Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04:47

13
آذر
راز‌های ساده برای زندگی راحت

راز‌های ساده برای زندگی راحت

ای كاش همیشه زندگی آرام و بی‌دغدغه در حركت بود، اما پر از فراز و نشیب و بالا و پایین است؛ با این حال می‌توان آن را ساده گرفت و آسان زیست.

آمنه چوپانی

 

 

ای كاش همیشه زندگی آرام و بی‌دغدغه در حركت بود، اما پر از فراز و نشیب و بالا و پایین است؛ با این حال می‌توان آن را ساده گرفت و آسان زیست. در این مقاله به روش‌هایی اشاره شده كه ممكن است با شرایط و وضعیت زندگی شما تطابق داشته باشد و بتواند به شما كمك كند ساده زندگی كنید.

تصور ذهنی ساده زیستن اگرچه برای همه یكسان نیست و الگوی ثابتی برای آن وجود ندارد، اما هر یك از ما می‌توانیم خودمان قضاوت كنیم و هر روشی را كه در زندگی‌مان اعمال می‌شود بكار بندیم. برای ساده زندگی كردن آسان‌ترین روش را انتخاب كنید و مسائل مهم زندگی‌تان را بشناسید و تمامی موارد دیگر را كوچك شمرده و یا حذف كنید.

شاید روش‌هایی كه در اینجا مطرح می‌شود برای شما آسان نباشد و تصمیم بگیرید آن را رها كنید، اما بدانید تغییر هر چیز كوچكی در زندگی می‌تواند كل زندگی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

غذاهای سریع آماده كنید

  دستورالعمل غذاهایی را یاد بگیرید كه سریع آماده می‌شوند. به جای اینكه وقت خود را صرف تهیه غذاهای مشكل كنید، از وقت‌تان بهره ببرید و در كنار خانواده‌ یك غذای آسان و راحت میل كنید و لذت ببرید. می‌توانید از یك كتاب آشپزی كمك بگیرید و دستور پخت غذاهای سالم را از آن بردارید و قبل از آنكه تصمیم بگیرید چه چیزی درست كنید، حتماً سری به آشپزخانه بزنید و ببینید چه موادی در اختیار دارید. استفاده از یك كتاب آشپزی خیلی ساده‌تر از زیر و رو كردن اینترنت است كه در دسترس برخی افراد هم نیست.

ساده‌سازی كارهای روزانه

در مورد تمام كارهایی كه در خانه انجام می‌دهید، فكر كنید. گاهی اوقات وظایف ما در منزل به اندازه كارهای خارج از منزل است؛ بنابراین روی كارهای مهم تمركز كنید و كارهای جزئی و بی‌اهمیت را فراموش كرده و یا برای انجام دادن آنها از دیگران كمك بگیرید.

به این نكات توجه كنید

 ساده كردن زندگی هدف نیست، بلكه راه و مسیر رسیدن به هدف است.  در این مسیر، ممكن است بعضی ایده‌ها روی زندگی شما تأثیر بگذارد و در برخی دیگر هیچ پیشرفتی نداشته باشید. در این مواقع خودتان را سرزنش نكنید، بلكه از آن مسأله درس بگیرید. 

گاهی اوقات، اطرافیان شما باعث می‌شوند كه فكر كنید مسیر را اشتباه طی كرده‌اید؛ در این مواقع مهربان و صبور باشید و بدانید كه خود آنها سردرگم هستند و دوست داشتند می‌توانستند مثل شما ساده زندگی كنند. هر وقت احساس آمادگی كردید، می‌توانید در این راه به آنها كمك كنید.

  كمد لباس خود را ساده كنید

 داشتن لباس كمتر و باكیفیت‌تر به این معنی است كه همیشه ظاهر شما آراسته است و احساس خوبی خواهید داشت؛ همچنین زمان كمتری صرف می‌كنید تا تصمیم بگیرید چه چیزی بپوشید و نگرانی شما نسبت به ظاهرتان كمتر خواهد بود.    دو، سه رنگ لباس را با یكدیگر تركیب و سِت كنید. با شلوار مشكی و یا جین آبی، بلوزی به رنگ متفاوت بپوشید.   فقط لوازم ضروری و مهم را درون كمد خود بگذارید.

زندگی خود را جمع‌و جور و كوچك كنید

 خانه‌ای كوچك اما راحت داشته باشید. هر چقدر به‌هم ریختگی و درهم برهمی، كمتر باشد، فضای بیشتری برای حركت و تنفس وجود خواهد داشت. كارهایی را انجام دهید كه واقعاً اهمیت دارند.  یاد بگیرید كه با كمترین‌ها و حداقل‌ها زندگی كنید. كمتر خرید كنید، ولی مزه كیفیت را بچشید و پول خود را برای روز مبادا یا رفتن به یك مسافرت در تعطیلات پس‌انداز كنید. 

مطمئن شوید هر كاری را كه انجام می‌دهید؟ با خواست و سلیقه‌تان تطبیق دارد و فقط به خاطر مد نیست. به یاد داشته باشید كه داشتن اشیا و اجناس مختلف نشانه زندگی ایده‌آل و خوب نیست. اولویت‌های خود را در زندگی طبقه‌بندی كنید.

خیلی راحت از فرزندان‌تان مراقبت كنید

در دنیای مدرن امروز، انتظارات اجتماعی زیادی در مورد فرزندداری، به وجود آمده است و پدر و مادرها، هر كاری برای بچه‌های‌شان انجام می‌دهند؛ از نوشتن تكالیف مدرسه گرفته تا بستن بند كفش آنها. اما بهتر است از این كار خودداری كنید و فرزندداری را ساده بگیرید و اجازه دهید آنها كارهای‌شان را خودشان انجام دهند.

بدین ترتیب با قبول مسئولیت كارها مدبر و انعطاف‌پذیر رشد خواهند كرد. بعضی اوقات ناهار درست نكنید، لباس‌های كثیف را نشویید و اسباب‌بازی‌های به هم ریخته را جمع و جور نكنید. تا فرزندتان بفهمد در هر سنی، متناسب با سن خودش باید كارهای شخصی‌اش را انجام دهد.

انجام دادن همیشگی این كارها برای شما آسان نخواهد بود؛ بنابراین چند بار به آنها یاد دهید كه چگونه كارهای‌شان را انجام دهند و سپس به حال خود رهایشان كنید. می‌‌توانید یك نمودار كاری برای آنها آماده كنید تا در طول یك‌هفته آن را انجام دهند. بنابراین به خودتان اعتماد و خیلی راحت و طبیعی رفتار كنید. كودكان شما سپاسگزار شما خواهند شد اگر خواندن كتاب‌‌هایی همچون «چگونه كودكان و نوجوانان سركش خود را اهلی كنید» را كنار بگذارید.

 اجازه دهید كودكانتان تجربه كنند و به كشف طبیعت بپردازند. آنها را به طبیعت ببرید تا تفریحی رایگان، سالم و جالب داشته باشند. كودكانی كه زیاد بیرون نمی‌روند و از طبیعت محروم هستند، به «اختلالات رفتاری» مبتلا می‌شوند و این روی پدر و مادر نیز تأثیر بدی می‌گذارد. اجازه دهید این ترس از بین برود و سپس هر دو، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 هر شخصی در خانه باید وظایف خودش را بداند و آنها را انجام دهد. خانه متعلق به تمام افراد ساكن در آن است و تمام آنها در نگهداری آن سهیم هستند. اگر شما كاری را همیشه انجام دهید، به مرور جزء وظایف‌تان خواهد شد و تغییر دادن آن كمی مشكل می‌شود. جلسه خانوادگی بگذارید و با یكایك افراد خانواده مشورت كرده و راه‌های زندگی ساده را بررسی و در مورد نقش و وظیفه هر یك از افراد گفتگو كنید.

 بپذیرید كه افراد تغییر نخواهند كرد. اما به آنها بقبولانید كه این تغییر نیست، بلكه انجام كارها و وظایفی است كه به عهده آنهاست و هیچ‌كس نسبت به دیگری برای انجام نظافت و كارهای دیگر برتری ندارد.

 برای خرید هدایا و كادوهای مراسم به خودتان سخت نگیرید و اضطراب نداشته باشید، می‌توانید در خانه جایی را به نگهداری كادویی‌ها و هدایا اختصاص دهید. با این كار خیلی سریع و به آسانی یك كادو از میان آنها انتخاب خواهید كرد.

 

برچسب ها: زندگی آرام، زندگی راحت، الگوی زندگی، ساده زیستن، کارهای روزانه، راحت زندگی کردن تعداد بازديد: 815 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز