Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:24

10
آبان
انتخاب تیپ فيزيكی شریک زندگی

انتخاب تیپ فيزيكی شریک زندگی

قرار نیست زن و مرد بسیار زیبا باشند منظور از جذابیت ظاهری آن احساسی است که در فرد بر می‌انگیزد به اصطلاح عامیانه به دل نشستن.

ستاره حمیدی

 

انتخاب شریک زندگی سخت و گاهی بسیار دشوار به نظر می‌‌رسد نمی‌‌توان انتظار داشت طرف مقابل از همه ابعاد فردی کامل باشد چه از نظر فیزیكی، مالی، اقتصادی، مذهبی، فرهنگی و... همیشه در میان افرادی که دختران و پسران برای ادامه زندگی بر می‌‌گزینند مجبور پذیرش مواردی  می‌‌شوند که شاید در شریک زندگی نپسندند، توجه به ظاهر طرف مقابل امری مهم و ضروری به نظر می‌‌رسد درست است که بیان می‌‌شود ظاهر اهمیت چندانی ندارد و مهم اخلاقیـات، تحصیـــلات، خـــــانـــواده، روحــیـات، اعتــقادات و... است ولی نباید فراموش کرد پسندیدن ظاهر اولین شرط ازدواج است جذابیت جسمی ‌‌و جنسی است که دختران و پسران را به هم نزدیک و آنان را به فکر ازدواج می‌‌ اندازد در واقع اولین قدم شکل گیری روابط، جذابیت ظاهری است.

قرار نیست زن و مرد بسیار زیبا باشند منظور از جذابیت ظاهری آن احساسی است که در فرد بر می‌انگیزد به اصطلاح عامیانه به دل نشستن. در صورتی که فردی تمامی‌‌ مزایا را داشته باشد ولی به دل نشیند در مورد انتخاب نهایی باید دقت نظر بیشتری به خرج داد.

میزان چاقی، لاغری
میزان چاقی، لاغری، قد بلند و یا کوتاه تاثیر بسزایی در شکل‌گیری روابط دارد پسندیدن تیپ بدنی حتی جنس پوست طرف مقابل بسیار مهم‌‌است. ممکن است دختر و پسر از فردی خوششان بیاید که بر حسب نظر دیگران جذاب و زیبا نباشد مهم این است که زن و مرد احساس کشش و جاذبه جسمانی را لمس کنند. افرادی بر این باورند ظاهر زیاد اهمیت ندارد و آن را اولویت آخر خود قرار می‌‌دهند و بر این عقیده‌اند ظاهر به مرور زمان عادی می‌‌شود فارغ از اینکه ظاهر یکی از مواردی است که سبب ایجاد صمیمیت بیشتر بین زوجین می‌‌شود زن و مردی که نتوانند ظاهر شریک زندکی خود را بپذیرند در اجتماع و زندگی آینده‌شان دچار مشکلات عدیده‌ای می‌‌شوند. 

اگر فردی مقدار کمی ‌‌نیز شک دارد که آیا می‌‌تواند ظاهر طرف مقابل را بپذیرد یا خیر بهتر است به سوالات ذیل پاسخ دهد، پاسخ به سوالهای ذکر شده سبب وضوح بیشتری می‌‌شود و فرد قادر خواهد بود تصمیمات صحیح‌تری اتخاذ نماید البته دقت شود نباید سوالات با سوگیری پاسخ داده شود در برخی موارد به دلیل ایجاد وابستگی زن و مرد بسیاری از مسائلی که برایشان اهمیت دارد را نادیده می‌‌گیرند و در نهایت مدتی پس از ازدواج متوجه اشتباه خود می‌‌شوند:
 خود را در جمع دوستان و اقوام خود تجسم کنید از اینکه وی را به عنوان همسر خود معرفی کنید چه احساسی دارید؟ آیا احساس افتخار می‌‌کنید و یا از ظاهر و اندام او احساس خجالت می‌‌کنید؟ سعی کنید در پاسخ به این سوال واقع‌بینانه عمل کنید و خود را توجیه نکنید.
 رفتارها و عکس‌العمل‌های بدنی وی در جمعی که تجسم کرده‌اید چه احساسی به شما می‌‌دهد؟ آیا احساس می‌‌کنید نسبت به رفتار و واکنش‌های وی باید خانواده و اقوام را توجیه کنید؟ آیا چهره و اندام وی را در همه حالت می‌‌پسندید و یا فقط زمانی که خود را آراسته می‌‌کند و سرحال است از با بودن با وی لذت می‌‌برید آیا می‌‌توانید وی را در حالتی آشفته کنار خود تجسم کنید؟ درخصوص ظاهر بانوان آیا چهره او را فقط با آرایش و اندام‌اش را با گرفتن رژیم‌های پیوسته می‌‌پسندید؟ هنگامی‌‌که در جمع دوستان و آشنایان هستید آیا به پوشش وی افتخار می‌‌کنید؟ حاضرید او را به دوستان و اقوام دور و نزدیک به عنوان همسرتان معرفی کنید؟ در صورتی که از نظر ظاهری با یکدیگر خیلی متفاوت باشید حاضرید قضاوت مردم را در اجتماعات گوناگون پذیرا باشید؟

جمله‌ای که در جامعه بسیار شایع است به عنوان مثال «دختر و یا پسر سر تر است» آیا این جمله سبب رنجش شما می‌‌شود؟ظاهر بسیار اهمیت دارد زیرا زن و مرد باید بپذیرند تمام عمر را در کنار فردی زندگی  کنند که تمامی‌‌خصوصیات اخلاقی و ظاهری او را پسندیده‌اند گاهی در این موارد تصمیم‌گیری سخت‌تر می‌‌شود می‌‌توان در مورد برخی خصوصیات اخلاقی انعطاف پذیری نشان داد و امید به اصطلاح داشت اما فیزیک بدنی  چهره افراد چیزی نیست که بتوان آن را تغییر داد.

در این شرایط چنانچه شخصی بخواهد با فردی ازدواج کند که از نظرظاهری با وی وجه اشتراکی ندارد و یا ظاهر فرد به دل اش نمی‌‌نشیند بهتر است قبل از تصمیم گیری در این مورد با وی صحبت کند و بررسی کند مسئله مورد نظر تا چه حد قابل اصلاح است به عنوان مثال لاغری و چاقی قابل اصلاح است و یا مدل لباس پوشیدن اما قد، رنگ پوست، چهارچوب‌های بدنی غیر قابل تغییر می‌‌باشند. انتخاب همسر باید به گونه‌ای باشد که فرد در کنارش احساس خوشایندی داشته و از این که وی را به دیگران معرفی می‌‌کند احساس شعف و خرسندی کند برخی مدام نگران قضاوت و نظر دیگران هستند با توجه به اینکه اولین تاثیرگذاری در تمامی‌‌ روابط ارتباط مستقیمی ‌‌با تیپ بدنی و حالت چهره افراد دارد.

 

برچسب ها: انتخاب همسر، زناشویی، زن و مرد، اختلافات زن و مرد، تفاهم زن و شوهر تعداد بازديد: 1065 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز