Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:30

3
شهریور
آزمایش های قبل از ازدواج چه آزمایش هایی هستند؟

آزمایش های قبل از ازدواج چه آزمایش هایی هستند؟

همه ما می دانیم که برای پیشگیری از برخی بیماری ها و مشکلات قبل از ازدواج آزمایشاتی انجام می شود، اما آیا با این آزمایش ها آشنا هستید؟

 همه ما می دانیم که برای پیشگیری از برخی بیماری ها و مشکلات قبل از ازدواج آزمایشاتی انجام می شود، اما آیا با این آزمایش ها آشنا هستید؟ 

 

قبل از ازدواج چه آزمایش هایی باید انجام داد؟

 قبل از ازدواج زوج ها  باید  آزمایش هایی انجام دهند تا سلامت شان تایید شود .از جمله این آزمایش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


آزمایش قبل از ازدواج آزمایش تالاسمی

انجام آزمایش تالاسمی به دلیل شیوع این بیماری در ایران است. تالاسمی یک بیماری ژنتیکی است که به دو نوع مینور( کوچک) و ماژور( بزرگ) دیده می شود.

تشخیص تالاسمی با انجام آزمایش خون و شمارش سلول های خونی است. در صورتی که فرد مبتلا به کم خونی و فقر آهن باشد، بهتر است اقدام به درمان کند.


آزمایش اعتیاد

ازمایش اعتیاد هم برای آگاهی دو طرف از وجود اعتیاد است که با آزمایش ادرار مشخص می شود اما حتی در صورت مثبت شدن آزمایشی مثل مورفین اگر دو طرف راضی باشند، ازدواج می تواند انجام شود.

 

آزمایش بیماری های جنسی

به جز آزمایش های ضروری، عروس و داماد آینده می توانند آزمایش هایی برای آگاهی از شرایط سلامت جسمی و جنسی یکدیگر انجام دهند. در این فهرست احتمالا نخستین مورد، آگاهی از بیماری هایی است که از راه جنسی منتقل می شود که مهم ترین آن ها، سیفیلیس، ویروس HIV و هپاتیت است. سیفیلیس درمان می شود ولی درمان قطعی هپاتیت و HIV اکنون مقدور نیست، اگرچه ناقلان این دو ویروس هم تحت نظر پزشک و با  رعایت نکات لازم می توانند با هم ازدواج کنند.

 

آزمایش های هورمونی

زوج آینده در صورت تمایل می توانند، آزمایش هایی برای آگاهی از شرایط فرزندآوری خود انجام دهند که حاوی آزمایش های هورمونی و بررسی مایع منی در مرد است.



منبع: khorasannews.com

برچسب ها: ازدواج، آزمایش خون، آزمایش های قبل ازدواج، آزمایش ژنتیک، آزمایش تالاسمی تعداد بازديد: 379 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز