Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:30

19
اردیبهشت
چرا همسرم «نیمه گمشده» من نیست؟

چرا همسرم «نیمه گمشده» من نیست؟

یک روانشناس و زوج درمانگر معتقد است که کلماتی مانند نیمه گمشده‌ام سرشار از احساس خوب و عاشقانه است اما مشکل زمانی پیش می‌آید که فرد خود را کامل نمی‌بیند و انتظار دارد طرف مقابل او را کامل کند.

به گزارش ایلنا : آرزو بارسم ممقانی، درمانگر خانواده و زوج اظهار کرد: ازدواج چالشی است که نیاز به مهارت دارد و افراد برای شروع یک رابطه باید آمادگی‌های شناختی و هیجانی داشته باشند و ازنظر بلوغ جسمی، روان‌شناختی و احساسی کامل باشند.

وی ادامه داد: وقتی یکی از جوانان در ابتدای مسیر یک رابطه اعتقاد داشته باشد که نیمه دیگری دارد، اینجا دو اتفاق می‌افتد؛ یکی اینکه فرد خودش را کامل نمی‌بیند و دوم اینکه انتظار دارد از طرف مقابل که او را کامل کند که اگر آقا یا خانم به هر دلیلی نتواند این نیاز را برطرف کند؛ این توهم به وجود می‌آید که فکر کند در یک رابطه اشتباه یا در یک محل اشتباه قرار گرفته است.

این روانشناس بیان کرد: انتخاب‌هایی که غیرعاقلانه است و نظام تعریف‌شده‌ای ندارد، یکی از دلایل طلاق است. در این زمینه کتاب «نیمه دیگرم» در دو جلد به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی در پی آن است که به نیاز اساسی آموزش مهارت‌های انتخاب همسر بپردازد و جوانان در آستانه ازدواج را با مهارت‌های انتخاب همسر آشنا کند.

بیشتر بخوانید:

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

اشتباه در انتخاب همسر چه دلایلی دارد؟

رمزو رازهای زندگی زناشویی موفق

 

 

وی درباره کتاب نیمه دیگرم با موضوع «از من بودن تا ما شدن» اظهار کرد: از من بودن تا ما شدن یعنی دو نفر که کنار هم قرار می‌گیرند به پختگی کامل رسیده‌اند و افرادی که آمادگی کامل برای ازدواج را به دست آورده‌اند، مهارت رابطه را می‌دانند و می‌دانند که چگونه درست انتخاب کند.

بارسم با اشاره به عنوان کتاب تأکید کرد: کلماتی مانند نیمه دیگرم و نیمه گمشده‌ام به لحاظ آوایی به‌نظر خیلی زیبا و دل‌نشین است و هیچ اشکالی ندارد که به همسرمان بگوییم تو نیمه منی یا تو تمام منی، چراکه سرشار از احساس خوب و عاشقانه است. اما مشکل زمانی پیش می‌آید که ما برای کامل شدن بخواهیم با یکی باشیم که او حتماً باید حضور داشته باشد تا من کامل شوم که این روحیه و طرز تفکر اصلاً خوب نیست. رابطه خوب رابطه‌ای است که دو آدم کامل و مستقل و بی‌نیاز را کنار هم قرار دهد و اینجاست که زیبایی رابطه مشهود می‌شود و یک رابطه خیلی عالی و با استقلال کامل و اعتمادبه‌نفس صورت می‌گیرد.

این درمانگر خانواده و زوج در پایان تصریح کرد: قبل از ازدواج لازم است فرد خود را بشناسد و هر یک از زوجین خانم یا آقا باید احساس کمال و استقلال داشته باشند و اصطلاح نیمه دیگرم این‌گونه اینگونه معنا می‌یابد که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند توانایی‌هایشان ضریب ۲ می‌شود و باعث می‌شود آنچه به تنهایی دارند توان بیشتری بگیرد و همین تشکیل‌دهنده یک رابطه قدرتمند است.

بیشتر بخوانید:

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

 

 

برچسب ها: زندگی مشترک، همسر، ازدواج، همسرداری، نیمه گمشده تعداد بازديد: 244 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز