Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:19

8
اردیبهشت
طلاق جنسی در زندگی مشترک چه زمانی اتفاق می افتد ؟

طلاق جنسی در زندگی مشترک چه زمانی اتفاق می افتد ؟

طلاق جنسی به دلیل اختلالات جنسی و سردی زوجین در رابطه زناشویی می باشد و به مرور زمان موجب طلاق عاطفی و رسمی می شود.

رابطه زناشویی از موضوعات مهمی است که سبب پایداری زندگی مشترک می شود به صورتی که نارضایتی جنسی در رابطه جنسی به سرعت زمینه را برای سردی روابط در بین همسران به وجود می آورد و مشکلات زیادی را برای زوجین به وجود می آورد تا جایی که زندگی مشترک را به سمت طلاق و جدایی می کشاند.طلاق جنسی

طلاق جنسی

بسیاری از کارشناسان طلاق جنسی را مقدمه ای بر طلاق عاطفی می دانند .

 طلاق جنسی

تفاوت مردان و زنان در نیازهای جنسی

مشکلات جنسی یکی از عوامل مهم اختلاف میان زوجین و گاه حتی طلاق آنهاست در کشور ما نیز هر چند به علت وضعیت خاص فرهنگی و عرفی آمارهایی دقیقی از اختلالات جنسی وجود ندارد اما اختلالات جنسی در ایران و تاثیر آن بر طلاق زوجین نگران کننده است.از مشکلات جنسی می توان به زود انزالی در مردان و  کاهش میل جنسی و سردمزاجی در زنان اشاره کرد.

طلاق جنسی اختلالی مهمتر از طلاق عاطفی

طلاق جنسی یا سرد شدن از روابط زناشویی مقدمه ای بر طلاق عاطفی است . عواملی که بر طلاق جنسی تاثیر گذار است عبارتند از :

سرد مزاجی

سرد مزاجی، شادی و نشاط زندگی مشترک را از بین می برد و عواقب جبران ناپذیری مانند قهر و جدایی را بر جای می گذارد. زوجین برای کاهش سردمزاجی باید به دنبال دلایل سردمزاجی باشند و برای درمان بی میلی جنسی به درمانگر مراجعه کنند .

 ناهمخوانی جنسی و تمایلات جنسی متفاوت

ناهمخوانی جنسی زن و شوهر در طولانی مدت می تواند بنیان خانواده رااز هم بپاشد و سرنوشت خانواده را به طلاق موکول نماید. زن و شوهر در طلاق جنسی به لحاظ عاطفه و صمیمیت، علاقه و عشق مانند هم هستند اما نمی توانند یک رابطه جنسی را به خوبی پیش ببرند و شریک مناسبی برای یکدیگر نیستند.

اگر زوجین به لحاظ تمایلات جنسی متفاوت باشند، در رابطه جنسی و زندگی مشترک دچار مشکل خواهند شد، زیرا رابطه جنسی خوب و مساعد، برای زندگی زناشویی مفید است. از موارد تاثیر گذار کیفیت و کمیت رابطه جنسی ، شکل و شیوه رابطه جنسی مورد علاقه دو طرف، میل جنسی زیاد و یا میل جنسی کم است .

اگر رابطه جنسی لذت بخش نباشد جز دلسردی، دلخوری و دوری چیزی نخواهد داشت پس طلاق جنسی در طولانی مدت به طلاق عاطفی و طلاق رسمی و قانونی می انجامد.

عوامل مهم ایجاد طلاق جنسی

باورهای فرهنگی نادرست

از دیگر عواملی که سبب طلاق جنسی می شود باورهای فرهنگی نادرستی چون برتری داشتن جنس مرد نسبت به زن و پرخاشگری جنسی است که می تواند منجر به ناسازگاری و ناهماهنگی جنسی میان زوجین شود.

تغذیه نامناسب و داروهای شیمیایی

از جمله عواملی که سلامت جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد تغذیه نامناسب، استفاده از داروهای بدنسازی و شیمیایی است.در این شرایط معمولا میل جنسی کمتر شده و رضایتمندی جنسی کاهش می یابد.

مصرف سیگار یا مواد مخدر

یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زوجین، مصرف سیگار یا مواد مخدر است؛ به طوری که میل جنسی افراد معتاد کاهش یافته زیرا مواد مخدر اثرات مخربی بر میل و توانایی جنسی انسان دارند.

ارضای جنسی

ارضای جنسی در زندگی زناشویی باعث لذت بردن، صمیمیت و آرامش و محبت زوجین می شود. ارضای غرایز جنسی، نه تنها باعث سلامت بدن می شود بلکه باعث تسکین و آرامش زوجین نیز به دلیل درک متقابل و همسویی عاطفی زن و شوهر با یکدیگرمی شود.

بین غرایز جنسی و ارضای آن و درک متقابل و صمیمیت بین همسران، رابطه مستقیم پا برجاست و یکی بر دیگری اثر گذار است. درک جنسی و عاطفی همسر، سبب آرامش فرد و وجود مشکل در ارضای غرایز جنسی بر کیفیت روابط زناشویی تاثیر گذار است.

چنانچه بارها در بخش گفته ایم در صورت وجود نا هماهنگی و نا همسانی در ارضای غریزه جنسی در صورتی که تنها نیاز یکی از همسران تامین شود، زندگی جنسی با مشکل روبرو می شود زیرا در تامین غرایز جنسی همسران، دو وضعیت برد – برد و یا باخت –باخت موجود است و عدم تامین نیاز یکی از همسران موجب شکست هر دو زوج می شود.

تفاوت جنسیتی

مردان نسبت به زنان زودتر تحریک می شوند اما تحریک جنسی شان نیز دوام زیادی ندارد، اما زنان دیر تحریک شده و شدت تحریک جنسی شان بیشتر از مردان است. بسیاری از مردان نمی دانند که ارضای زنان حتی از روزها قبل شروع می شود.

متاسفانه زنان و مردان با معیارهای خودشان یکدیگر را می سنجندو از نیازهای یکدیگر اطلاعی ندارند و شناخت کافی از یکدیگر ندارند . مردان همسر خود را در رفتار و نیاز مانند یک مرد قضاوت می کنند و زنان نیز سعیشان این است که همسرشان را بر اساس معیارهای زنانه، مورد ارزیابی و توجه قرار دهند که این عامل سبب ایجاد اختلافات زناشویی، سردی و بی میلی های جنسی در زندگی زوجین و یا حتی خیانت می شود .

 درمان سردی در رابطه زناشویی

درمان اختلالات جنسی

برای درمان اختلالات جنسی نگاه جامع و توجه همزمان به جنبه های پزشکی و روان شناختی الزامی است زیرا اختلالات جنسی ریشه روان شناختی دارند یا با منشا ارگانیک و عضوی با درصدی از ریشه های روان شناختی قابل تشخیص هستند.

آغاز اختلالات جنسی با مشکلات روان شناختی و گاهی نیز با برخی از بیماریهای پزشکی همراه است و استرس ها و عوامل رفتاری نیز به تدریج به آن اضافه می شوند.

در نوعی از اختلال رابطه جنسی که به عنوان ازدواج به وصال نرسیده شناخته می شود، زن و شوهر پس از گذشت ماهها و گاه حتی چند سال، نمی توانند رابطه جنسی کاملی را تجربه کنند.

برای درمان این اختلال درمانگر باید اگر حجب و حیا باعث این مشکل شده علت روان شناختی این مطلب را کشف نموده تا از طریق روشهایی، عمل جنسی قبیح پنداشته شده در ذهن بیمار را موجه و مناسب متصور ساخت.

باید بدانید  اختلال جنسی تثبیت شده غیرقابل درمانی وجود ندارد اما روشهای درمانی افراد گوناگون، با یکدیگر فرق می کند . نحوه درمان بستگی به عواملی مانند سن مراجعه کننده، مدت زمان ازدواج، وضعیت پزشکی، عوامل ایجاد کننده اختلال و آخرین وضعیت رفتاری زندگی زناشویی دارد.

در درمان اختلالات جنسی زن و مرد نباید یکدیگر را قضاوت کنند و یکدیگر را مقصر و متهم ایجاد این مشکل بدانند هر دو، برای حل مشکل مشترکشان باید تلاش کنند و تا رسیدن به نتیجه قطعی دست از تلاش برندارند..

 درمان اختلالات رابطه زناشویی

اهمیت مشاوره جنسی پیش از ازدواج

بسیاری از جوانان به علت فرهنگ و مسائل اجتماعی، خانوادگی و شخصی، در دوران آشنایی پیش از ازدواج، به بررسی این مساله نمی پردازند و بدون توجه به میل و نیازهای جنسی همسر انتخاب می کنند اما ضرورت و اهمیت سنجش و ارزیابی این عامل، بسیار مهمتر از بررسی های دیگر است.

توجه به هم تایی جنسی زن و شوهر در مشاوره های ازدواج بسیار پر اهمیت است . از مولفه های مهم قابل دریافت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج کسب اطلاعات از فیزیولوژی بدن، تشخیص گرم بودن و سرد بودن جنسی، آگاهی از رویاهای جنسی فرد از بلوغ تا کنون، ارزیابی و بررسی تصورات و فانتزی های جنسی، شناخت و آگاهی از تبعات ازدواج زوج های غیر همخوان جنسی با هم و... هستند که شناخت و سنجش آنها سبب می شود که از آینده زندگی جنسی زوج اطلاعاتی حاصل شود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

بیشتر بخوانید:

رازهایی که رابطه جنسی‎تان بهبود می بخشد

سازگاری جنسی چیست ؟

حقوق جنسی چیست؟

برچسب ها: تمایلات جنسی، رابطه زناشویی، کاهش میل جنسی، رابطه جنسی، اختلالات جنسی، ارضای جنسی، طلاق عاطفی، نارضایتی جنسی، طلاق جنسی، سردمزاجی در زنان، مشاوره جنسی، زود انزالی در مردان تعداد بازديد: 746 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • با درود ... قسمت آخرش خیلی جالب بود . دقیقا درست گفته شده .
  • بلاخره در زندگی باید پذیرفت حد اقل از یک جا آنطور که دلمون خواسته ب مطلوبمون نرسیدیم . شاید مصلحت این بوده !! و نا گزیر باید از یک خوشی و لذت برای همیشه چشم پوشید و فکرشو نکرد . والا با بودن کسی که مورد علاقه ات باشد همزیستی بی نهایت لذت بخش است برای همیشه !

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز