Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:31

14
فروردین
در سال جديد حتما ازدواج كنيد!

در سال جديد حتما ازدواج كنيد!

شاید این جمله‌ها را تا به حال بارها شنیده‌اید كه افراد متأهل نسبت به مجردها، سالم‌تر، پولدارتر و راضی‌ترند. برخی از تعارضات و كشمكش‌هایی كه در محیط خانه با همسر و فرزندان به وجود می‌آید، باعث می‌شود كه حتی پایه‌های زندگی استوارتر شود.

اعظم اسلامی مجد

 

 

شاید این جمله‌ها را تا به حال بارها شنیده‌اید كه افراد متأهل نسبت به مجردها، سالم‌تر، پولدارتر و راضی‌ترند. برخی از تعارضات و كشمكش‌هایی كه در محیط خانه با همسر و فرزندان به وجود می‌آید، باعث می‌شود كه حتی پایه‌های زندگی استوارتر شود. اگر هر یك از این اختلافات را بهانه‌ای برای جدایی از خانواده همسر خود قرار دهید، چه تضمینی وجود دارد كه در صورت ازداوج مجدد، این مشكلات را نداشته باشید؟

متأهل بودن شما ارزش بسیار زیادی دارد؛ پس سعی كنید كانون خانواده‌تان از هم پاشیده نشود. برای متأهل بودنتان ارزش بیشتری قائل باشید و به چند دلیل مهم هر طور كه شده نقش خود را در خانواده (در جایگاه پدر یا مادر) حفظ كنید: 

مسائل مالی

طبق تحقیقات، پدرانی كه بعد از طلاق همسر و فرزندان خود را ترك می‌كنند، از آنجائی كه باید هزینه‌های مربوط به فرزندشان را تقبل كنند، پول بیشتری را صرف هزینه‌های تحصیلی آنها می‌كنند. بر اساس یافته‌های گروهی از روانشناسان، دانش‌آموزانی كه پدر و مادرشان از هم جدا شده‌اند و ازدواج دیگری نكرده‌اند، پول بیشتری (حدود 58 درصد) صرف ادامه تحصیل می‌كنند.

دانش‌آموزانی كه پدر و مادرشان از هم جدا شده و مجدداً با فرد دیگری ازدواج كرده‌اند، 47 درصد هزینه می‌كنند و دانش‌آموزانی كه پدر و مادرشان با هم زندگی می‌كنند، 23 درصد؛ بنابراین از نظر مالی هم به نفع شما نخواهد بود كه از همسرتان جدا شوید. 

دلایل شخصیتی 

بر اساس پژوهش‌هایی كه گروهی از پژوهشگران دانشگاه میشیگان به انجام رساندند، در میان افراد دوقلو، آنهایی كه ازدواج كرده‌اند، بسیار اجتماعی‌تر از مجردها هستند. این به آن معناست كه متأهل بودن رفتارهای اجتماعی و برخی دیگر از رفتارهای شخصیتی را تقویت می‌كند و بهبود رفتارهای اجتماعی منجر به بهبود وضعیت كار و پیشرفت و ارتقای شغلی خواهد شد. 

دلایل سلامتی 

با مقایسه وضعیت سلامت كودكان در موقعیت‌های مختلف، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند كه اگر پدر و مادر در كنار هم و با فرزندان خود زندگی كنند، كودكانشان كمتر دچار بیماری‌های حاد، مثل آسم، مشكلات بینایی و اختلالات رشدی، میگرن و ADHD (اختلال عدم تمركز) می‌شوند و این بیماری‌ها در كودكانی كه پدر و مادرشان از هم جدا شده‌اند، بیشتر بروز می‌كند؛ حتی در صورتی كه كودك از نظر مالی و آموزشی در وضعیت بسیار خوبی هم باشد.

جالب اینكه درمیان افراد بزرگسالی كه پدرو مادرشان در سال‌های كودكی آنها از هم جدا شده‌اند، خطراتی مثل سكته و بیماری‌های قلبی بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر در معرض این خطرات هستند. 

اعتبار بیشتر

برخی افراد از اینكه خبر جدایی زوجی را بشنوند، راجع به جدایی‌ها بخوانند و بنویسند لذت می‌برند؛ پس هرگز اجازه ندهید موضوع جدایی‌تان سر زبان‌ها بیفتد و كسی از آن حرفی بزند و یا راجع به آن چیزی بنویسد! 

عمر بیشتر

وضعیت تأهل بر مرگ و میر تأثیرگذار است. مردانی كه در سنین پیری از همسر خود طلاق گرفته‌اند، سلامتی كمتر و عمر كوتاه‌تری داشته‌اند، مردانی هم كه هیچ‌گاه ازدواج نكرد‌ه‌اند، با اینكه از نظر سلامتی با افراد متأهل تفاوت چندانی ندارند، عمر كوتاه‌تری نسبت به آنها داشته‌اند. 

تعادل بیشتر روحی- روانی

تعادل روحی- روانی یا همان آرامش، با ازدواج بیشتر می‌شود و زن و شوهر بیشتر روی كارهای مفید متمركز شده و وقت كمتری را هدر می‌دهند و انگیزه بشتری برای بهتر شدن دارند. 

جلوگیری از تنهایی 

حضور فرد دیگر، پا به پای شما در تمام سختی‌ها و خوشی‌ها، نعمتی است كه پایداری روانی فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد. تنهایی شاید در اوایل جوانی مطلوب باشد و بسیاری از افراد بخواهند آن را تجربه كنند، ولی با افزایش سن، این احساس حتماً تغییر خواهد كرد؛ زیرا نیاز به داشتن یك همدم روزبه‌روز بیشتر می‌شود. 

حمایت 

یك ازدواج سالم، دو خانواده و گروهی از دوستان را دور هم جمع می‌كند و اینجاست كه شخص متأهل می‌تواند روی كمك آنها برای رویارویی با مشكلات زندگی حساب كند. این كمك‌ها فقط شامل كمك‌های مادی نیست؛ بلكه مساعدت‌های ذهنی را نیز دربردارد. 

كاهش فشارهای عصبی 

تأثیر منفی استرس روی سلامتی شخص است. سیستم‌های قلب و عروق، هورمون و سلسله اعصاب در سلامتی انسان نقش حیاتی دارند و استرس می‌تواند روی این سیستم‌ها تأثیر منفی بگذارد. افراد بعد از ازدواج زندگی را به شكل گروهی ادامه می‌دهند، نه فردی و همین مسأله باعث می‌شود راحت‌تر بتوانند امور را كنترل كنند و در نتیجه استرس‌شان كاهش یابد.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، ازدواج، ازدواج موفق، معیارهای ازدواج، علل جدایی، دلایل طلاق، ازدواج سالم تعداد بازديد: 929 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز