Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:13

30
آذر
شوهرم از من چه می خواهد؟ - بخش اول

شوهرم  از من چه می خواهد؟ - بخش اول

مهم‌ترین، حساس‌ترین و بحث‌برانگیز‌‌ترین رابطه بین زن و مرد وقتی است كه آنها با هم ازدواج كرده و زیر یك سقف زندگی مشترك‌شان را شروع می‌كنند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

بحث تفاوت‌های بین زن و مرد بحثی تمام‌نشدنی است و محققان جامعه‌شناس، انسان‌شناس، روانشناس، پزشكان و... سعی دارند با انجام مصاحبه‌ها، بررسی پرسش‌نامه‌ها، تصویربرداری‌های گوناگون از مغز زنان و مردان در موقعیت‌های مختلف و بسیاری روش‌های دیگر كه هر روز بر تعداد‌شان افزوده می‌شود، این معما را هرچه بهتر حل كنند و تفاوت‌های این دو جنس را از هر نظر بشناسند تا یكی از مهم‌ترین اهداف كه برقراری ارتباط هرچه بهتر بین این دو جنس انسان است، محقق شود.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین، حساس‌ترین و بحث‌برانگیز‌‌ترین رابطه بین زن و مرد وقتی است كه آنها با هم ازدواج كرده و زیر یك سقف زندگی مشترك‌شان را شروع می‌كنند. یكی از عواملی كه می‌تواند به دوام این رابطه كمك كند این است كه آنها یكدیگر را تا حد ممكن بشناسند و تفاوت‌های‌شان را پیدا كنند، بپذیرند و بر همان اساس از یكدیگر انتظار داشته باشند. دو انسانی كه  به عنوان زن و شوهر با هم زندگی می‌كنند، در عین اینكه سعی دارند با هم هماهنگ و یكدل باشند، ولی هركدام شخصیت منحصر به فرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند و شناخت همین ویژگی‌هاست كه به دوام زندگی مشترك و بالا بردن كیفیت آن كمك می‌كند.

یك شوهر از همسرش چه انتظاراتی دارد؟

این سؤالی است كه همه زنان، بخصوص زنان جوانی كه تازه ازدواج كرده‌اند، از خود می‌پرسند. واقعیت این است كه شناخت همه ویژگی‌های یك انسان (چه زن و چه مرد) ممكن نیست و اگر كسی ادعا كند همسرش را كاملا می‌شناسد، ادعای بیهوده‌ای است. حتی اگر شما چهل سال هم با مردی زندگی كرده باشید، باز هم نمی‌توانید همه خصوصیات او را بشناسید و همیشه كاری كنید كه انتظار او را برآورده سازد.

مطمئن باشید كه او هم نمی‌‌تواند همسرش را كاملا بشناسد و به همین دلیل است كه می‌بینیم فقط زوج‌های جوان و كم‌تجربه نیستند كه با هم دعوا و به اصطلاح قهر می‌كنند، بلكه  گاهی صدای بلند جر و بحث زن و مردی كه بیش از سی یا چهل سال زیر یك سقف زندگی كرده‌اند و چند فرزند و گاهی عروس و داماد و نوه دارند هم به گوش می‌رسد. گاه در روزنامه‌ها در ستون اتفاقات نادر می‌خوانیم كه زن و شوهر هشتاد ساله‌ای پس از شصت سال زندگی مشترك به این نتیجه رسیده‌اند كه به درد هم نمی‌خورند و  اعلام كرده‌اند كه می‌خواهند از هم جدا شوند و فرزندان‌شان كه ممكن است خودشان پدربزرگ یا مادربزرگ باشند، حیران مانده‌اند كه چطور جلوی این آبروریزی را بگیرند!

علت ناموفق بودن برخی روابط زناشویی

كتاب‌ها، مقالات و وب‌سایت‌های بی‌شماری در این باره وجود دارد كه مطالب بسیاری از آنها شبیه به هم و اساس همه آنها یك چیز است و آن اینكه برای دوام زندگی مشترك، در درجه اول باید دو سر این رابطه بدانند چه انتظاری از یكدیگر دارند تا بتوانند به بهترین  وجه با هم تعامل داشته باشند. این هم فقط به یك چیز نیاز دارد و آن شناخت هرچه بیشتر آنها از یكدیگر است. اگر این انتظارات درست برآورده نشود، دوام زندگی مشترك به خطر می‌افتد.

مردان از زنان چه می‌خواهند؟

اگر زنی هستید كه به زندگی مشترك‌تان علاقه دارید، ولی گاهی علی رغم تلاش بسیار برای برقراری ارتباط با شوهر‌تان دچار مشكل می‌شوید و در مورد دوام زندگی‌تان نگران شده‌اید، احتمالا به درستی نیاز‌های شوهرتان را نشناخته‌اید و شاید او هم درست با این معضل روبه‌رو باشد.

 ادامه مطلب

برچسب ها: زندگی مشترک، انتخاب همسر، ازدواج و طلاق، زندگی زناشویی، برخورد با همسر تعداد بازديد: 1068 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز