Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:38

23
آذر
بررسی میزان موفقیت ازدواج های دانشجویی - بخش اول

بررسی میزان موفقیت ازدواج های دانشجویی - بخش اول

عشق های دوران دانشجویی عشق های پر ماجرا و خاطره انگیزی هستند.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

عشق های دوران دانشجویی عشق های پر ماجرا و خاطره انگیزی هستند. دانش آموزانی که پیش از این در محیط دبیرستان به دنبال درس و تفریح بودند حالا پا به دنیایی تازه گذاشته اند. دنیایی که آزادی های بیشتری نسبت به محیط کودکانه دبیرستان دارد و فرصت تجربه‌های تازه را فراهم می‌کند .یکی از ثمرات این فضای تازه عشق های سال های ابتدایی دانشگاه است که بسیاری از آنها به ازدواج هم ختم می‌شود .ازدواج هایی که برخی آن را پایدار و مناسب می‌دانند و برخی نقدهای جدی به آن دارند و میگویند بیشتر این ازدواج‌ها در 5 سال اول زندگی به طلاق ختم می‌شود .

چندی پیش آیت الله مکارم شیرازی استاد حوزه علمیه قم در سخنانی نسبت به افزایش طلاق در جامعه دانشگاهی هشدار داده و گفته بود: بر اساس آمار‌ها بیشترین طلاق‌ها در میان ازدواج‌های دانشجویی است و جامعه‌شناسان باید در خصوص این مسئله کالبد شکافی و بررسی کنند، چرا در جامعه دانشگاهی طلاق بیش از سایر اقشار است در حالی که آنان از افراد باسواد و تحصیل کرده هستند چنین انتظاری از آن‌ها نمی‌رود.

هرچند مسئولان دانشگاهی چندان با این آمارها موافق نیستند و ازدواج های دانشجویی را بسیار موفق و مناسب می‌دانند. سال گذشته پژوهشی از  ۲ هزار زوج صورت گرفت تا میزان موفقیت ازدواج‌های دانشجویی و همچنین درصدی از ازدواج‌های دانشجویی که به طلاق می‌انجامند مشخص شود.بر اساس نتایج این پژوهش از هر ۱۰۰ زوجی که از طریق ازدواج دانشجویی وارد زندگی مشترک شده‌اند، ۵/۱ زوج به طلاق دچار می‌شوند. در چهار سال گذشته که در زمینه میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی تحقیق شده بود درصد طلاق در ازدواج‌های دانشجویی از این میزان نیز کمتر بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ،مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها درباره ازدواج های دانشجویی به تعریف صحیح این نوع ازدواج‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: که ازدواج دانشجویی به معنای ازدواج دو همکلاسی نیست. ممکن است یک دانشجوی کارشناسی از یک رشته با دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته‌ای دیگر ازدواج کند، یا حتی بسیار پیش آمده است که دانشجویی با یک فارغ التحصیل ازدواج کند، در نتیجه تعریف فعلی ازدواج دانشجویی اشتباه است.او ادامه می‌دهد: آمار موفقیت ازدواج دانشجویی در کشور نسبت به میانگین کشوری بهتر است، این بهتر بودن به این معنا است که این ازدواج پایدارتر است، البته فاصله موجود چندان فاصله معناداری نیست.

به گفته رستمی  در 10 سال اخیر، آمار ازدواج‌های دانشجویی در کشور 3 برابر شده است، اما این موفقیت نیست، چرا که تعداد دانشجویان نسبت به 10 سال گذشته بسیار افزایش داشته است.اما کسانی که زندگی مشترکشان را از میان همکلاسی زمان دانشجویی خود برگزیده اند چقدر از زندگی خود راضی هستند و معایب و مزایای این زندگی را در چه می‌دانند ؟ شیرین لطفی که به تازگی مدرک کارشناسی خود را گرفته و یک سالی است که به خانه بخت رفته دراین رابطه می‌گوید: دانشجویان مدت زمان زیادی در کنار هم درس می‌خوانند و می‌توانند بهتر و بیشتر خصوصیات و ویژگی های رفتاری، روانی و اخلاقی یکدیگر را ببینند و بشناسند.

 ادامه مطلب

 

برچسب ها: ازدواج و طلاق، تفاهم، زندگی زناشویی، ازدواج دانشجویی، زندگی دانشجویی تعداد بازديد: 2018 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • با سلام و احترام به شما بزرگوار. توصیه و تاکید می نمایم به همه دوستان بزرگوار وخوب که واقعاً به دنبال یک مطالعه سودمند و البته نشاط آور هستند، حتماً کتاب فوق العاده ارزشمند «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذّات واقعی / ج 1 دارای 574 ص و 249 منبع معتبر و موثق است که برخی از آنها پرفروش ترین کتب دنیا هستند» و به ویژه جلد دوم آن [که بیشتر برای بانوان است] را مطالعه (و لطفاً به همگان معرفی) نمایید. در واقع این مجموعه کتابها بسیار ارزشمند است برای داشتن یک زندگی توأم با آرامشی مداوم، تندرستی خود و نسل زیبا و قوی خود و به ویژه برای داشتن ازدواجی موفّـق و البته برای تحکیم خانواده و پیشگیری از برخی از طلاق های نابخردانه و نیز راهی مطمئن برای جلوگیری از تولید فرزندانی معیوب و مریض می باشد. لذا تا هنوز فرصت را ازدست نداده اید، مطالعه و برسی خود را آغاز نمایید، شاید حتّی دقایقی دیگر دیر باشد. برای مطالعه بهتر و بیشتر به سایت ««www.Book.soltanpanah.ir مراجعه نمایید. با تشکر.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز