Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:52

2
فروردین
راهکارهایی برای مادر شوهر یا مادر زن خوب بودن!

راهکارهایی برای مادر شوهر یا مادر زن خوب بودن!

باما در این بخش همراه باشید تا سیاست‌ها و باید و نبایدهای یک مادر شوهر یا مادر زن خوب را یاد بگیرید.

پس از انتخاب فرزند برای ازدواج عضو جدیدی وارد خانواده می‌شود که ممکن است فرهنگ متفاوتی داشته باشد. همین عامل، باعث بروز مشکلاتی در روابط با خانواده همسر به خصوص مادر همسر می‌شود. زیرا مادرها دل نگرانی‌های بیشتری برای فرزند خود داشته و بیشتر آن را ابراز می‌کنند.

در بسیاری از مواقع مادرها قصدشان راهنمایی و هدایت زندگی فرزندش به سمت خوشبختی است اما عروس یا داماد او برداشتی دیگری از این رفتار دارد و آن را دخالت بی‌جا، احساس بی‌اعتمادی و دوست نداشتن او و به هم زدن زنگی مشترکشان می‌دانند. پس برای داشتن روابط خوب با عروس یا داماد باید سیاست‌های یک مادر شوهر یا مادر زن خوب بودن را یاد بگیرید و به بایدها و نبایدهای رفتارتان به عنوان مادر شوهر یا مادر زن توجه کنید.

- قبل از ایراداتش ویژگی‌های مثبت او را ببینید

پیش از آنکه در جستجوی کشف نقطه ضعف‌ها باشید، به دنبال برجسته کردن نقاط قوت باشید. فرزند شما دوست دارد از همسرش تعریف کنید چرا که به دنبال تایید شماست. همین تایید شما برای آن ها بیش از هر هدیه ای ارزش دارد. آنان سعی دارند تا به شما نشان دهند که از پس مقدمات یک زندگی موفق برآمده اند.

- برای حریم زندگی‌شان ارزش قائل شوید

از فرزندانتان کسب اطلاع نکنید . یادتان باشد خانه آنها حریم مخصوص خودشان است لذا حق دارند برای آن قوانین تعیین کنند و از شما بخواهند رعایت کنید لذا حتی از سر دلسوزی سعی نکنید قوانین آن‌ها را تغییر دهید بلکه به آن احترام بگذارید.

- اصرار نکنید که شما را مادر خطاب کنند

عروس و یا دامادتان مجبور نیستند شما را با نام مادر صدا کنند. شما هم نباید این کار را به آن‌ها تحمیل کنید، این کار تنها زمانی ارزش خواهد داشت که با کمال میل انجام شود.

- برای بچه دار شدن اصرار نکنید

همه پدرو مادرها آرزوی دیدن نوه خود را دارند. مادر شوهر اغلب بیش تر از مادر خانوم بر این موضوع، حساس است و بسیار دیده می‌شود که مادرشوهر، فشار زیادی را بر عروس و پسر خود، برای بچه دار شدن وارد می‌کند.

- بدون اطلاع به منزل آن‌ها نروید

خانه ی فرزند شما و همسرش حریم خصوصی آن‌ها است و تحت هیچ شرایطی بدون اطلاع دادن نباید به خانه ی آن‌ها بروید. باید به حریم خصوصی آن‌ها احترام گذاشته و قبل از رفتن به منزل آن‌ها، اطلاع دهید.

- فرزندتان را در میان مشکلات قرار ندهید

گاهی اوقات ممکن است مادر شوهر و یا مادر خانوم با عروس و یا داماد به مشکل بخورند. در این مواقع بهتر است، این مشکل را با عروس و یا داماد خود حل و فصل نمایید و از مطرح کردن آن با فرزند خود، بپرهیزید. اگر مشکلات پیش آمده را با فرزند خود مطرح نمایید، نه تنها کمکی به حل شدن آن نخواهید کرد،‌ بلکه رابطه شما با فرزندتان نیز بر هم می‌ریزد.

- رفتار‌های منفعل و پرخاشگرانه نداشته باشید

هر مشکلی تنها یک راه حل دارد: صحبت کردن. زمانی که با عروس و یا داماد خود مشکلی دارید، قهر کردن، ساکت شدن، تحویل نگرفتن و یا متلک انداختن، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. بهترین کار صحبت کردن و مطرح کردن مشکل می‌باشد.

- تشکر کردن را فراموش نکنید

عروس و یا داماد، در مقابل شما وظیفه ای ندارند. اگر آن‌ها برای شما کاری انجام می‌دهند به این دلیل نیست که این کار وظیفه ی آن‌ها است، بلکه به این دلیل است که برای شما ارزش قائل هستند، این را در ذهن خود نگه دارید و زمانی که آن‌ها برای شما کاری انجام می‌دهند، برای شما غذا آماده می‌کنند و یا برای شما گل می‌خرند، فراموش نکنید که از آن‌ها تشکر کنید. این ساده ترین راه است تا بتوانید به آن‌ها نشان دهید که شما هم برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

- انتظارات بیجا نداشته باشید

انتظار نداشته باشید که تمام روز‌های خاص و تعطیلات را در کنار شما بگذرانند. ممکن است دوست داشته باشید که تعطیلات و تمام روز‌های خاص را در کنار تمام اعضای خانواده بگذرانید، این خواسته ای کاملا طبیعی است؛ اما فراموش نکنید که فرزندان شما نیز برای خود یک خانواده دارند. اگر در تعطیلات و یا روزهای سال نو آن‌ها تصمیم به سفر گرفتند، فراموش نکنید که این تصمیم مشترک بوده و این حق طبیعی آن‌ها خواهد بود.

- در تربیت نوه‌هایتان دخالت نکنید

ممکن است شما برای فرزندان خود مادر بی نظیری بوده باشید، شاید بخواهید تجربیات خود را در زمینه ی بزرگ کردن بچه‌ها با آن‌ها در میان بگذارید؛ اما این کار را تنها زمانی می‌توانید انجام دهید که آن‌ها از شما درخواست کنند.

- از آن‌ها بدگویی نکنید

هر چقدر هم که از عروس یا داماد خود ناراحت و عصبانی هستید، به هیچ عنوان با فرد دیگری در این مورد صحبت نکرده و از آن‌ها بد گویی نکنید. هراتفاقی که بین شما رخ داده باشد دلیلی وجود ندارد که افرادی خارج از خانواده از این مسائل مطلع شوند. علاوه بر این اگر این صحبت‌ها به گوش عروس یا داماد شما برسد، مشکل بزرگ تر خواهد شد. در این مواقع تنها با کسی که مشکل دارید، صحبت کنید.

- در تمیزی و نظم منزل آن‌ها دخالت نکنید

بسیاری از مادرشوهرها بر روی تمیزی منزل عروس خود، حساس هستند و ممکن است گاهی تذکراتی را در رابطه با این موضوع به عروس خود بدهند. اگرچه این کار از روی دل سوزی است؛ اما باید بدانید عروس و پسر شما خانواده ای مستقل هستند و نظافت منزل آن‌ها به خودشان مربوط است.

 

منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید:

چرا عادت داریم غر بزنیم؟

راه های کنترل حسادت زنانه در رابطه عاطفی

پنهانکاری در زندگی زناشویی و نتیجه آن

اگر این نشانه‌ها را دارید، بهتر است مجرد بمانید!

برچسب ها: زندگی مشترک، ازدواج، بچه دار شدن، اختلافات زناشویی، تشکیل خانواده، اختلاف با خانواده همسر، حریم شخصی، رابطه با خانواده همسر، رابطه عروس و مادر شوهر، رابطه داماد با مادر زن، دخالت والدین در زندگی فرزندان تعداد بازديد: 585 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز