Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 04:38

29
دی
در سال جدید حتما ازدواج كنید (2)

در سال جدید حتما ازدواج كنید (2)

در شروع سال جدید می‌خواهم یك توصیه جدی و اساسی به همه شما داشته باشم؛ اینكه حتما امسال ازدواج كنید! شاید تعجب كنید و بگویید ازدواج كه كار بی حساب و كتابی نیست كه فقط با یك توصیه بتوان آن را انجام داد

ركسانا خوشابی كارشناس ارشد مشاوره بالینی

 

 

در آستانه سال جدید با حس بخشایندگی درونی خود پیوند برقرار كنید. با قوه شعور خود دلیل نبخشیدن خود را پیدا و هر چه زودتر زنجیرهای نامرئی را از دست و پا و گردن خود باز كنید. با «محبت» ازدواج كنید!

گرچه اكثر انسان‌ها محبت كردن و دوست داشتن را تجربه كرده‌اند، اما خیلی از آنها قادر نیستند این محبت را ‌جز  افراد خانواده و نزدیكان به همه دنیا و همه انسان‌ها تعمیم دهند. رحیم و مهربان بودن از صفات الهی است. كسی كه با این صفت پیوند بخورد و ازدواج كند به سطح بالاتری از ارتباط با هستی و كائنات و خداوند دست خواهد یافت.

در این سطح او همه انسان‌ها را دوست خواهد داشت و به همه به عنوان اعضای خانواده و عزیزان خود خواهد نگریست. بدین ترتیب او نوعی از وحدت را درك می‌كند؛ وحدتی كه او را به یگانگی درونی خواهد رساند. محبت در هر سطح و با هركس معنا و مفهوم خود را دارد. دقت در این نكته مهم است كه محبت به معنای  لوس كردن و فراهم آوردن تجمل و امكانات زیاده از حد برای دیگری نیست.

معنای اصیل و حقیقی محبت این است كه اسباب رشد روحی و روانی و ارتقای فهم و آگاهی را برای كسی كه دوستش داریم فراهم آوریم و این همان محبتی است كه لازم است روح خود را با آن پیوند دهیم. با «انعطاف» ازدواج كنید! 

نرمی و انعطاف كلید موفقیت است. همه ما با استفاده از نرمی و انعطاف می‌توانیم بر نزدیكان‌مان تاثیر بگذاریم و خود و  آنها را از نظر روانی و حتی روحی ارتقا دهیم. در غیر این صورت روش‌های خشن و سخت هر یك از ما می‌تواند منجر به انباشت خشم، كینه و ترس در دیگران شود و در نهایت هم به روابط بین فردی ما آسیب وارد كند و هم به سلامت روانی هر یك از ما. هیچ چیزی در این دنیا ثابت و بدون تغییر نیست.

همه چیز در حال حركت و پویایی و تحول است. اگر انسان با حركت جهان و با روند تكامل و پویایی آن حركت كند، می‌تواند زنده بماند و همچون همه موجوداتی كه با سازگاری خود در جهان ماندگار شدند، در نظام هستی ماندگار شود .اما اگر بی انعطاف و سرسخت باشد، مانند موجوداتی كه نسل آنها منقرض شد‌، نابود خواهد شد و این قانون درباره تك تك ما صادق است.

بدون نرمی و پذیرش، طرد شده و یكه و تنها می‌مانیم و محكوم به نابودی روانی و حتی جسمی می‌شویم؛ چون انسان بدون محبت و حمایت نزدیكان نمی‌تواند چندان به زندگی خود ادامه دهد. انعطاف، كلید سازگاری و موفقیت است. هستی خود را با انعطاف پیوند دهید و با هستی كل پیوند حاصل كنید. با «ایمان» ازدواج كنید!

به گمانم وقت آن رسیده كه  در سال جدید، دوگانگی‌ها و چندپارچگی را به طور كامل كنار بگذاریم و برای هر كاری به خدای خود و تنها و تنها به او مراجعه كنیم؛ چرا كه منبع بركت و رحمت، تنها و تنها خداوند است.  گرچه از دوران بت‌پرستی قرن‌ها می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز بسیاری از ما برای رفع حاجات و آرزوها و خواسته‌ها و نیازهای‌مان به جای خداوند به دیگران مراجعه می‌كنیم؛ كسانی كه بدبختانه در ذهن ما موثرتر از خداوندند و گمان می‌كنیم بیشتر منشا اثرند!

البته من منكر این نیستم كه گاهی خداوند بندگان خود را اسباب انجام كاری برای بندگان دیگر می‌كند، اما این بدین معنا نیست كه آنها منشا و منبع بركت‌اند، بلكه تنها وسیله‌ای هستند در دست خدا كه به خواست خدا و تحت سیطره او فعال می‌شوند و عمل می‌كنند. ایمان خود را قدرت ببخشید و گسترش دهید. همیشه فقط به یكی‌، همو كه یگانه است و تنها یگانه و بی‌همتاست، پناه ببرید. او را بخوانید و او شما را اجابت خواهد كرد. تا اینجا از چیزهایی گفتیم كه باید با آنها ازدواج كنیم؛ اما راستش برای داشتن یك ازدواج موفق هم همه این ویژگی‌ها به كار می‌آید و حتی لازم و ضروری است. پس اگرخواستید ازدواج كنید، باز هم این نكات را در نظر داشته باشید...

 

برای خواندن بخش دوم - در سال جدید حتما ازدواج كنید - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: در سال جدید حتما ازدواج كنید، دانستنیهای قبل از ازدواج، اسرار ازدواج موفق، راههاي يك ازدواج موفق، مهارت برای داشتن ازدواج موفق، هفت راز ازدواج موفق، رازهاي يك ازدواج موفق تعداد بازديد: 1013 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز