Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:21

6
اردیبهشت
۶ دلیلی که باعث می‌شود همسرتان شما را برای همیشه ترک کند

۶ دلیلی که باعث می‌شود همسرتان شما را برای همیشه ترک کند

پذیرفتن این واقعیت که همسرتان از شما و زندگی مشترکتان دوری می‌کند کار بسیار دشواری است.

به گزارش سایت طلا، ممکن است تا مدتی پیش زندگی خوبی با همسرتان داشتید و احساس رضایت می‌کردید، اما به یکباره متوجه سرد شدن او نسبت به خودتان و زندگی تان شده باشید. قطعا دلایل محکمی برای سرد شدن همسرتان وجود دارد.

پذیرفتن این واقعیت که همسرتان از شما و زندگی مشترکتان دوری می‌کند کار بسیار دشواری است و شرایط زمانی بدتر می‌شود که او از زن دیگری خوشش آمده باشد و شما از خودتان می‌پرسید که شوهرتان چه چیزی از شما را دیگر دوست ندارد؟

روانشناسان به شما توصیه می‌کنند بهتر است پیش از مطرح کردن این موضوع با همسرتان بفهمید چه اشتباهی در زندگی شما رخ داده است. دانستن این امر به شما کمک می‌کند تا اول در شرایطی که اشتباه نکرده اید خود را مقصر ندانید و دوم اشتباهات خود را شناسایی و آن‌ها را اصلاح کنید.

سپس می‌توانید با آرامش بر روی زندگی خود تمرکز کنید و یک صحبت مناسب با همسرتان داشته باشید و نظر او را درباره خودتان و زندگی تان بپرسید و بفهمید چه چیزی باعث نارضایتی و دور شدن شوهرتان از شما شده است.

هنگامی که به شرایط زندگی تان فکر می‌کنید این ۶ دلیل را در نظر داشته باشید.

بیشتربخوانید:

اگر طلاق نمی‌خواهید قبل از ازدواج درباره این ۱۵ مسئله حرف بزنید

 

۱. او به اندازه کافی احساس ارزشمند بودن نمی‌کند

اگر شما زنی کاملا مستقل باشید ممکن است شوهرتان حس کند چیزی برای ارائه کردن به شما ندارد و ارزشی برای او در زندگی قائل نمی‌شوید. برای برخی از مردان بسیار مهم است که بتوانند از ابعاد مختلفی مانند مالی و عاطفی بتوانند نیاز‌های خانواده را برطرف کنند و همسرشان نیز به آن‌ها نیاز داشته باشد هنگامی که همسرتان در شما و زندگی نیازی را برای بر طرف کردن نبیند دلسرد می‌شود.

۲. او احساس دوری عاطفی می‌کند

زن و مرد باید احساس کنند که رابطه عاطفی معناداری فراتر از یک ارتباط جسمی با یکدیگر دارند، اما اگر این یک رابطه عاطفی بین زن و مرد وجود نداشته باشد باعث شکاف عمیقی در بین آن‌ها می‌شود. ممکن نیاز‌های عاطفی همسر شما به دلیل یک اتفاق خاص تغییر کرده باشد و اگر شما نتوانید آن را به درستی شناسایی و از او حمایت عاطفی داشته باشید او از ازدواج خود ناراضی خواهد بود.

۳. او می‌ترسد که احساس کنترل زندگی و ازدواج خود را از دست بدهد

بسیاری از مردان، زنان مستقل و محکم را تحسین می‌کنند، اما اگر تعادل این استحکام و کنترل زندگی تنها در دستان یک فرد باشد دیگری احساس خفگی نسبت زندگی خود پیدا می‌کند و از این امر که نتواند در کنترل زندگی مشترک خود سهیم باشد در نهایت عاقبت خوبی در این زندگی نخواهد بود

بیشتربخوانید:

8 نشانه پیش‌بینی‌کننده طلاق

 

۴. او نیاز‌های جسمی متفاوتی دارد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی مشترک رابطه جسمی و جنسی و اگر در نیاز‌های جسمی یک زوج تفاوت‌های عمیقی وجود داشته باشد در نهایت آن‌ها نمی‌توانند نیاز‌های جنسی یکدیگر را برطرف سازند چرا که خواسته آن‌ها با یکدیگر ناسازگار است. نحوه برخورد شما با زندگی جنسی در یک رابطه مهم است.

۵. او از پیشرفت سریع در زندگی می‌ترسد

ممکن است به تازگی سعی کرده باشید با او درباره بچه دار شدن، مستقل شدن، مهاجرت و یا خرید خانه و پس انداز صحبت کنید، اما او هربار صحبت را به زمان دیگری موکول می‌کند شما باید متوجه این امر شده باشید که او از سرعت سریع کار‌ها ترسیده است چرا که برخی از مردان نیاز به فرصت برای درک و هضم هر موقعیتی دارند و از پیشرفت سریع می‌ترسند.

۶. او قادر نیست که خودش باشد

زندگی در محیطی که شما دائما مجبور باشید مراقب رفتار و گفتار خود باشید و شخص دیگری همواره شما را کنترل کند می‌تواند منجر به این مسئله شود که فرد هر روز ساکت‌تر شود و از گفتگو و همراهی شما اجتناب کند و تصمیم بگیرد که از شما دور شود.

چگونه می‌توانیم زندگی مشترک خود را اصلاح کنیم؟

ارزیابی مشکلاتی که زندگی زناشویی شما را تحت تاثیر خود قرار داده است می‌تواند به شما در ترمیم زندگی تان کمک کند اگر هنوز هم امیدی به زندگی خود دارید می‌تواند با جهار قدم زیر دوباره آن را ترمیم کنید.

۱. برقراری ارتباط

با او صحبت کنید و از او بپرسید که چه مشکلی دارد و آیا قصد ترمیم زندگی تان را دارد و بدون آن که یکدیگر را سرزنش کنید و با مهربانی و گشاده رویی به دنبال راه حل بگردید و قول بدهید که نقش یک همسر خوب را برای او ایفا خواهید کرد.

۲. قدردانی

انجام این کار برای همسرتان این حس را به او می‌دهد که برای شما ازشمند است و به او اهمیت می‌دهید انحام این کار می‌تواند بخش قابل توجهی از شکاف بین شما را ترمیم کند.

۳. هیجان زندگی را بالا ببرید

به دنبال علایق مشترک در زندگی تان بگردید و از هر موقعیتی و حتی با انجام یک کار کوچک مانند تغییر خانه و یا برنامه ریزی برای تعطیلات متناسب با علایق همسرتان سعی در بالا بردن هیجان زندگی و ارتباط نزدیک‌تر با همسرتان کنید.

۴. مراقبت

همدلی و حمایت عاطفی خود از همسرتان را به او نشان دهید بسیاری از این شکاف‌ها به دلیل این است که همسر شما حس نمی‌کند که به فکر سلامتی و خوشبختی او هستید شما می‌توانید با یک تماس ساده و پرسیدن اینکه غذای خود را خورده است و یا احوالپرسی ساده این حس را به همسرتان بدهید.

برچسب ها: زندگی مشترک، طلاق، زندگی زناشویی، جدایی تعداد بازديد: 2323 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز