Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:17

18
دی
حفظ رابطه عاشقانه زوج‌ها پس از تولد فرزندشان

حفظ رابطه عاشقانه زوج‌ها پس از تولد فرزندشان

اتاق خواب شما پيش از تولد فرزندتان، يك اتاق براي خواب بود؛ يعني مكاني ...

حفظ رابطه عاشقانه زوج‌ها پس از تولد فرزندشان

 

 

اتاق خواب شما پیش از تولد فرزندتان، یك اتاق برای خواب بود؛ یعنی مكانی برای استراحت و آرامش، ولی حالا بعد از تولد فرزندتان اوضاع كاملاً دگرگون شده است. اطراف‌تان پر از وسایل مربوط به نوزاد است و صدای گریه‌های شبانه او نمی‌گذارد آرامشی كه انتظارش را دارید به دست آورید. تولد فرزندتان حتی روی زندگی زناشویی‌تان نیز اثر گذاشته و كیفیت و كمیت روابط‌تان را تحت تأثیر قرار داده است. دیگر فرصت كافی برای با هم بودن و پرداختن به بخش‌های خصوصی‌تر زندگی ندارید. طی تحقیقات به عمل آمده 66 درصد زوج‌ها قبل از تولد فرزندشان، زندگی شادتر و صمیمی‌تری داشتند و 24 درصد آنها بعد از تولد فرزندشان رابطه بهتری با همسرشان داشتند.

مادرانی كه از شیر خود به فرزندشان می‌دهند، تغییرات هورمونی بیشتری را تجربه می‌كنند. شب‌ها كمتر می‌خوابند و هر دو سه ساعت یكبار از خواب بیدار می‌شوند و به نوزادشان شیر می‌دهند. این روال هر شب ادامه دارد تا جائی‌كه تمام این بیدار شدن‌ها، كم‌خوابی‌های شبانه، تغییرات هورمونی و... زمینه ‌بروز سردمزاجی در خانم‌ها را به وجود می‌آورند. مادرانی كه شیر خودشان را به فرزندشان می‌دهند، خود را چنان وقف او می‌كنند كه گاه یادشان می‌رود رابطه‌شان با شریك زندگی‌شان به سردی گراییده است. 75درصد از این مادران نسبت به زمانی كه هنوز بچه‌دار نشده بودند، دچار كاهش روابط جنسی با همسرشان می‌شوند و 80 درصد از آنها می‌گویند كه همسرشان از این مسأله آزرده شده است.

 

 

صبور باشید

بدن مادران بعد از زایمان دچار تغییراتی می‌شود. تقریباً شش هفته بعد از زایمان، واژن به حالت عادی برمی‌گردد (اگر سزارین كرده باشید، این زمان طولانی‌تر می‌شود). در این مدت نباید اجازه دهید،‌ رابطه نداشتن با همسرتان بین شما فاصله و سردی ایجاد كند. محبت بیشتر بین شما گرمی مورد نیازتان را به وجود می‌آورد.

 

بیشتر مایعات مصرف كنید

مادرانی كه شیر خود را به فرزندشان می‌دهند، دچار افزایش پرولاكتین می‌شوند و افزایش پرولاكتین كاهش ترشحات واژن را به همراه دارد؛ بنابراین مایعات بیشتری مصرف كنید تا كم‌آبی بدن جبران شود.

 

اوقات عاشقانه‌تری را در كنار همسرتان به وجود آورید

اگر برای‌تان ممكن است، مراقبت از فرزندتان را برای چند ساعت به یكی از افراد مورد اعتمادتان بسپارید. شام تهیه كنید، شمع روشن كنید و لحظات خوشی را با همسرتان سپری كنید و یا اینكه با او بیرون بروید و شب رویایی داشته باشید.

 

 

همسر شاد، زندگی شاد

شما باید حس خود دوستی‌تان را هر چه زودتر باز یابید. تغییرات ظاهری و فیزیكی‌تان نباید به شما احساس عذاب وجدان بدهد. به زودی همه چیز به حالت طبیعی برمی‌گردد. سعی كنید شادی را بیشتر در درون خود پرورش دهید. در چنین مواقعی آقایان باید اعتبار و احترام بیشتری برای همسر خود قائل بشوند و به آنها كمك كنند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. تغییراتی كه در خانواده‌ها با تولد فرزندان ایجاد می‌شود تغییرات كوچكی نیستند. سنگینی بار مسئولیت‌ها نباید همسرتان را خسته و حساس‌تر كند؛ چرا كه می‌داند شما هستید و می‌تواند به شما تكیه كند. فراموش نكنید باید در چنین شرایطی بیشتر به او بگویید كه چقدر زیباست و شما چقدر دوستش دارید. رابطه عاشقانه شما نباید با پیچیده‌تر شدن كارها و مسئولیت كاهش یابد یا كمرنگ شود. لحظاتی كنار هم بنشینید، فیلمی تماشا كنید و از بهانه‌های كوچك با هم بودن استفاده كنید. خانم‌ها در اینگونه مواقع به حمایت‌های عاطفی و احساسی شما بیشتر نیاز دارند تا خود را باز یابند و دچار افسردگی‌های مختص این دوران نشوند.

 

برچسب ها: پرولاكتین، زندگی آنلاین، رابطه عاشقانه، كم‌آبی بدن تعداد بازديد: 520 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز