Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:38

26
آبان
رضایت مندی جنسی زوجین در روابط زناشوئی

رضایت مندی جنسی زوجین در روابط زناشوئی

بسیاری از روانشناسان بالینی و اجتماعی بر این عقیده اند که عدم رضایت مندی جنسی زوجین از یکدیگر به همراه معضلات و کاستی های اقتصادی میتواند منشاء اصلی پنهان بسیاری از اختلافات خانوادگی ، ناسازگاری همسران وجدائی آنها از یکدیگر باشد

تحریریه پزشك امروز

 

 

بسیاری از روانشناسان بالینی و اجتماعی بر این عقیده اند که عدم رضایت مندی جنسی زوجین از یکدیگر به همراه معضلات و کاستی های اقتصادی میتواند منشاء اصلی پنهان بسیاری از اختلافات خانوادگی ، ناسازگاری همسران وجدائی آنها از یکدیگر باشد که خود این عدم رضایت فیزیولوژیک جنسی می تواند ریشه در مسائل اخلاقی ، فرهنگی ، تربیتی ، سطح تحصیلات و باورهای خاص آن جامعه داشته باشد ، بدین معنی که هر یک از علل مزبوربه تنهایی یا با یکدیگر سبب ممانعت از شکافته شدن موضوع از لحاظ آموزش صحیح و اصولی بهداشت روانی – جنسی در یک رابطه اصولی زناشوئی بین زن و مرد باشد و به تبعیت از آن عدم آگاهی کافی و طبیعی زنان و مردان از ساختار و عملکرد منحصر بفرد جسمی و جنسی یکدیگر و تفاوتهای کیفی و کمی آن در هر یک از زوجین را به دنبال خواهد داشت .

 از آنجایی که مرجعی خاص با دانش کافی برای طرح سؤالات این چنینی زوجین آن گونه که باید باشد وجود ندارد، بنابراین به مانند هر مقوله دیگر عدم آگاهی واطلاع موجب بروز خطا یا انحراف و شاید اختلافات خانوادگی و در بسیاری از موارد ناهنجاری های روحی روانی ویژه خود می گردد.شاید هم در صورت وجود چنین مراجعی به سبب عدم آموزش های سالم و بنیادین از دوران نوجوانی درخصوص چنین مقوله هایی ، بسته به معذوریتهای تربیتی ، اخلاقی ، باوری ، و...... یک جامعه شرقی و بدلیل اینکه طرح یک چنین مسائلی از سوی زوجین به سبب آشکار نمودن حریم خصوصی زناشویی قبیح تلقی شده و هیچ گاه آنها برای حل مشکلات و سؤالات خود به این مرکز مراجعه نمی نمودند.

لکن برغم همه علل و منشأت عدم آموزش علمی – اصولی – فرهنگی و روانشناسی و اجتماعی و ... یکسری علت های پزشکی بالینی ( ناتوانی های جنسی ) نیز بدین مسائل دامن می زنند . از جمله از آثار سوء استرس و اضطراب در مردان ، خصلت های ژنتیکی سرد مزاجی در زنان یا اختلالات فراز و فرود هورمون های جنسی در هر دو جنس زن و مرد و غیره..... رایج در بسیاری از اقشار، موجب می گردد که بسیاری از زوجین حتی یک بار هم در طول زندگی مشترکشان یک عملکرد طبیعی ارتباط زناشوئی با اوج رضایت مندی جنسی ( جسمی – روحی ) هماهنگ با یکدیگر را تجربه ننموده و به سبب همین عدم دانش و آگاهی و یا خجالت و معذوریت اخلاقی – فرهنگی و ... نه تنها خود نفهمند که در طول تمامی سالهای زندگی مشترک مشکلی در این زمینه وجود دارد ، حتی به خود اجازه ندهند که این مسائل را با یک مشاور وکارشناس روانشناسی یاپزشکی در میان بگذارند.

البته عدم توجه و دقت به این مسائل مانع از بروز عوارض جانبی سوء و ناخواسته ناشی از عدم بهداشت ( روانی – جنسی ) جنسی در زوجین نشده و به شکل مسائل روحی عصبانیت ، استرس، بی حوصلگی ، دلسردی از یکدیگر که که نهایتاً منجر به فاصله عاطفی زن ومرد و متعاقباً اختلافات زناشوئی خواهد شد که در بسیاری از موارد افراد ( به سبب عدم آگاهی ) و به بهانه های دیگر ، منشأ آن را در ارتباط سنتی خانوادگی جستجو می نماید.به منظور رفع اینگونه عدم قابلیت و توانمندی فیزیولوژیک ، پژوهش های متعددی صورت پذیرفته و ابزارها و فرآورده های مختلفی ابداء گردیده است.

به منظور پیشگیری از شیوع عفونت ها و نیز جلوگیری مطمئن از باروری های ناخوسته ( به طور همزمان ) از دیر باز پوشش های محافظتی با عملکرد سدفیزیکی قابل استفاده برای هر دو جنس زن و مرد طراحی و ساخته گردیده است . که بهترین انواع آن از جنس لاتکس طبیعی با قابلیت ممانعتی ، تنفسی پوست و مخاط ، شکل پذیری و بی خطری می باشد که ضمن همراه داشتن ژل نشاسته ای به منظور ایجاد رطوبت و لزجی به جهت ممانعت از زبری و تحریک پوست و مخاط ، به سبب ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی لاتکس از شکل پذیری آناتومیکی برخوردارند.

پژوهشگران به منظور ایفای نقش اساسی یاد شده در بالا توأمان به منظور رفع عدم توانایی و اختلالات فیزیولوژیک قابلیت عملکردی هر یک از زوجین ( زن و مرد ) به طور همزمان و هماهنگ به ساختار این وسیله برخی از عصاره های گیاهی و ترکیبات طبیعی بی ضرر را افزوده اند که از طریق اثر موضعی ، کارآمدی شایان توجهی را دررفع کاستی های عملکردی چه از لحاظ انگیزش آغازین گرفته تا قدرت و پایداری و مستدام ماندن و حصول نتیجه رضایت بخشی را برای هر دوطرف زوجین به همراه خواهد داشت . از لحاظ این ترکیبات ، عصاره انار که سبب واجد بودن استروژنهای گیاهی ، روغن دانه های آن ، مواد ضد اکسیدان ، ترکیبات قابض و .... می تواند در حفظ سلامتی ، ممانعت از التهاب و عفونت و قابلیت انقباض مهبل و نیز پیشگیری عوارض یائسگی مؤثر می باشد و برای مردان قدرت و استدام عملکرد جنسی طولانی مدت  را به دنبال بیاورد .


تدوین ونگارش : گروه علمی شرکت سیلانه سبز

 

برچسب ها: روابط زن و شوهر، میل جنسی زوجین، ازدواج و زناشویی، ایجاد میل جنسی، اختلافات خانوادگی، جدایی زوجین تعداد بازديد: 960 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز