Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 13:52

29
دی
در سال جدید حتما ازدواج كنید (1)

در سال جدید حتما ازدواج كنید (1)

در شروع سال جدید می‌خواهم یك توصیه جدی و اساسی به همه شما داشته باشم؛ اینكه حتما امسال ازدواج كنید! شاید تعجب كنید و بگویید ازدواج كه كار بی حساب و كتابی نیست كه فقط با یك توصیه بتوان آن را انجام داد.

ركسانا خوشابی كارشناس ارشد مشاوره بالینی

 

در شروع سال جدید می‌خواهم یك توصیه جدی و اساسی به همه شما داشته باشم؛ اینكه حتما امسال ازدواج كنید! شاید تعجب كنید و بگویید ازدواج كه كار بی حساب و كتابی نیست كه فقط با یك توصیه بتوان آن را انجام داد. بله درست است اما هر ازدواجی هم لزوما آن ازدواجی كه شما فكر می‌كنید، نیست!

ازدواج یعنی پیوند با فرد دیگر و شروع زندگی مشترك با او. كسی كه بین او و ما نوعی همدلی‌، تفاهم و علاقه عمیق وجود داشته باشد و بتوانیم برای یكدیگر و به خاطر هم، گذشت و فداكاری كرده و در فراز و نشیب‌های زندگی از خودخواهی‌ها و منیت خود بگذریم. ما در این زمینه در شماره‌های قبل زیاد صحبت كرده‌ایم؛ اما ازدواج‌، محدود به این نوع ازدواج كردن نیست!

غیر از یافتن جفتی ایده‌آل كه بتوانیم زندگی مشترك خود را با او آغاز كنیم و ادامه دهیم‌، همه ما نیاز به پیوندها و مزدوج شدن‌های دیگری هم داریم! پیوندهایی كه برای رشد ما ضروری هستند و بدون آنها نمی‌توانیم زندگی موفقی داشته باشیم. به همین دلیل توصیه من این است كه در شروع سال جدید اول این پیوندها و ازدواج ها را انجام دهید و سپس آماده ورود به سال جدید شوید. با «شعور» ازدواج كنید!

همه ما برای حل مسائل زندگی و روبه‌روشدن با سختی‌ها و مشكلات آن و همچنین در برخورد و برقراری رابطه با دیگران، نیازمند خرد و شعور هستیم. گرچه برای واژه شعور معانی زیادی قید  شده است، اما در این مقاله ما شعور را توانایی به كار انداختن قوه عقل و خرد معنا می‌كنیم؛ قدرتی كه به وسیله آن می‌توان به هر موضوعی، نگاه كامل‌تر و همه‌جانبه‌تری داشت و ابعاد بیشتری از موضوعات را دید و فهمید. با آنكه گوهر شعور به همه انسان‌ها داده شده‌، اما متاسفانه این گوهر در همه انسان‌ها به اندازه كافی آشكار نمی‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در واقع ما ترجیح می‌دهیم به جای فكر كردن‌، سنجیدن شرایط و عواقب و تبعات كار و بررسی ابعاد مختلف موضوعات، واكنش‌های آنی و هیجانی نشان دهیم و مسائل را به جای عقل و تدبیر با برخوردهای احساسی زودگذر حل كنیم؛ در حالی‌كه نقش شعور در زندگی ما خیلی بیش از اینهاست. شعور به ما كمك می‌كند تا دریافت‌های ما عمیق‌تر باشد و به عمل تبدیل شود.

به ما كمك می‌كند تا  مسائل خود و اطرافیان‌مان را به بهترین نحو، بدون ایجاد تنش و تعارض برای دیگران، بدون ترس و اضطراب و ناكامی و بدون شكست حل كنیم. متاسفانه ما از این گوهر درونی و نهانی دور مانده‌ایم و به همین دلیل لازم است هر چه زودتر پیوند و ازدواج‌مان را با شعور و خرد خود برقرار كنیم. با «بخشایش» ازدواج كنید!

تنفر تبدیل به بیماری می‌شود و نبخشیدن دیگران مانند زنجیری از وجود آنها به گردن ما می‌افتد؛ زنجیری كه مدام كشیده می‌شود و اگر به این نبخشیدن ادامه دهیم ممكن است ما را خفه كند. بسیاری از ما  اطرافیان و نزدیكان خود را نمی‌بخشیم و كینه به دل می‌گیریم و این كینه را همچنان در قلب و وجود خود پرورش می‌دهیم.

اما دلایل نبخشیدن دیگران كه برگرفته از نتایج یك پژوهش در همین زمینه است‌، عبارتند از:

 آسیب روانی جدی كه فرد هنوز  نتوانسته آن را فراموش كند یا آثار آن همچنان باقی است.

 باور به اینكه با بخشیدن او ممكن است نتایج عمل منفی و مكافات برای او از بین برود و به جزای عمل خود نرسد!

 قربانی، دلیلی برای بخشیدن و ادامه رابطه با چنین شخصی ندارد.

 قربانی، بر این باور است كه افراد تغییرپذیر نیستند و شخصی كه او را آزار داده همچنان دیگران را هم آزار می‌دهد و هنوز ادب نشده است و دلایل دیگر...


 

برای خواندن بخش دوم - در سال جدید حتما ازدواج كنید - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: ازدواج موفق، در سال جدید حتما ازدواج كنید، دانستنیهای قبل از ازدواج، اسرار ازدواج موفق، راههاي يك ازدواج موفق تعداد بازديد: 795 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز