Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:18

30
آذر
آنچه بايد هر شوهری بداند

آنچه بايد هر شوهری بداند

رابطه بین زن و شوهرها از موضوعاتی است كه همه، از كارشناسان و متخصصان گرفته تا مردم عادی درباره آن اظهار نظر می‌كنند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

رابطه بین زن و شوهرها از موضوعاتی است كه همه، از كارشناسان و متخصصان گرفته تا مردم عادی درباره آن اظهار نظر می‌كنند. حتما شما هم دیده‌اید كه بسیاری از زن و شوهرها، به خصوص آنهایی كه تازه ازدواج كرده‌اند و تجربه چندانی در زندگی مشترك ندارند، به محض اینكه با هم اختلاف پیدا می‌كنند، سراغ پدر و مادر‌های‌شان می‌روند و برای حل مشكلات‌شان از آنها كمك می‌خواهند. گاهی اوقات والدین باتجربه می‌توانند به آنها كمك كنند، ولی گاهی اوقات هم چون از ریزه‌كاری‌های زندگی زوج جوان آگاه نیستند و خصوصیات اخلاقی هركدام را به درستی و به طور كامل نمی‌شناسند، راهكار‌هایی ارائه می‌كنند كه ممكن است اوضاع را بدتر كند.

به همین جهت توصیه می‌شود زن و شوهر‌ها تا جای ممكن خودشان مشكلات و تعارض‌ها را حل كنند. برای اینكه آنها بتوانند از پس حل مشكلات‌شان بر آیند، عوامل مختلفی دخیل است. خصوصیات اخلاقی هر كدام، مفهومی كه گذشت برای‌ آنها دارد، اینكه چقدر خودخواه و چقدر دیگرخواه هستند، اینكه عشق و محبت زناشویی چقدر در بین آنها جاری است و در زندگی زناشویی چه چیز برای‌شان در درجه اول اهمیت قرار دارد، از عواملی هستند كه می‌توانند شكست یا موفقیت یك زندگی مشترك را رقم بزنند. یكی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه، شناخت كامل این دو نفر از یكدیگر است. البته هیچ وقت نمی‌توان فردی را به طور كامل شناخت و اكثر ما حتی خودمان را هم به درستی نمی‌شناسیم؛

ولی اگر بخواهید، می‌توانید خصوصیات بارز شریك زندگی‌تان را دریابید. اگر به این مهم دست یابید، خواهید فهمید انتظارات همسرتان از شما چیست. اینكه زنان از شوهران‌شان چه انتظاری دارند و شوهر‌ها از همسران‌شان چه می‌خواهند، موضوعی است كه همیشه مورد بحث بوده و  ندانستن آن باعث بروز اختلاف و دلخوری بین زوج‌ها می‌شود و آنها را از هم می‌رنجاند و اگر برطرف نشود و ادامه یابد، ممكن است حتی منجر به برهم خوردن یك زندگی مشترك شود. در اینجا به این موضوع می‌پردازیم كه زنان از شوهران‌شان چه می‌خواهند.

برای او وقت بگذارید

یكی از بزرگ‌ترین گناهان و اشتباهات یك مرد در زندگی مشترك، بی‌توجهی به همسرش است. اگر شما ساعت‌های طولانی و تا دیروقت كار كنید و همیشه شب‌ها دیر به خانه برگردید و وقتی به خانه برگشتید بدون توجه به او به رختخواب بروید، او احساس می‌كند مورد بی‌توجهی قرار گرفته و احساساتش جریحه‌دار می‌شود. مردی كه ساعت‌ها با دوستانش در بیرون از خانه خوشگذرانی می‌كند، حس تلخی در همسرش ایجاد كرده و او فكر می‌كند كه چیزهای دیگر‌ی غیر از او برای شوهرش اهمیت دارند و او در درجه چندم اهمیت قرار دارد. انتظار نداشته باشید كه همسرتان فقط به شما توجه كند و زمانی كه منزل هستید مرتب كنار‌تان بنشیند و به شما خدمت كند. او هم مشغولیات فردی و علایق و احساسات خودش را دارد كه باید به آنها بپردازد تا نیازهای روانی‌اش برآورده شود.

در كارهای خانه به او كمك كنید

زنان دوست دارند كه همسرشان آمادگی و تمایل خود را برای كمك در انجام كارهای روزمره نشان دهد و در انجام كارها با او شریك شود. اگر به تازگی صاحب فرزند شده‌اید، به او در انجام كارهای مربوط به این كوچولوی تازه ‌وارد كمك كنید. مثلا شب‌ها كه او با گرسنگی از خواب بیدار می‌شود یا جایش را خیس كرده است، به همسرتان كمك كنید تا پوشك‌ او را عوض كند و نوبتی بیدار شوید تا برای او شیر درست كنید و شیشه شیر و ظرف‌های دیگر را بشویید. در انجام كارهای معمولی خانه هم شریك شوید. چون اگر همسرتان این كارها را به تنهایی انجام دهد، به مرور جسما و روحا فرسوده خواهد شد.

او بر اثر انجام این همه كار فیزیكی خسته و فرسوده شده و فكر می‌كند كه به جای همسر، خدمتكار خانه است. البته ممكن است شكایتی نكند، ولی در باطن همیشه دلخور و از دست شما عصبانی است و همین كیفیت روابط شما را پایین می‌آورد. اینجاست كه او با بروز كوچك‌ترین تنشی از كوره در‌می‌رود و نمی‌تواند حرف‌های شما را تحمل كند. پس زمانی كه می‌بینید همسرتان عصبی و پرخاشگر شده است، به رفتار خودتان دقت كنید. شاید وجود همسرتان آیینه‌ای است كه رفتار شما را در خود نشان می‌دهد.

او را دوست بدارید

زنان هم درست مانند مردان احتیاج به تحسین و احترام دارند؛ ولی عمیق‌ترین احساس در وجود آنها كه باید برآورده شود، نیاز به دوست داشته شدن است. زنان می‌توانند مسؤولیت‌های اجتماعی گوناگونی را برعهده بگیرند، ولی مهم‌ترین خواست آنها در زندگی زناشویی این است كه بدانند شریك زندگی‌شان دوست‌شان دارد و مورد علاقه او هستند. زنان دوست دارند وقتی دكوراسیون خانه را با خلاقیت خود تغییر می‌دهند و آن را زیباتر می‌كنند یا لباس جدیدی می‌پوشند یا مدل موهای‌شان را عوض می‌كنند، شوهرشان به آنها توجه و كارشان را تحسین كند. ولی نیاز به عشق و محبت بالاتر از همه این نیازهاست.

اگر همسر شما دریابد كه به طور خالصانه و نه به طور مصنوعی و گول‌زننده دوستش دارید، می‌تواند از برخی خطاهای كوچك شما بگذرد. البته این به شرطی است كه او بفهمد از ته قلب دوستش دارید، نه اینكه فقط به این احساس تظاهر می‌كنید و می‌خواهید او را گول بزنید. در این صورت رابطه‌تان سرد شده و به تیرگی می‌گراید.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، ازدواج و زناشویی، طلاق و ازدواج، دانستنی زنان، مردان از زنان بدانند تعداد بازديد: 865 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز