Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 17:34

2
فروردین
روابط عاطفی موفق چگونه‌اند ؟

روابط عاطفی موفق چگونه‌اند ؟

موفق‌ترین روابط عاطفی، روابطی هستند که در آن‌ها استقلال و فردیت افراد حفظ می‌شود.به بیانی دیگر، روابطی که به وابستگی و تجاوز به حریم یکدیگر آلوده می‌شوند به‌سرعت فرسوده شده و از بین می‌روند.

دکتر مطهره میردامادی - متخصص اعصاب و روان

 

تحریریه زندگی آنلاین : موفق‌ترین روابط عاطفی، روابطی هستند که در آن‌ها استقلال و فردیت افراد حفظ می‌شود.به بیانی دیگر، روابطی که به وابستگی و تجاوز به حریم یکدیگر آلوده می‌شوند به‌سرعت فرسوده شده و از بین می‌روند.از طرفی دیگر، اگر این استقلال از حد خود فراتر رود و به‌جایی برسد که دو نفر نتوانند باهم صمیمیت سالم داشته باشند و به وحدت و یگانگی برسند، آن‌وقت رابطه آسیب می‌بیند و از بین می‌رود.

همچنین، اگر دو نفر آن‌قدر به هم وابسته باشند که بخش‌های دیگر زندگی و نقشه‌ای دیگرشان در زندگی را کنار بگذارند نیز دیری نمی‌گذرد که رابطه آسیب‌دیده و از بین می‌رود.بنابراین، آنچه در کنار حفظ استقلال و فردیت مهم است، تعادل، عشق، احترام و امنیت است.

بیشتر بخوانید:

عشق از نگاه روانشناسان

 

 

آدم‌های امن،چه کسانی هستند ؟!

آدم‌های امن، افرادی هستند كه همه‌چیز را می‌توانی بهشان بگویی و بدون اینکه قضاوت یا تحقیرت کنند، می‌توانی کنارشان احساس آرامش کنی.این‌ها تا لباسی تازه تنت ببینند نمی‌پرسند از کدام مغازه خریدی؟ مارکش چیه؟ چند خریدی؟

میگویند: چقدر قشنگه، بهت می‌آید، من عاشق این جنس ژاکتم.

از سفر که برگردی

نمی‌پرسند با کی و چرا رفتی؟ اسم هتلش؟ چه قدر هزینه شد ؟ میگویند :خوش گذشت؟ سرحال شدی؟

دانشگاه قبول شوی،

نمی‌پرسند شهریه‌اش چه قدره؟ وای چقدر دوره!میگویند چه رشته‌ای به‌سلامتی؟ این رشته بازار کار خوبی دارد، اگر تلاش کنی.

بیشتر بخوانید:

نشانه های عاشق شدن مردان

نشانه‌های یک زندگی بدون عشق

 

 

مشغول کاری تازه شوی،

نمی‌پرسند حقوقت چه قدره؟ اسم شرکتش چیه؟ جایش کجاست؟میگویند شغلت را دوست داری؟ صاحب کارت یا همکارهایت آدم‌های خوبی هستند؟ این‌جور شغل‌ها جای پیشرفت دارد.

سعی کنیم آدم‌های امنی باشیم.

معیار داشتن یک رابطه خوب ...

این است که چقدر می‌توانید با طرف مقابلتان در مورد احساس‌ها و خواسته‌هایتان آزاد و بــدون ترس از اينكه ناراحت شــود یا تركتان كنــد ، گفتگو کنیــد. آموزش نحوه تنظیم ارتباط با خانواده‌ها و دوستان و سایرین یکی از مهم‌ترین اهداف ما در زوج‌درمانی است .هدف ما افزایش عشق و علاقه بین زوج و درعین‌حال کاهش تنش ناشی از سایر روابط با دیگران است.

 بیشتر بخوانید:

چرا در گفت و گو با همسرمان تفاهم نداریم؟

قوانین ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

3سوال کلیدی که در اولین جلسه خواستگاری حتما باید بپرسید!

 

برچسب ها: زندگی مشترک، عشق، روابط عاطفی، عاشق شدن، زندگی متاهلی تعداد بازديد: 272 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز