Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 17:16

17
اردیبهشت
زنان پـيری را دوست ندارند!

زنان پـيری را دوست ندارند!

بسیاری از خانم‌ها به خاطر از دست دادن جذابیت ظاهری و به چشم نیامدن مثل جوانی، نگرانند.

 تحریریه دنیای سلامت

 

 

معمولاً خانم‌ها از پیر شدن و افزایش سن می‌ترسند. ترس آنها پنج جنبه دارد و راه‌هایی برای كاهش نگرانی‌های آنها وجود دارد.

زنان سرتاسر دنیا بیشتر از مردها نگران پیری هستند و در میان تمام كشورها، زنان چین بیش از زنان سایر كشورها این نگرانی را دارند و شاید به همین دلیل باشد كه زیاد بچه‌دار می‌شوند تا در پیری تنها نمانند. در این میان فرانسوی‌ها نگرانی‌های كمتری دارند.

از دست دادن جذابیت ظاهری 

بسیاری از خانم‌ها به خاطر از دست دادن جذابیت ظاهری و به چشم نیامدن مثل جوانی، نگرانند. آنها می‌دانند كه با پیری چین و چروك‌های پوست‌شان زیاد، موهای‌شان خاكستری، كمرشان بزرگ و پوست‌شان خشك می‌شود و وزن‌شان افزایش می‌یابد و .... خانم‌ها از این چیزها هراس دارند؛ به همین دلیل روبه‌روز بیشتر به سراغ جراحی‌های پلاستیك، لیزر پوست و آرایش‌های ضد پیری می‌روند. ولی این روند هیچ پایانی ندارد و باز هم پیری از راه می‌رسد.

به هر حال اگر با بهره‌گیری از پیشرفت‌هایی كه در زمینه زیبایی شده است، بشود برخی موارد را كاهش داد، از بعضی چیزها گریزی نیست.

شاید شما نتوانید دیگران را تحت كنترل خود در آورید و نظر آنها را عوض كنید؛ ولی می‌توانید نگرش خود را تغییر دهید؛ چرا كه زیبایی واقعی از درون می‌جوشد. اگر خوب بخوابید، رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشید، ورزش كنید و بخندید، همیشه احساس جوانی و شادابی خواهید كرد.

سرطان 

ترس از سرطان، به‌خصوص سرطان سینه، این روزها بیش از هر چیز دیگری زنان را نگران می‌كند.

طبق پژوهشی كه در سال 2005 انجام شد، این نتیجه به دست آمد. در حالی‌كه سرطان رو ده دو برابر بیشتر از سرطان سینه كشنده است، اما خانم‌ها از سرطان سینه بیشتر می‌ترسند.

همچنین از سرطان مثانه بیشتر از سرطان روده ‌ترس دارند؛ با آنكه دومی كشنده‌تر است. آنها بیشتر به سراغ ماموگرافی و كلونوسكوپی می‌روند، اما نگرانی‌هایشان همچنان بیشتر و بیشتر می‌شود.

درست است كه سرطان یك بیماری وحشتناك است، اما با یك برنامه سالم و خوب برای زندگی می‌توانید از خودتان در برابر این بیماری دفاع كنید.

ترس‌ها و نگرانی‌های شما از آینده‌ای كه هنوز نیامده شما را در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد. در آمریكا از هر ده زن یك نفر در اثر بیماری‌های قلبی در سنین بالای 60 سال جان خود را از دست می‌دهد.

فقر مالی 

مردها نسبت به زنان امنیت مالی بیشتری دارند. آنها پول بیشتری به دست می‌آورند و در دوران پیری نیز مستمری بگیر می‌شوند. به همین دلیل از نظر اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

این مسأله باعث می‌شود كه نگرانی مالی زنان پیر بسیار بیشتر از مردان پیر باشد. این اتفاق در قدیم كه خانم‌ها كمتر در محیط خارج از خانه كار می‌كردند، بیشتر می‌افتاد.

ظاهراً خانم‌های جوان این نگرانی‌ها را از مادرها و مادربزرگ‌های‌شان به ارث می‌برند؛ حتی اگر ترس‌های آنها بی‌مورد باشد.

پژوهشگران معتقدند كه این ترس باعث می‌شود در دوران جوانی مدیریت بیشتری روی پول‌های‌شان داشته باشند و با حساب و كتاب بیشتری پول خرج كنند.

آنها از تنها ماندن می‌ترسند

آنها می‌ترسند كه همسر خود و سایر افراد نزدیك دور و برشان را در اثر مرگ از دست بدهند و تنها بمانند. زنان روحیه حساس و شكننده‌ای دارند.

اگر در اطراف خود افراد زیادی را نداشته باشند، دچار استرس و نگرانی می‌شوند. ترس از تنها ماندن در زنان بسیار بیشتر از مردان است.

مردها معمولاً خود را سریع‌تر با افراد كم سن و سال‌تر از خود وفق می‌دهند؛ مثلاً بسیار پیش می‌آید كه مرد 70 ساله با زن 40 ساله ازدواج كند؛ اما زنان كمتر با جوان‌ترها ارتباط برقرار می‌كنند و ازدواج زن مسن با یك مرد جوان كمتر صورت می‌گیرد.

اما خانم‌ها باید بدانند كه حتی اگر با افزایش سن و پیری، رابطه‌های‌شان كمتر شود، صمیمیت رابطه‌های اندك‌شان بیشتر می‌شود. افراد پیر، تنها نیستند.

وابسته شدن به دیگران 

اكثر زنان معتقدند كه همسرانشان نه میلی برای پرستاری از آنها در دوران پیری دارند و نه آگاهی لازم برای انجام این‌كار.

آنها نمی‌خواهند مزاحم زندگی فرزندان‌شان هم باشند. با كمی توجه و مراقبت بیشتر می‌توانید از بسیاری بیماری‌ها و ناخوشی‌های دوران پیری جلوگیری كنید.

شاید الان بهترین زمان برای شروع یك زندگی سالم است تا در پیری از خودتان به خاطر كاری كه كرده‌اید، تشكر كنید.

پیری یعنی پایان زندگی

بیشتر مردم فكر می‌كنند كه پیری افتادن در سرازیری زندگی است!

آنها پیری را به نوعی پایان زندگی می‌دانند. برای برخی از مردم پیری یعنی یك شروع. شاید دوران پیری بهترین زمان برای لذت بردن از زندگی باشد.

شاید بهتر است در این دوران تفریــحــات و سرگرمی‌هایی كـه هـــمیشه می‌خواستید داشته باشید را تجربه كنید. اغلب مردم نسبت به پیری دیدگاه منفی دارند، اما پیری یك تغییر مثبت است.

همیشه در هر مرحله از زندگی وقتی كه شرایط جدید می‌شود، متحمل برخی سختی‌ها و دشواری‌ها می‌شویم اما بعد از گذشت مدتی با شرایط جدید خو می‌گیریم.

ترس از احمق‌تر به نظر رسیدن

این روزها دیدگاه مردم نسبت به افراد پیر كمی تغییر كرده است. در گذشته افراد پیر را دانا، خردمند و عاقل می‌دانستند كه باید از تجربیات آنها استفاده كرد؛ ولی در اكثر جوامع كنونی پیرها دیگر مثل سابق عاقل و با تجربه به نظر نمی‌رسند.

علت آن هم تغییر دیدگاه مردم است؛ و گرنه افراد پیر امروزی كمتر از پیرهای دیروزی نمی‌دانند. هم زنان و هم مردان می‌ترسند كه با شروع پیری این‌گونه به نظر برسند.

علی‌رغم تغییر طرز فكر مردم، هنوز افراد زیادی هستند كه قبل از انجام كارهای مهم نظر سالمندان را جویا می‌شوند و از نصایح آنها درس می‌گیرند.

از دست دادن آزادی 

وقتی كه پیر می‌شویم، به سختی می‌توانیم كارهایمان را به‌طور مستقل انجام دهیم.

رانندگی كردن، انجام كارهای خانه و حتی آشپزی كردن دشوار می‌شود. از دست دادن بخشی از حافظه دركنار كاهش توان فیزیكی، مهم‌ترین عامل دشواری در انجام كارهای عادی است؛ چرا كه برای انجام هر كار، باید از نظر فكری تمركز داشت.

پیری باعث كاهش فعالیت در زندگی می‌شود

خانم‌ها فكر می‌كنند كه هنگام پیری دیگر نمی‌توانند از زندگی لذت ببرند؛ اما بازنشستگی فرصت خوبی در اختیارتان می‌گذارد تا كارهایی را كه دوست دارد؛ انجام دهد. شغل شما، مراقبت از كودكان، رسیدگی به امور مالی و ... بسیاری چیزهای دیگر مانع از آن می‌شود كه مجال كافی برای لذت بردن از زندگی داشته باشید و حالا زمان استراحت و فراغت فرا رسیده است.

برچسب ها: سرطان سینه، كاهش نگرانی‌، جذابیت ظاهری، چین و چروك‌های پوست‌، فقر مالی، تنها ماندن، از دست دادن آزادی تعداد بازديد: 780 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز