Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 04:54

19
دی
زندگی روی ريل نشاط و جوانی

زندگی روی ريل  نشاط و جوانی

از همان روزي كه مراقبت از پوست‌تان را آغاز مي‌كنيد، تغييراتي در آن ايجاد مي‌شود...

زندگی روی ريل  نشاط و جوانی

 

 

از همان روزی كه مراقبت از پوست‌تان را آغاز می‌كنید، تغییراتی در آن ایجاد می‌شود كه ممكن است برخی از آنها در درازمدت اثر خود را نشان دهند. اگر از سنین پایین در برابر نور مستقیم خورشید از پوست‌تان محافظت كنید، چند سال بعد متوجه می‌شوید كه همین مسأله چقدر به جوان ماندن پوست‌تان كمك می‌كند. بنابراین مراقبت‌های پوستی خود را از همین حالا شروع كنید؛ حتی اگر دیگر جوان نیستید.

 

دهه بیست زندگی (10-20 سالگی)

 

در سنین نوجوانی و دهه بیست زندگی خود سعی كنید چاق نشوید؛ چرا كه چاق شدن در این سنین شما را شبیه یك دختر نوجوان نشان نمی‌دهد، بلكه بیشتر شبیه یك زن جوان می‌شوید. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید و در صورت لزوم از كلاه، كرم ضدآفتاب و عینك آفتابی استفاده كنید. نورخورشید همراه با تغییرات هورمونی مخصوص این دوره و آسیب‌های ناشی از مصرف مینوسایكلین، تتراسایكلین و سایر آنتی‌بیوتیك‌های مشابه شما را در معرض خطر «ملازما» قرار می‌دهد. ملازما یعنی تجمع رنگدانه‌های قهوه‌ای روی گونه‌ها و فك، در این دهه برخی از خطوط به صورت محو بالای ابروها و اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شوند.

ممكن است شما متوجه آنها نباشید، ولی همین خطوط در سال‌های بعد پررنگ‌تر و نمایان‌تر می‌شوند. برای رهایی از جوش‌های مربوط به دوران نوجوانی می‌توانید با اجازه پزشك‌تان از لیزر درمانی و یا آكوتان استفاده كنید. مشكلات مربوط به «ملازما» (به وجود آمدن رنگدانه‌های قهوه‌ای روی گونه) را نیز می‌توان با لایه‌برداری پوست برطرف كرد. استفاده از سفیدكننده‌های پوست در مورد این لكه‌های قهوه‌ای تأثیری نداشته و كمكی به از بین رفتن آنها نمی‌كنند. در حدامكان در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در مواقعی كه مجبورید، ضدآفتاب را فراموش نكنید؛ چرا كه احتمال پیدایش ملازما را كاهش می‌دهد و لكه‌های قبلی را كم‌رنگ‌تر و محوتر می‌كند. در این دهه از زندگی كم‌كم استفاده از محصولات مراقبت از پوست را شروع كرده و دست‌كم هفته‌ای دوبار آنها را مصرف كنید. مرطوب‌كننده بدون چربی و روغن برای مواقعی كه پوست‌تان زیاد جوش می‌زند، پیشنهاد می‌شود.

 

دهه سی

شما هنوز هم در نخستین سال‌های جوانی‌ به سر می‌برید و هنوز هنگام نگاه كردن در آیینه، چهره‌تان را پیر و خسته نمی‌بینید. كم‌كم چین و چروك‌های دور لب و چشم‌ها زیاد می‌شوند و ممكن است در اثر بی‌توجهی این چین و چروك‌ها را خیلی زود روی پوست‌تان مشاهده كنید. نقاط قهوه‌ای و لكه‌ها نیز بیشتر شده و در اطراف بینی، رگ‌های ریز قرمز (رگ‌های خونی) بیشتر از قبل پدیدار می‌شوند. در این دهه خطوط موازی بین ابروها نمایان و خطوط خنده بین بینی و لب نیز عمیق‌تر می‌شوند برای برطرف كردن رگ‌های قرمز دوربینی، می‌توانید از لیزردرمانی استفاده كنید. عجله نكنید الآن زمان مناسبی برای استفاده از بوتاكس و سایر درمان‌ها برای دوباره جوان سازی پوست نیست. با آنكه برخی از متخصصان می‌گویند بهتر است از اواخر دهه بیست و اوایل دهه سی جوان‌سازی پوست شروع شود، اما بیشتر متخصصان پوست این نظریه را قبول ندارند و استفاده از این محصولات را در این سنین مجاز نمی‌دانند. همچنان از كرم‌های ضدآفتاب و دست‌كم هفته‌ای سه بار از محصولات مراقبت از پوست استفاده كنید اگر در دهه بیست از مرطوب‌كننده‌های فاقد چربی استفاده می‌كردید، در این دهه از مرطوب‌كننده‌هایی كه مقداری كمی چربی دارند استفاده نمایید.

 

دهه چهل

در این دهه خطوط روی چهره در اطراف لب بالایی كاملاً شكل گرفته‌اند، به خصوص اگر عادت به سیگار كشیدن داشته باشید. اگر در دهه قبل به مصرف كرم ضدآفتاب توجهی نمی‌كردید، در این دوره آسیب‌های ناشی از نور مستقیم خورشید روی پوست‌تان را به طور كامل و آشكار مشاهده می‌كنید. خطوط روی پیشانی، اطراف بینی و لب و چشم‌ها زیاد و خط خنده‌تان بلندتر و عمیق‌تر می‌شود. استفاده از پُركننده‌های خطوط، لایه‌برداری شیمیایی، آرام‌كننده‌های (ریلكسر) عضلات و ماهیچه‌های صورت و لیزر درمانی باعث كاهش این خطوط و چین و چروك‌ها می‌شوند. در این دهه بهتر است شب‌ها كرم شب روی پوست صورت‌تان بمالید. محصولات شب تأثیر خوبی روی پوست می‌گذارند و باعث بهبودی آن می‌شوند؛ چرا كه بدن شب‌ها فرایند جوان‌سازی پوست را انجام می‌دهد. در ضمن، شب‌ها كمتر در معرض انواع آلودگی‌ها و میكروب‌ها قرار  دارید بهتر است محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی‌اكسیدان‌های بیشتر باشند. همچنین از مرطوب كننده‌های غلیظ‌تر (چرب‌تر) استفاده كنید.

 

 دهه پنجاه و بالاتر

در این دهه، پوست شما كم‌‌كم آویزان و شل می‌شود. آسیب‌های ناشی از نورخورشید در دهه قبل باعث كاهش كلاژن پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌گردد. برخی از چربی‌های ضروری پوست تجزیه شده و به همین دلیل پوست نازك‌تر و رگ‌های خونی زیرپوست بیشتر نمایان می‌شوند. سطح استروژن بدن نیز روبه‌كاهش است، بنابراین پوست رطوبت مورد نیازش را كم‌كم از دست داده، خشك‌تر می‌شود و در نتیجه، چین و چروك‌ها افزایش می‌یابند. در شصت سالگی شیوه‌های جوان‌سازی پوست كه می‌توانستید در سال‌های قبل از آنها استفاده كنید، چندان تأثیری روی پوست شما نخواهند داشت؛ چرا كه دیگر دیر شده است؛ اما عمل جراحی كشیدن پوست صورت را می‌توانید انجام دهید.

این كار نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد. بعد از شستشوی صورت، از مرطوب‌كننده نسبتاً چرب استفاده كرده و تمام روزهای هفته از محصولات مراقبت از پوست استفاده كنید. همچنین میوه بیشتری بخورید. در این سنین خانم‌ها با دیدن افزایش چین و چروك‌های پوست بیشتر به فكر از بین بردن آنها می‌افتند؛ اما نباید در خرید محصولات مراقبت از پوست زیاده‌روی كنند. استفاده از انواع محصولات مختلف و تركیب آنها با یكدیگر باعث حساسیت بیشتر پوست و قرمزی آن می‌شود و به طور كلی پوست را بدتر می‌كند. شاید تنها چیزی كه نیاز داشته باشید، یك مرطوب‌كننده با SPF 30 باشد. این مرطو ب‌كننده را روزها استفاده كنید و یك مرطوب‌كننده برای شب‌ها. نیازی به استفاده از محصولات گران‌قیمت نیست؛ فقط به محتویات آنها توجه كنید تا اجزا و تركیبات طبیعی داشته باشند. می‌توانید از روش‌های تزریقی برای پر كردن خطوط عمیق چهره نیز استفاده كنید.

تغییرات هورمونی در این سال‌ها بسیار بیشتر از قبل می‌شوند. از دست دادن هورمون‌ها روی كلاژن در خاصیت ارتجاعی پوست اثر می‌گذارد و باعث كاهش چربی پوست می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از محصولات پوستی با چربی بیشتری توصیه می‌گردد تا خشكی پوست كاهش یابد. افزایش التهابات بدن باعث تولید بیشتر رادیكال‌های آزاد شده سلول‌ها بیشتر آسیب می‌بینند. فرایند پیری، فرایندی غیرقابل پیشگیری است و شاید پذیرفتن این تغییرات در ظاهرتان سخت باشد؛ اما برخی از این تغییرات را می‌توان كنترل و روند آنها را كندتر كرد.

 

 

برچسب ها: زندگی، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 533 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز