Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:52

14
فروردین
اصول حاکم بر یک ازدواج موفق (1)

اصول حاکم بر یک ازدواج موفق (1)

اگرمی خواهید در زندگی مشترکتان همواره سایه خوشبختی و آرامش افکنده باشد؟ رابطه زناشوئی می‌تواند دستمایه شادی و در غیر این صورت منبع بزرگ رنج و تالم باشد اما عوامل موفقیت وروابط صمیمانه کدامند؟

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

اگرمی خواهید ازدواجی شاد و موفق داشته باشید و برای همیشه به خوبی وخوشی زندگی کنید؟ اگرمی خواهید با همسرتان خیلی نزدیک و صمیمی باشید؟

اگرمی خواهید در زندگی مشترکتان همواره سایه خوشبختی و آرامش افکنده باشد؟ رابطه زناشوئی می‌تواند دستمایه شادی و در غیر این صورت منبع بزرگ رنج و تالم باشد اما عوامل موفقیت وروابط صمیمانه کدامند؟ کسانی درروابط صمیمانه خود موفق می‌شوند که از مهارت‌های ویزه‌ای برخوردارند.

مطالب فوق رابه دقت بخوانید و تمام تلاشتان را بکنید که در زندگی مشترکتان به این گونه رفتارکنید و آنقدراین مطالب رابخوانید و تکرارکنید که ملکه ذهنتان شود تا یک ازدواج موفق داشته باشید چراکه ازواج موفق سرچشمه و اساس یک زندگی سالم فردی و اجتماعی است چنانچه ازدواج موفق باشد نه فقط زوجین بلکه فرزندان خانواده نیز از امنیت و سلامت روانی برخوردارمی‌گردند و حالاتی نظیر امنیت و آرامش و دوستی و صمیمت متقابل و امیدواری به زندگی وشعف درآنها بوجود می آید.

همسرداری مهارتی است که زوجین باشناخت توانمندی‌ها، تفاوت‌ها و حساسیت‌های یکدیگر بتوانند نیازهای جسمی و عاطفی و روانی و جنسی طرف مقابل پاسخ دهند بطوری که هر دو احساس رضایت خاطر نموده و به آرامش نسبی دست یابند و این مهم زمانی ظهور می کند که به کلیدهای برقراری ارتباط صحیح با همسرخود توجه کنید.

مطالب زیرهمان کلیدهای برقراری ارتباط صحیح است راه حل‌هایی برای تحکیم و تقویت روابط صحیح بارعایت این اصول خواهید فهمید چقدرخوشبخت هستید و چه زندگی آرامی دارید زندگی که همه آرزوی آن را دارند: 

سیب سرخ زندگی را با همسرتان میل کنید!

سعی کنید بیشتراز آنکه در انتظار دریافت چیزی از همسرتان باشید چیزی به او ببخشید اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی در همسرتان باشد مطمئن باشید فرصت‌های زیادی برای دستیابی به این نیت خواهید یافت در این صورت شما نیز از توجه ومحبت همسرتان برخوردار می‌شوید زیرا همه انسانها همواره در تلاشند خوبی‌های دیگران راجبران کنند.

وقتی همسرتان باشماتند برخورد می‌کند سکوت اختیار کنید و درصدد جبران این عمل او برنیایید. اگر در برابر حرکت ناشایست همسرتان نسبت به شما ساکت بمانید نه تنها از بحث‌های غیرضروری جلوگیری می‌کنید بلکه نقطه ضعف خود را به همسرتان نشان نداده اید.

پس سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید و به گفته‌های او که از روی عصبانیت است اهمیت ندهید پس از اینکه همسرتان آرامش خود را به دست آورد در یک موقعیت مناسب و در زمان بهتر با او درباره رفتارش صحبت کنید و وی را متقاعد سازید که رفتار زشتی انجام داده و برخورد نامناسبی باشما داشته است.

از همسرتان توقع غیر واقعی نداشته باشید زیرا انتظارات غیرواقعی و دور از موقعیت زندگی سبب بروز عصبانیت درگیری‌ها و کشمکش‌هایی می‌شود و گاهی منجر به مشکلات حل نشدنی خواهد شد. مطمئن باشید همه همسران روی زمین بی عیب و نقص نیستند شما هم ممکن است نقطه ضعفی داشته باشید پس هیچگاه او را با دیگران مقایسه نکنید چرا که همسرتان سرخورده می‌شود هیچگاه اجازه ندهید چنین حالتی برای همسرتان پیش بیاید.

به همه مسایل به دید مثبت نگاه کنید بدبینی در زندگی آفت است در مقابل خوش بینی و داشتن دید مثبت سبب استحکام بیشتر در زندگی مشترک وایجاد عشق و علاقه بیشترخواهد شد. از زمانی که ازخواب بیدار می‌شوید عینک خوشبینی را به چشم بزنید و تا آخرشب هم به چشم داشته باشید. نادیده گرفتن خطاها و بزرگ ننمودن آن یک امتیاز درزندگی تان محسوب می‌شود پس تلاش کنید به این امتیاز دست یابید.

همسرتان را مقصرجلوه ندهید و به خاطر اشتباهاتش او را سرزنش نکنید تنها وظیفه شما این است که باید کاری کنید که از تکرار اشتباهاتش جلوگیری کنید او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید که دل از رده می‌شود و احساساتش جریحه‌دار می‌شود و در برابرتان خرد شده و چون شیشه‌ای می‌شکند شرمنده شدن در زندگی اعتماد به نفس را از بین می‌برد با مسخره گرفتن همسر پایه و بنیان خانواده خواهد لرزید و به مرور زمان خواهد ریخت.

 

 

برای خواندن بخش دوم -اصول حاکم بر یک ازدواج موفق- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، روابط همسران، ازدواج موفق، خوشبختی، زندگی زناشویی، ارتباط جنسی، ازدواج سالم، نیاز جنسی تعداد بازديد: 1267 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز