Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:03

8
اسفند
برکت فراموش شده در ازدواج (2)

برکت فراموش شده در ازدواج (2)

خدا همان كلید اصلی یا نوشدارویی است كه شاه‌كلید گشایش قفل‌ها و درمانگر همه دردهاست. پس هر چیزی كه ما را به این نوشدارو برساند، شفابخش و با بركت است و هر آنچه داروهای مقطعی برایمان فراهم كند، در باطن، دردی از ما درمان نخواهد كرد.

متأسفانه، بیشتر ما در درك خیر و بركت، ظاهربین و شرطی‌شده هستیم و باورهای غلط داریم. فرضاً اگر كسی با تمام قوا، انرژی و توان خود را صرف رفاه ظاهری خانواده‌اش كند، از نظر ما كار خیری انجام داده،اما واقعا اینطور است؟ البته اگر این كار، منیت او را كاهش دهد و خانواده را هم به آرامش سازنده برساند، كار خیر است.

اما از كجا معلوم كه خانواده یا نزدیكان ما، با این رفاه اضافه به رشد برسند و خودخواه‌تر و تن‌پرورتر نشوند؟ از كجا معلوم كه این روش در راه رفاه دیگران، منیت ما را كم كند و برعكس، بدان نیفزاید و ما را مغرورتر نكند و انرژی و توان ما را در راهی كه مطلوب نیست به هدر ندهد؟

بسیاری از كارهای خیر، ظاهر خیر دارند و یا بسته به شرایط زیست ما خیر یا شر تلقی می‌شوند و اگر باطناً به قصد جلب نظر و نزدیكی به خداوند نباشند، اصلا خیر تلقی نمی شوند و تأثیر مثبتی بر تكمیل پازل زندگی ما ندارند. هدف از خدمت به مردم و نیكی به آنها و انجام كارهای خوب نیز جز این نیست كه رضایت خداوند را به خود جلب كنیم. در واقع خیر، جز در ارتباط با خداوند و جلب نظر او، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

تعیین‌كننده خیر و شر فقط و فقط خداست. اگر او بخواهد، همه گناهان ما را پاك می‌كند و حتی ما را از تبعات آن گناهان مصون می‌دارد. او همان كلید اصلی یا نوشدارویی است كه شاه‌كلید گشایش قفل‌ها و درمانگر همه دردهاست. پس هر چیزی كه ما را به این نوشدارو برساند، شفابخش و با بركت است و هر آنچه داروهای مقطعی برایمان فراهم كند، حتی اگر به‌ظاهر آرام‌بخش باشد، در باطن، دردی از ما درمان نخواهدكرد.

كسی كه زندگی را وسیله‌ای برای رسیدن به خواسته‌های شخصی‌اش می‌داند، كسی كه به انواع ترفندها، همسرش را در خدمت خود قرار می‌دهد، كسی كه منیت ما را در نظرمان می‌آراید و رسیدن به لذت‌های ظاهری و خواسته‌های شخصی‌مان را بزرگ جلوه می‌دهد، كسی كه ما را به خودش یا به خودمان مشغول می‌كند، آگاهانه یا ناآگاهانه اصالت را به برآوردن خواسته‌های مادی، شخصی و ظاهری می‌دهد، و رفته رفته از یادت می‌برد كه خدایی هست و اوست كه رؤیایی باطنی در تو قرار داده كه باید محقق شود، همسر مناسبی برای ما نیست.

كسی كه تو را بر آن می‌دارد به چیزهای دیگری مانند پول و همسر و فرزند و مقام و قدرت و ثروت و شهرت و نیكی‌های ظاهری بپردازی و مشغول شوی، ‌همسر مناسبی برای تو نیست. عمرت را هدر نده و خودت را از بركت محروم نكن!


www.movafaghiatnazdikast.blogfa

 

 

برای خواندن بخش اول -برکت فراموش شده در ازدواج- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روابط همسران، ازدواج موفق، انتخاب همسر، همسر ایده آل، برکت ازدواج تعداد بازديد: 4677 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز