارضه در طول همه گیری افزایش یافته است.

این بیماری تنها بخشی از مجموعه اطلاعاتی است که متخصصان در حال مطالعه بیشتر در مورد چگونگی تاثیر کووید بر بارداری هستند. به گفته کارشناسان، زنانی که در دوران بارداری به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند نیز با خطر مرده‌زایی روبرو هستند. اما واکسیناسیون می تواند به پیشگیری از این موارد کمک کند چرا که آمارها نشان می دهد زنان واکسینه نشده در معرض خطر بالاتری از عوارض قرار دارند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اوایل آغاز همه گیری، بسیاری بر این باور بودند که کووید روی جنین تاثیر نمی گذارد زیرا تعداد کمی از نوزادان با این عفونت متولد می شوند. اما نتایج مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی زنان و زایمان، مشخص شد که کروناویروس به واکنش ایمنی جفت به عفونت‌های دیگر آسیب می‌زند.

بیشتربخوانید:

هشدار به مادران باردار: کرونا باعث مُرده‌زایی می‌شود

 

 

 

 

برچسب ها: سقط جنین، بارداری، فشار خون، دوران بارداری، ویروس کرونا، مرده زایی تعداد بازديد: 161 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز