Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:29

1
تیر
«حق طلاق» برای زنان، آمار طلاق را افزایش می‌دهد؟

«حق طلاق» برای زنان، آمار طلاق را افزایش می‌دهد؟

این روز‌ها بحث‌های زیادی درباره اینکه در ارائه حق طلاق به زنان چه شرایطی باید در نظر گرفته شود انجام می‌شود.

همشهری آنلاین : دکتر مجید ابهری آسیب شناس با بیان اینکه در فضای مجازی هر بار به بهانه‌ای سوژه یا موضوعی داغ می‌شود می‌گوید: «این اتفاق برای عده‌ای به عنوان یک وسیله برای نظرسنجی است. اما برخی با هدف القا نمودن نظریات خود این هشتگ‌ها را داغ می‌کنند.»

این رفتار شناس درمورد واگذاری حق طلاق به زنان اینطور نگاه می‌کند: «به عنوان فردی که دراین باره تحقیق و بررسی کرده و زوایا و موارد مختلفی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده باید بگویم با واگذاری حق طلاق به زنان مخالف هستم.»

هر زنی عزم کند می‌تواند طلاق بگیرد

ابهری در ابتدا به مبانی شرعی اشاره می‌کند و می‌گوید: «در مبانی شرعی خداوند متعال و رسوال اکرم (ص) بهتر از ما می‌دانستند که چگونه حقوق را تقسیم و واگذار کنند. به همین علت است که حق طلاق به مردان داده شده و این رفتار نباید اینطور برداشت شود که این قانون بر مرد سالاری یا برتری مردان توجه دارد.»

او ادامه می‌دهد: «زنان مخلوقاتی لطیف و احساسی هستند. شاید صد‌ها مرد نتوانند احساس و عاطفه یک مادر را تصویر و بیان کنند. به همین جهت ساختار احساسی و عاطفی زنان به گونه‌ای است که اگر حق طلاق به آن‌ها واگذار شود با اندک رنجش یا حرکتی از سوی همسر، آن‌ها به کاربرد این حق دست می‌زنند و اقدام به جدایی می‌کنند. مثلا اگر مرد مخالفتی با پیشنهادی از سوی زن و یا رفتاری از وی کند بلافاصله باید آماده طلاق و جدایی شود. به همین لحاظ است که زنان نباید از این حق بهره‌مند شوند. چراکه قطعا موجب افزایش آمار طلاق خواهد شد.»

بیشتربخوانید:

10 دلیل اصلی طلاق چیست؟

«حق طلاق» برای زنان، آمار طلاق را افزایش می‌دهد؟

این متخصص مسائل اجتماعی با اشاره به تبعات واگذاری این حقوق به زنان می‌گوید: «درست است که اکثریت زنان در جامعه بانوانی پاکدامن و رئوف هستند. اما در روز‌ها و سال‌های گذشته در اخبار و حوادث خانوادگی بار‌ها ملاحظه کرده ایم برخی از زنان به خاطر اخاذی و کلاهبرداری قصد ازدواج کرده و با تعیین مهریه‌های کلان ازدواج، به فاصله‌ای کوتاه درخواست طلاق می‌کنند. شما اگر با مردان گرفتار در زندان گفتگو کنید حتما در بین شان مردان زیادی پیدا می‌کنید که خواهند گفت حق طلاق را به زنان شان هم داده بودند و آن‌ها با استفاده از این حق، هم جدا شده اند و هم مهریه را گرفته‌اند.»

ابهری در پایان می‌گوید: «این موضوع را به خاطر داشته باشیم که خیلی نادر است زنی عزم خود را برای طلاق جزم کند و در این هدف موفق نشود. در قانون تبصره‌ها و مسیر‌های بسیاری برای طلاق یکطرفه گرفتن از سوی زن وجود داد؛ بنابراین این حق بیشتر جنبه اخلاقی و بازدارندگی دارد.»

قانون شهروندی و حقوق برابر

دکتر سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران نیز می‌گوید: «بیش از آنکه پرسش «حق طلاق با چه کسی باشد؟» اهمیت داشته باشد، اشتراک و تفاهم در زندگی مشترک اهمیت دارد.»
موسوی چلک با بیان اینکه از منظر حقوق شهروندی اعطای حق طلاق به یک نفر در راستای حقوق شهروندی نیست، در این باره توضیح می‌دهد: «در دین مبین اسلام هیچگاه حق یک جانبه و یک طرفه به مردان داده نشده و هرجا حقی به مرد داده می‌شود در قبالش حقی نیز به زن داده شده است.»

«حق طلاق» برای زنان، آمار طلاق را افزایش می‌دهد؟ | کمین برخی زنان سودجو برای گرفتن حق طلاق از مردان با مهریه‌های کلان!

 بیشتربخوانید:

روش های جلوگیری از طلاق عاطفی

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

«حق طلاق» برای زنان، آمار طلاق را افزایش می‌دهد؟

او اداهه می‌دهد: «در زندگی باید «حقوق برابر» برای هر دو طرف قائل شویم. همین الان هم زنان طبق قانون حمایت از خانواده و قانون مدنی می‌توانند برای جدایی اقدام کنند. با اینکه حق طلاق به مرد داده شده در دادگاه قاضی هر گاه تشخیص بدهد حکم طلاق را یک طرفه صادر می‌کند.»
به عقیده این کارشناس اگر زنان حق طلاق داشته باشد تاثیری بر آمار طلاق ندارد. او می‌گوید: «در قوانین شرعی دینی صاحب نظر نیستم، اما در جایگاه حقوق شهروندی برابری حقوق مرد و زن کاملا پذیرفته شده است.»

بیشتر بخوانید:

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

 

 

 

برچسب ها: ازدواج، طلاق، مهریه، حق طلاق، طلاق توافقی تعداد بازديد: 240 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز