Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 19:11

19
تیر
بزن به هدف (1)

بزن به  هدف (1)

بهتر است به اهداف قابل دسترسی فكر كنید تا دست یافتن و رسیدن به آنها فرصت‌های تازه‌ای برای تصمیم‌‌گیری‌های بزرگ‌تر فراهم سازد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

 

شروع یك سال جدید بهترین زمان برای ورق زدن كتاب زندگی است؛ به همین دلیل افراد زیادی در آغاز هر سال، تصمیمات جدیدی می‌گیرند و برای سال جدید خود هدف‌های مشخصی تعیین می‌كنند. شروع یك سال جدید، مثل شروع یك زندگی تازه است. فرصتی است برای ترك عادت‌های بد و جایگزینی عادت‌های خوب تا به رشد روانی، جسمی، اجتماعی، عاطفی و ذهنی كمك كند.

البته اهداف و تصمیم‌‌ها به خودی خود بسیار آسان هستند، ولی عملی كردن آنها كمی دشوار است. برای آنكه در انتهای هر سال جدید دوباره به نقطه اول خود باز نگردید و واقعا تغییر مفیدی را تجربه كنید، بهتر است چند نكته را مدنظر قرار دهید:

اهداف ممكن و خالص برای خود در نظر بگیرید

مثلا هر سال، میلیون‌ها نفر تصمیم‌ می‌گیرند كه در سال جدید وزن خود را كاهش دهند و به وزن دلخواه خود برسند. به جای انتخاب این هدف به نظر رویایی، بهتر است روی روش‌های رسیدن به آن متمركز شوید. مثلا تصمیم‌ می‌گیرد كه در طول سال جدید 20 كیلوگرم وزن كم كنید؛ حال آنكه عملی كردن این برنامه و هدف بسیار دشوار است.

پس بهتر است به اهداف قابل دسترسی فكر كنید تا دست یافتن و رسیدن به آنها فرصت‌های تازه‌ای برای تصمیم‌‌گیری‌های بزرگ‌تر فراهم سازد.

یك هدف یا برنامه را دنبال كنید

وقتی كه هم اهداف و تصمیمات خود را به سال جدید موكول می‌كنید، قدرت تمركز‌تان روی هر یك از آنها كاهش می‌‌یابد. روانشناسان انتخاب یك هدف و یك برنامه را توصیه می‌كنند تا با تمركز روی آن و صرف انرژی به نتیجه دلخواه برسید.

تا شب عید صبر نكنید

برنامه‌ریزی بخش اصلی رسیدن به یك هدف است؛ بنابراین لازم است زمان معینی را صرف برنامه‌ریزی برای فراهم كردن مقدمات كار نمایید. تغییرات اساسی نیاز به برنامه‌های اساسی دارند. هدف خود را بنویسید و بعد فهرستی از كلیه چیزهایی كه ممكن است شما را در رسیدن به آن هدف كمك كنند، تهیه كنید.

با قدم‌های كوچك شروع كنید

دلیل آنكه برخی هدف‌ها و برنامه‌ها با شكست روبه‌رو می‌شوند، قدم‌های بسیار بزرگ است. شما نباید انتظار یك جهش خیلی بزرگ داشته باشید. در موارد كمی موفقیت‌های بزرگ با اولین قدم به دست می‌آیند. باید یاد بگیرید كه آهسته و پیوسته حركت كنید. گام‌های كوچك‌تر بردارید و از هدف‌های كوچك شروع كنید تا به هدف‌های بزرگ برسید.

اگر می‌خواهید یك دونده دوی ماراتن باشید، باید از دویدن‌های معمولی هفته‌ای 2-3 بار شروع كنید. شاید شروع‌تان كند به نظر برسد، اما همین تغییرات كوچك شما را در رسیدن به یك عادت جدید در زندگی كمك خواهند كرد.

از تكرار اشتباهات و شكست‌های گذشته بپرهیزید

یكی از روش‌های رسیدن به اهداف‌تان در سال جدید، این است كه روش‌های اشتباه قبلی را فراموش كنید. استراتژی گذشته شما را به نتیجه دلخواه نرسانده و بهتر است به فكر امتحان كردن یك شیوه جدید باشید. اگریك تصمیم و هدف مشخص داشته باشید و از همان ابتدای كار معتقد باشید كه می‌توانید به هدف‌تان برسید، احتمال موفقیت‌تان بسیار زیاد می‌شود.

اگر قبلا این كار را كرده‌اید اما نتیجه نگرفته‌اید و با شكست روبه‌رو شده‌اید، بهتر است كمی وقت صرف كرده و تمام جوانب مربوط به شیوه قبلی خود را ارزیابی كنید تا روشی درست را برگزینید. چه چیزی مانع از موفقیت شما در سال گذشته شده بود؟ با تغییر روش و انتخاب یك راه موثر، نتیجه را در سال جدید تغییر دهید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- بزن به  هدف- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: برنامه‌ریزی، زندگی تازه، اهداف خاص، هدف بزرگ، برنامه‌های اساسی، اشتباهات، شكست‌ها تعداد بازديد: 570 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز