Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:57

11
اردیبهشت
مراقب افسردگی بعد از عروسی باشید!

مراقب افسردگی بعد از عروسی باشید!

12 ماه برنامه ریزی، خرید، گرفتن عکس های نامزدی، سفارش گل و کیک، در نظر گرفتن تمام جزئیات روز عروسی و سرانجام رسیدن روز عروسی

 

تصور کنید: 12 ماه برنامه ریزی، خرید، گرفتن عکس های نامزدی، سفارش گل و کیک، در نظر گرفتن تمام جزئیات روز عروسی و سرانجام رسیدن روز عروسی؛ روزی که احساس می کنید میان دنیایی از زیبایی ها قرار گرفته اید. مدت ها منتظر چنین روزی بودید و آن را در رویاهایتان می دیدید. و اکنون بعد از مدت ها برنامه ریزی، به زیباترین شب زندگی تان رسیده اید. اما بعد... بعد چه؟

صبح روز بعد یا حتی چند روز بعد از عروسی که از ماه عسل برگشته اید، از خواب بیدار می شوید و به جای احساس شادی، کمی حس خستگی و کسالت می کنید. بیشتر افراد تا اندازه ای این احساس را دارند اما حدود 5 تا 10 درصد از عروس ها به شدت احساس غم و ناراحتی می کنند.

این احساس زمانی شدت می گیرد که عروس احساس می کند فردیت خود را از دست داده است و وقتی با احساس مسئولیت انجام دادن اشتراکی هر کاری پیوند می خورد، بیشتر دچار اندوه می شود. روانشناسان می گویند، وقتی توانستید به سوال" آیا برای متعهد شدن آماده هستید؟ " پاسخ مثبت بدهید و به قولی از "من" به "ما" بودن تغییر کنید، می توانید تشکیل خانواده بدهید.

عروس افسرده و عروس شاد

محققان با بررسی گروهی از نوعروسان دریافتند که اکثر زنان پس از عروسی احساس کسالت و افسردگی داشتند. آنها تمام وقت و انرژی خود را برای برنامه ریزی آن روز بزرگ به کار برده بودند و وقتی که همه چیز تمام شده بود، نمی دانستند باید چه کار کنند. اما کسل شدن به مفهوم افسرده شدن نیست. در بررسی ها معلوم شد، برخی از عروس ها به راستی افسرده شده بودند.

درواقع عروس های افسرده، عروسی را انتهای هدف خود می بینند. در مقابل عروس های شاد عروسی را شروع فصل جدیدی از زندگی خود می دانند. از سوی دیگر بنابه گفته محققان ممکن است نوعروس به دلیل برآورده نشدن توقع اش از شریک زندگی اش آنگونه که تصور می کرده، دچار افسردگی شود.

چه باید کرد ؟

کسانی که هنوز نامزد نشده اند یا در دوران اولیه نامزدی خود هستند، یادشان باشد که عروسی صرفا آغاز فصل جدیدی از زندگی است نه هدف نهایی.

پیش از عروسی

* یک روز در هفته با همسر آینده تان در مورد برنامه های بعد از عروسی صحبت کنید. بدین ترتیب پس از ازدواج بسیار راحت تر به زندگی واقعی خود بازمی گردید.

* در برابرهر برنامه عروسی خود، دو برنامه بعد از عروسی آماده کنید. بدین ترتیب پس از روز عروسی کلی کار دارید که فرصت نمی کنید، افسرده شوید.

پس از عروسی

* فراموش نکنید که شما تنها نیستید. به گفته روانشناسان افسردگی پس از ازدواج رایج است. به مرور با برنامه ریزی این افسردگی از میان می رود.

* اگر احساس افسردگی کردید، در آن غوطه ور نشوید و سعی کنید دلیلش را بفهمید. یک کار هیجان انگیز انجام دهید. مثلا با همسرتان به یک برنامه تفریحی جذاب بروید.

* اگر احساس افسردگی می کنید، به همسرتان بگویید. وقتی او از احساس شما مطلع شود، به بهبود روحیه تان کمک خواهد کرد.

 

برچسب ها: زن و شوهر، همسرداری، ازدواج و زناشویی، طلاق و جدایی، مراسم عروسی، ازدواج کردن، عروسی کردن تعداد بازديد: 1364 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • خیلی جالبه.منم بعد مجلس عروسیم تا یه هفته هم کسل وهم افسرده بودم. و متعجب بودم بعد اونهمه هیجان چراناراحت بودم. و عجیبتر اینجاس ک هیچگاه ب این موضوع برنخورده بودم و ازجایی یا کسی نشنیده بودم....ولی خب رفع شد ب مرور
    خوب بود مطلب

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز