Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 5 آبان 1403 - 07:26

20
تیر
گم کردن بلیط هواپیما و دردسرهایش

گم کردن بلیط هواپیما و دردسرهایش

‌امروزه به دلیل مشغله‌های بیشماری که همه‌ی ما به نوعی درزندگی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم، رفتارهای غیر ارادی مشابهی از خود نشان می‌دهیم، از جمله: حواس پرتی، فراموش کاری، گم کردن اشیا و مواردی از این قبیل.

‌امروزه به دلیل مشغله‌های بیشماری که همه‌ی ما به نوعی درزندگی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم، رفتارهای غیر ارادی مشابهی از خود نشان می‌دهیم، از جمله: حواس پرتی، فراموش کاری، گم کردن اشیا و مواردی از این قبیل.

گاهی اوقات پیش می‌آید که بروز هریک از این رفتارها شما را دچار دردسر و سردرگمی کند، از جمله گم کردن برخی لوازم و مدارک مهم که تازه در آخرین لحظه متوجه گم شدن آنها شوید، مثل بلیط هواپیما!

تصور کنید شما بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما (https://www.alibaba.ir/) یا به صورت حضوری آن را گم کنید و از این موضوع اطلاعی نداشته باشید تا زمانیکه در فرودگاه حاضر شوید، در چنین شرایطی استرسی که تجربه خواهید کرد، قابل انکار نیست و طبیعی است که تا پیدا کردن راه حل مشکل، نگرانی و اضطراب زیادی را متحمل شوید.

هدف از نگارش این محتوا این است که شما هنگام گم کردن بلیط از راهکارهای احتمالی رفع مشکل مطلع باشید و به جای استرس بیش از حد در صدد برطرف کردن مشکل بوجود آمده، باشید. برای آگاهی از راه حل‌های مشکل کم کردن بلیط هواپیما تا پایان در کنار ما باشید.

اگر بلیت هواپیما اینترنتی را گم کردیم چه کنیم؟

امکان گم شدن بلیط برای تمامی پروازها اعم از داخلی و خارجی وجود دارد. در واقع زمانی که شما مهیای سفر می‌شوید همواره در تکاپو هستید و همین فعالیت‌های زیاد که اغلب هم همراه با استرس هستند، سبب می‌شوند تا برخی کارها به درستی انجام نشوند.

بعد از جمع‌آوری تمام لوازم مورد نیاز، چک کردن مدارک شخصی و مدارک مربوط به پرواز از جمله بلیط هواپیما، باید جزو اولویت‌های شما باشد، اما اگر سهل‌انگاری صورت گرفت و در فرودگاه متوجه شدید که بلیط خود را به همراه ندارید، اصلا نگرانی به دل خود راه ندهید؛ چرا که می‌توانید اقداماتی انجام دهید و از سفر خود جا نمانید. در چنین مواقعی شما باید ببینید که خرید اینترنتی بلیط هواپیما را به صورت غیرحضوری انجام داده‌اید یا حضوری؟

اگر بلیت هواپیما اینترنتی را گم کردیم چه کنیم؟

اگر به صورت اینترنتی و از طریق سایت بلیط تهیه کرده‌اید، کارتان راحت‌تر است و می‌توانید با وارد شدن به حساب کاربری که با آن پرواز خود را رزرو کرده‌اید یا تماس با پشتیبانی سایت، اطلاعات بلیط خود را پرینت بگیرید، با داشتن این اطلاعات در گوشی می‌توانید به راحتی کارت پرواز خود را دریافت کنید.

البته در برخی پروازهای خارجی شاید نیاز باشد که اطلاعات بلیط که به صورت پی دی اف و یا غیره در گوشی دارید را چاپ کنید. در این صورت می‌توانید در خود فرودگاه یا نزدیکترین مکانی که امکان چاپ بلیط شما را داشته باشد، نسخه چاپی بلیط را دریافت کنید.

در صورت گم شدن بلیط هواپیما حضوری چه کنیم؟

هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما به صورت حضوری، معمولا شما به آژانس‌های هواپیمایی مراجعه کرده و یک برگه بلیط دریافت می‌کنید. هنگامی که شما این برگه بلیط را گم کرده باشید می‌توانید با شماره تلفنی که از آژانس دارید تماس حاصل کنید و اطلاعات بلیط را بگیرید.

در غیر اینصورت، یعنی اگر شماره‌ای در دسترس نداشته باشید، می‌توانید به سایت شرکت یا آژانس مربوطه مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات شخصی مانند کد ملی اطلاعات بلیط خود را دریافت کنید. در پروازهای داخلی همین اطلاعات در گوشی برای دریافت کارت پرواز کفایت می‌کند، اما در پروازهای خارجی بنا به در خواست فرودگاه به احتمال زیاد باید نسخه چاپ شده از بلیط را هم به همراه داشته باشید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما به صورت حضوری یک عکس از برگه بلیط بگیرید؛ چرا که هنگام گم شدن برگه بلیط آن عکس به کارتان خواهد آمد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، شما براحتی می توانید نسبت به خرید اینترنتی بلیط هواپیما اقدام کنید. اما اگر نگران این هستید که ممکن است مشکلی در خرید اینترنتی بلیط هواپیمایتان پیش بیاید. می توانید ان را به آژانس های هواپیمایی یا مسافرتی بسپارید. آنها در کمترین زمان بلیط مورد نظرتان را صادر می کنند.

بازیابی اطلاعات بلیط از طریق کد مرجع رزرو (PNR)

استفاده از کد مرجع رزرو یکی دیگر از شیوه‌های بازیابی اطلاعات بلیط گم شده است. همه‌ی شما می‌دانید که هنگام خرید بلیط پیامکی به شماره همراه فردی که بلیط را خریداری می‌کند ارسال می‌شود.

کدی که در این پیامک وجود دارد در واقع کد PNR است، این کد روی بلیط هم ثبت شده است. این کد مرجع در واقع ایرلاین‌ها را یاری می‌کند تا مسافران خود را به ترتیب و به صورت منظم‌تری دسته‌بندی کنند.

بازیابی اطلاعات بلیط گم شده از طریق شماره واچر

هنگامی که قصد سفر به صورت خانوادگی یا دوستانه داشته باشید و بلیط همه‎‌ی شما را یک شخص خریداری کند، کد مرجع همه‌ی شما مشترک خواهد بود، اما شماره بلیط‌هایتان با هم فرق خواهد کرد. در واقع در این صورت احتمال اینکه در سفر در کنار دوستان و خانواده خود باشید، بسیار زیاد است. با بهره‎گیری از این کد، امکان به دست آوردن دوباره اطلاعات بلیط خود را خواهید داشت.

بازیابی اطلاعات بلیط گم شده از طریق شماره واچر

هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما به صورت غیر حضوری کد یا شماره‌ای با عنوان، شماره پیگیری در اختیار خریدار قرار می‌گیرد، بهتر است در حفظ و نگهداری این شماره دقت داشته باشید؛ چرا که با استفاده از این شماره می‎‌توانید در صورت گم شدن بلیط هواپیما، اطلاعات پروازی خود را دوباره به دست بیاورید. این کد و شماره مربوط به بلیط به عنوان شماره واچر یاد می‌شود.

بعد از بازیابی اطلاعات بلیط بنا به خواست مسئول مربوطه، می‌توانید از همان اطلاعات داخل گوشی مراحل پرواز خود را انجام دهید، یا اینکه آن اطلاعات را چاپ کنید که این مورد در پروازهای خارجی بیشتر رایج است.

آیا چاپ بلیت ضروری است؟

در پروازهای داخلی اکثرا چاپ بلیط ضروری نیست، شما با نشان دادن ‌فایل پی دی اف وچر پروازتان همراه کارت ملی می‌توانید به راحتی به پرواز خود برسید.

اما در پروازهای خارجی به دلیل سخت گیری‌هایی که انجام می‌دهند، حتما باید بلیط پروازتان به صورت چاپ شده ‌در دست باشد. ترجیحا برای آرامش خودتان هم که شده‌ سعی کنید طبق گفته‌ی آژانس مربوطه ای که از آن بلیط را تهیه کرده‌اید، اقدامات را انجام دهید.

چند بار می‌توان بلیط هواپیما را چاپ کرد؟

چاپ بلیط هواپیما هیچ محدودیتی ندارد و شما هر زمانی که خواستید می توانید آن را چاپ کنید.

آیا چاپ دوباره بلیط هزینه دارد؟

اگر از آژانس‌های مسافرتی بخواهید که بلیطی که از آنها تهیه کرده‌اید را دوباره برایتان چاپ کنند، هیچ هزینه ای دربرندارد.
اما در صورت گم شدن بلیط و زمانیکه خودتان اقدام به چاپ بلیط در دکه‌های چاپ یا مغازه‌های چاپ کنید، مشمول پرداخت هزینه خواهید بود.

نتیجه گیری

در متن فوق تمامی مراحلی که بعد از گم شدن بلیط هواپیما باید انجام دهید را مورد بررسی قرار داده‌ایم، مطالعه این مطلب بسیار کمک کننده خواهد بود، حتی اگر بلیط خود را گم نکرده باشید؛ چرا که این اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و داشتن اطلاعات کافی سبب می‌شود که شما سریعتر مشکل را حل کنید.

بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما به صورت غیر حضوری یا حضوری سعی کنید اطلاعات بلیط خود را به خاطر بسپارید یا یک عکس از بلیط را در گوشی خود داشته باشید.

تعداد بازديد: 74 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز