Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:24

12
اسفند
برنامه‌ریزی روزانه شاه کلید موفقیت

برنامه‌ریزی روزانه  شاه کلید موفقیت

روش زندگی امروزتان، شما را برای فردایتان آماده می‌کند. سؤال این است که برای چه چیزی آماده می‌شوید؟ خود را برای شکست آماده می‌کنید یا پیروزی؟

تحریریه زندگی آنلاین : روش زندگی امروزتان، شما را برای فردایتان آماده می‌کند. سؤال این است که برای چه چیزی آماده می‌شوید؟ خود را برای شکست آماده می‌کنید یا پیروزی؟ همانند این سخن معروف: تو می‌توانی حالا بهایی را بپردازی و بعداً بازی کنی، یا می‌توانی حالا بازی کنی و بعداً قیمت آن را بپردازی. اما در هر حال باید قیمتش را بپردازی.در واقع سخن بالا این بود که می‌توانید بازی کنید سخت نگیرید و امروز هرچه می‌خواهید انجام دهید، اما اگر این کارا بکنید زندگی سختری در انتظارتان است. با وجود این اگر سخت کار کنید در عوض در آینده پاداش آن را دریافت کنید.در این بخش ۶ مرحله برای یک برنامه‌ریزی موفق را به شما معرفی می‌کنیم. سعی کنید برای خودتان جدول کشیده و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتتان را به ان اضافه کنید.

 بیشتربخوانید:

9 راز کلیدی برای میلیاردر شدن که زندگی‌تان را تغییر می‌دهد

 

1- برنامه‌ریزی روزانه

مشخص کنید چه زمانی بیشترین بهره‌ور‌ی را دارید.هر شخصی در یک زمان بهره وری بیشتری دارد و می‌تواند کارهایش را مفیدتر انجام دهد. شما باید این زمان را تشخیص داده و کارهای مهم را برایان زمان بگذارید. همچنین ترتیب انجام کارها در آموزش برنامه‌ریزی روزانه اهمیت زیادی دارد. بهتر است کارهای مهم‌ را که نیاز به تمرکز بیشتری دارند در زمان‌هایی انجام دهید که بیشترین بهره‌وری را دارید. بیشتر افراد صبح‌ها بهتر کار می‌کنند و بعدازظهر‌ها را به دیگر کارها می‌پردازند.

 

2- بدانید که عادت‌های شما زندگی روزمره‌تان را تحت تأثیر می‌گذارد

عادت‌های خوب و بد نقش مهمی در رسیدن یا نرسیدن به اهداف شما دارند. گاهی عادت‌های بدی داریم که اجازه نمی‌دهد به بقیه اهداف برسیم یا مثلاً ما را از شاد بودن دور می‌کند یا …. همچنین برخی عادات هستند که سرعت ما را در رسیدن به اهدافمان بیشتر می‌کند. شما باید عادت‌های بد و خوب را شناسایی کرده، سپس عادت‌های بد را کاهش داده و عادت‌های خوب را تقویت کنید.ممکن است عادت داشته باشید وقت زیادی را برای انجام کار مورد علاقه‌تان بگذارید در حدی که برای کارهای دیگر از جمله اهداف بلندمدتتان دیگر انرژی نداشته باشید.در برخی موارد هم چنان غرق در کارتان و تأمین خواسته‌های دیگران می‌شوید که زمانی برای استراحت و رسیدگی به خودتان ندارید. هر دوی اینها به یک اندازه آسیب‌رسان هستند. پس مهم است که بدانید عادت‌های‌تان چطور بر زندگی شما تأثیر می‌گذارند.

 بیشتربخوانید:

هفت عادت را در سال جدید کنار بگذاریم

 

 

 

3- از وقت‌های تلف‌شده بکاهید

نباید اجازه دهید که وقتتان هدر برود. تفریح کردن با هدر دادن وقت فرق دارد. گاهی تفریح می‌کنیم تا خستگی‌مان در رود و انرژی بگیریم تا دوباره سراغ برنامه‌ریزی‌مان برویم. اما گاهی واقعاً وقتمان هدر می‌رود.مسلماً بسیاری از کارهای ما هدر دادن وقتمان است. برخی از آنها الزامی است و نمی‌شود حذفش کرد. مثل رفت‌و‌آمد به محل کار یا مراجعه به اداره‌ای خاص در شلوغ‌ترین ساعت روز. برنامه‌ریزی روزانه‌تان را بررسی کنید و ببینید آیا امکان دارد با ایجاد تغییرات از اتلاف وقت بکاهید. اگر امکان تغییر کارها نیست شاید بد نباشد در صورت امکان برخی کارها را در وقت‌های تلف شده‌تان انجام بدهید، مثلاً می‌توانید صبحانه‌تان یا چک کردن ایمیلتان یا … را در این ایام انجام دهید.

 

4- برنامه‌ریزی هر روز را شب قبل بریزید

برنامه هر روز را دیشب بریزید. تا از اول صبح شروع به انجام برنامه روز مره تان کنید. نه اینکه تازه صبح بیدار شوید و انرژی‌تان را صرف برنامه‌ریزی کردن کنید. بهتر است از پیش برای روزتان برنامه‌ریزی کنید. اگر تجربه‌ای در برنامه‌ریزی روزانه ندارید، احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا از عهده‌ی یک برنامه‌ریزی خوب و بی‌نقص بربیایید. بهتر است یک برنامه‌ موقتی از ترتیب کارها و زمان لازم برای هر یک تهیه کنید.

 

5- برنامه‌ریزی روزانه

رمز موفقیت شما را برنامه‌ریزی (Planning) امروزتان مشخص می‌کند. اگر تصمیمات کلیدی را اتخاذ کنید و سپس در برنامه روزانه خود به خوبی آنها را مدیریت کنید موفق خواهید شد. مادامی که نتوانید زندگی روزمره خود را تغییر دهید نمی‌توانید زندگی‌تان را دگرگون کنید. می‌دانید که موفقیت، یک روزه به طور اتفاقی در زندگی حاصل نمی‌شود. شکست هم اینگونه نیست. هرکدام فرایند خاص خود را دارند، هر روز زندگیتان فقط آماده سازی برای روز بعدی است.

 

 

6- مشخص کنید روزتان را چگونه می‌گذرانید

شما برای داشتن یک برنامه‌ریزی روزانه موفق باید فهرستی از کارهای هرروزتان تعیین کند. مثلاً امروز می‌خواهید به دانشگاه بروید، به خرید بروید یا …. همچنین زمان تقریبی‌تان را هم باید پیش بینی کرده و تعیین کنید تا بتواند به همه کارها با هم برسید. البته یادتان باشد همه کارها را نباید برای امروز بگذارید و بین روزهای هفته تقسیم کنید.برای هرروز باید زمان استراحت و تقریح را هم به اندازه کافی بگذارید. همه‌ کارهایی را که انجام می‌دهید دقیق یادداشت کنید. همچنین باید یادتان باشد که به زمان‌های آزادتان و کارهایی که در این اوقات انجام می‌دهید، توجه کنید. فهرستی از همه‌ی فعالیت‌های‌تان و مدت زمان انجام هر یک تهیه کنید. زمان استراحت نه باید آن‌قدر زیاد باشد که به هیچ کار نرسید و نه انقدر کم که خسته و افسرده شوید.زمانی که در رفت‌و‌آمد برای کار، دانشگاه و…هستید تخمین بزنید. شما یک زمان را باید برای رسیدن به مقصد بگذارید و یک زمان را برای حضور در مقصد. این زمان رفن و آمد را حتماً تقریبی حساب کرده و در برنامه خود بنویسید. خب مسلماً این زمان هم جزو ۲۴ ساعت است و از ان کم می‌کند.

 

برچسب ها: موفقیت در زندگی، مثبت اندیشی، موفقیت، انرژی مثبت تعداد بازديد: 2305 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز