Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:51

21
بهمن
در جستجوی همسر ایده‌آل

در جستجوی همسر  ایده‌آل

اگر تا امروز رفتارهایی داشتید كه شاید به نوعی شایسته شما نبوده، آن هم بنا به دلایل و مقتضیات زمانی و مكانی ایجاب می‌كرده، از این به بعد، نبایستی مردی پرخاشگر، مغرور، سلطه‌گر، خشن، عصبانی و بد رفتار باشید.

محمد رضا دژکام؛ روانشناس مشاور ازدواج و خانواده

امروزه وقتی صحبت از ازدواج و تشكیل زندگی زناشویی بین جوانان و به ویژه آقایان پیش می‌آید، همه‌ آنها چنین عنوان می‌كنند: «ما باید كجا به دنبال همسر مورد نظر و ایده‌آل‌مان باشیم؟!» و پرسش‌های دیگر صرفاً و تنها به این دلیل كه می‌خواهند یا به نوعی از زیر بار مسئولیت‌پذیری كه همان تشكیل زندگی مشترك است گریزان باشند و یا این که واقعاً در یافتن همسر ایده‌آل خود، به بن‌بست غیرقابل عبوری برخورد كرده‌اند! یافتن پاسخ معقول، منطقی و عاقلانه بایستی در این قبیل موارد سر لوحه كار فرد یا افراد (آقایان)، قرار بگیرد، بنابراین سطحی‌نگری و بدون تأمل و تفكر هرگز نمی‌توان این هدف را به سر منزل مقصود رهنمون كرد!

 خانم مورد علاقه‌تان را کجا پیدا کنید؟

اگر اندكی به اطراف خودتان نگاه كنید، یقیناً افرادی را به عنوان همسر پیدا خواهید كرد. شاید برای‌تان عجیب باشد! اما همین طور است! دلیل واقعی این امر كه بیشتر شما نمی‌توانید به قول خودتان همسر مورد نظرتان را پیدا كنید این است كه همیشه فكر، تمركز و اندیشه شما به سمت و سوی دیگری بوده و هرگز سعی نكردید كه با واقعیت هستی و هر آنچه كه در اطراف‌تان در حال شكل‌گیری است، روبه‌رو شوید! آدم‌ها از پذیرفتن برخی از اشتباهات خویش به نوعی بیزار و حتی گریزان و فراری هستند این خود دلیلی است بر این مدعا كه نمی‌توانند به آن چه كه می‌خواهند برسند! اگر واقعاً قصد ازدواج داشته باشید، برخی از دوستی‌های كوتاه‌مدت با خانم‌ها، صرفاً و فقط به دلیل پر كردن خلاء احساسی و پس از مدتی آن رابطه را به پایان رسانیدن، نمی‌تواند شما را به هدف كه یافتن یك همسر ایده‌آل است، رهنمون سازد.

چرا خانم‌ها به شما توجه نمی‌کنند؟

گاهی روبه‌روی آینه بیاستید و از خودتان بپرسید «چرا زنان جذب شما نمی‌شوند؟!» شاید این درست باشد كه تاكنون حتی كسی به شما توجهی نداشته است، ولی اگر صبر و حوصله خرج بدهید، اندكی در رفتار، گفتار، كردار، شخصیت، منش و خلق‌وخوی خود، تغییراتی خلق سازید، چه اتفاقی خواهد افتاد و بدون هیچ گونه شك و تردیدی، شما خواهید

توانست به خواسته‌ خود یعنی یافتن همسر ایده‌آل‌تان برسید!

همواره برای رسیدن به این فرایند و چنین مراحلی باید از خودتان بپرسید كه: «دوست دارم كه همسر آینده‌ام از لحاظ شخصیتی، ظاهری، رفتاری چه خصوصیات و ویژگی‌هایی داشته باشد؟!» بدون شك قبل از این كه این پرسش را مطرح كنید خودتان باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشید! قرار بر این نیست كه شما یك جانبه از طرف مقابل خود، خواسته‌هایی داشته باشید، ولی بدون توجه به این که حتی به خودتان نگاهی بیاندازید! این اصلاً قابل قبول و منطقی نیست!

پس همه چیز باید دو جانبه باشد! مطمئن باشید دو فردی كه می‌خواهند با هم ازدواج كنند، اگر از یك جنس باشند نیروی جاذبه‌ای آنان را به سمت یكدیگر خواهد كشانید و بر عكس اگر بین آنها هیچ وجه اشتراكی وجود خارجی نداشته باشد، نیروی دافعه‌ای آنان را از یكدیگر دور خواهد ساخت به طوری كه هیچ گاه به هم نخواهند رسید!

این واقعیتی است كه در طول ادوار و اعصار تاریخ بر تمام آدمیان به اشكال گوناگون و به طرق متفاوت به اثبات رسیده است!

فاكتورهای مهم در انتخاب همسر

اگر شما به دنبال همسری هستید كه در زندگی آینده‌ شما صادق و روراست با شما باشد، شما نیز باید متقابلاً مانند او باشید. اگر وفادار بودن یكی از فاكتورهای قابل قبول شماست و دوست دارید كه همسر آینده‌تان به شما وفادار بماند، شما نیز باید در خود چنین فرایندی را خلق نمایید.

اگر تعهد در زندگی زناشویی برای شما مهم است، پس خودتان نیز باید فردی متعهد در تمام شئونات زندگی زناشویی باشید و هرگز دروغ نگویید. هر آن چه كه هست بگویید، نه هر آن چه را كه باید باشد! با احساسات و عواطف عاشقانه به دنبال فرد مورد نظرتان باشید نه یك سری خیال‌ها و توهمات واهی و غیرقابل تصور.

زمانی پیش می‌آید كه خانمی از شما سوالی را می‌پرسد تا به ابعاد وجودی شخصیت شما پی ببرد، آنگاه شما چگونه برخورد خواهید داشت؟ دو حالت بیشتر نمی‌تواند وجود داشته باشد:

اول این که شما خیلی صادقانه و روراست، پاسخ آن سؤال را هر آن چه كه هست می‌دهید.

دوم این که شاید در آن شرایط قادر به پاسخ‌گویی نباشید و یا وسوسه شوید كه برای رفع آن به نوعی به اصطلاح عامیانه «دروغ مصلحتی» بگویید. من از شما خواهش می‌كنم كه هرگز دروغ نگویید! چرا كه در شرایط و مقتضیات زمانی خاص به شما لطمه وارد خواهد كرد. پس با فكر و اندیشه عمل كنید نه عجولانه، سطحی و گذرا!

صمیمیت یكی از اركان اساسی در برقراری ارتباط و تداوم آن است. اگر از خودتان این فاكتور را نشان دهید مطمئن باشید، صمیمانه‌ترین عاشقانه‌ها را از جانب فرد مورد نظرتان خواهید دید.

احترام و اعتماد و ارزش نهادن به خودتان و نیز به طرف مقابل باعث جذب زن به سوی شما می‌شود. این یك ارتباط متقابل و دو جانبه است. اگر شما این شرایط و فاكتورها را رعایت كنید، مطمئن باشید همسری ایده‌آل نصیب شما خواهد شد.

کمتر به ظاهر و بیشتر به اخلاق طرف مقابل بپردازید

نكته‌ دیگری كه باید به آن اشاره كنم این است كه بسیاری از مردان فقط در انتخاب همسر دلخواه‌شان به زیبایی ظاهری زن می‌اندیشند. زیبایی یكی از فاكتورهای انتخاب همسر ایده‌آل می‌تواند قلمداد شود، ولی همه آن نیست. تمام زندگی با یك زن به زیبایی ظاهری ختم نمی‌شود. شرایط دیگری را هم باید در نظر گرفت. صرف این که شما فقط بر روی این فاكتور تكیه كنید و از سایر شرایط و فاكتورهای ضروری و لازم، صرف نظر كنید اشتباه است!

ظاهر زیبا داشتن در یك مقطع زمانی خاص قابل قبول و پس از گذشت سال‌ها در زندگی مشترك به امری عادی مبدل می‌شود! آن چه باقی می‌ماند رفتار و اخلاق زوج‌ها است كه باید به آن توجه كرد! قرار است شما زندگی كنید نه این که فردی را برای ظاهرش به زندگی‌تان راه بدهید و پس از اندك زمانی از او به نوعی دل‌زده شوید و سراغ فرد دیگری بروید. دوست داشتن را همیشه ارزش و بها بدهید تا فردی برای‌تان پیدا شود كه شما را به خاطر خود شما بخواهد نه چیز دیگر!

امیدوارم كه روزی فرا برسد كه تمام پسران این سرزمین به همسر دلخواه خود با خواسته‌های خودشان، البته معقول و منطقی دست یابند و مردانی سرافراز باشند برای داشتن یك زندگی ایده‌آل و نیز دختران جوان با مردانی ازدواج كنند كه احساس كنند در كنار آنان به یك آرامش كامل و دوست داشتنی دست خواهند یافت!

به قول مرحوم فروغ فرخزاد:

ای شب از رؤیای تو رنگین شدهسینه از عطر توام سنگین شده

ای به روی چشم من گسترده خویششادی‌ام بخشیده از اندوه بیش

ای تپش‌های تن سوزان منآتشی در سایه مژگان من

ای دو چشمانت چمن زاران منداغ چشمت خورده بر چشمان من

خصلت‌های منفی را اصلاح کنید

اگر تا امروز رفتارهایی داشتید كه شاید به نوعی شایسته شما نبوده، آن هم بنا به دلایل و مقتضیات زمانی و مكانی ایجاب می‌كرده، از این به بعد، نبایستی مردی پرخاشگر، مغرور، سلطه‌گر، خشن، عصبانی و بد رفتار باشید. این ویژگی‌های رفتاری نامناسب برای شما كه قصد ازدواج دارید، مناسب نیست. پس سعی كنید كه بر ترك آنها برآیید.

به جای این ویژگی‌های رفتاری، اعمالی همچون با ادب بودن، مهربانانه برخورد كردن، متفكرانه زندگی كـردن، آیــنده‌نگـــری، دوراندیشی، مثبت بودن، وفاداری، عاشقانه اندیشیدن، خوش برخورد بودن، ملاحظه كاری و... را سر لوحه‌ رفتار و شخصیت خود قرار دهید. یقین بدانید كه زن امروزی به دنبال مردی می‌گردد كه چنین ویژگی‌هایی را به معنا و مفهوم واقعی‌اش داشته باشد نه این که فقط بخواهد نقش آنها را بازی كند.

سعی كنید شخصیت اصلی خودتان را نشان دهید و اگر قرار باشد تغییراتی در رفتار و منش خویش بكار بگیرید حتماً این كار را انجام دهید چرا كه فرایند مهمی است ولی فراموش نكنید نقش بازی نكنید كه این كار بسیار زیان‌بار است!

برچسب ها: همسر، ازدواج، شریک زندگی، زندگی آنلاین، همسر مناسب تعداد بازديد: 2628 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز