Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 22:13

19
اردیبهشت
جام جهانی قهوه و جذابیت گردشگری

جام جهانی قهوه و جذابیت گردشگری

آیا می‌دانستید المپیادی شبیه به جام جهانی برای قهوه برگزار می‌شود؟ اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید حرف‌های محمد آقا محمدخانی دبیر انجمن ملی خوراک و نوشیدنی ایران را بخوانید.

آیا می‌دانستید المپیادی شبیه به جام جهانی برای قهوه برگزار می‌شود؟ اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید حرف‌های محمد آقا محمدخانی دبیر انجمن ملی خوراک و نوشیدنی ایران را بخوانید:

به گزارش روابط عمومی‌دومین جشنواره کافه مقصد گردشگری، محمد آقا محمدخانی دبیر انجمن ملی خوراک و نوشیدنی ایران و عضو هیات موسس انجمن باریستا (قهوه چی) گفت: مدت چهار سال است که مسابقات قهوه و باریستا برگزار می‌شود و ما نفرات برگزیده را به مسابقات جهانی اعزام کرده ایم.

ایرانی‌ها سه دوره در المیپاد قهوه و دو بار در مسابقه جهانی هنر طراحی روی قهوه شرکت کرده اند.

تیم ملی یا همان نفرات برتر تا حالا برای مسابقات جهانی به آمریکا و ایرلند و شانگ‌های و مجارستان رفته‌اند و امسال هم همزمان با برگزاری جشنواره کافه گردشگری که تاثیر زیادی در فرهنگسازی و معرفی این ظرفیت توریستی داشته مسابقات ملی باریستا با حضور نماینده رسمی‌انجمن جهانی قوه از کشور فنلاند برگزار می‌شود البته امسال دامنه تحریم‌ها باعث شد ما از حضور در المپیاد محروم شویم اما به هر حال ما نفر برتر را به عنوان سفیر و پرچمدار ایران به آمستردام هلند اعزام می‌کنیم.

وی افزود: سطح مسابقات امسال از لحاظ علمی‌ و تکنیکی خیلی بالا بوده و تاثیر زیادی در تکثیر و رشد صنعت کافه به عنوان یکی از مراکز اصلی توریستی و اقامتی داشته است.

یک ماه پیش کتابی در دنیا چاپ شد با عنوان کجا بهترین قهوه دنیا را بنوشیم. در این کتاب از منطقه خاورمیانه از امارات فقط دو کافه اما از ایران ۷ کافه محتوا محور به دنیا و به توریست جهانی به عنوان مقصد گردشگری معرفی شدند.

بوتیک، هتل سرای عامری‌های کاشان، سام کافه تهران به عنوان کافه موج سوم، کافه لمیز به عنوان کافه زنجیره‌ای از جمله اینها هستند.

برگزاری همچنین جشنواره‌هایی در جنبه کار افرینی و تولید ملی باعث انگیزه زیادی است و حتی واردکننده‌های زیادی داشتیم که به عنوان تولیدکننده وارد این مسابقه شدند.

محمدخانی ادامه داد: هدف از برگزاری المپیاد ملی قهوه این است که ما یک سفیر فرهنگی از گاسترونومی‌ و فرهنگ نوشیدنی خودمان به دنیا معرفی کنیم.

مسابقات جهانی حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار بازدیدکننده دارد و این سفیر یا نماینده در ۱۵ دقیقه وقت دارد با سرو و معرفی فرهنگ نوشیدنی ملی خودش سعی کند هیات ژوری را به این سمت ببرد که المپیاد را از آن کشور خودش کند.

ما در این سه سال با وجود اینکه گرفتن ویژا برایمان خیلی سخت بود در المپیاد حاضر شدیم و در بخش طراحی روی شیر و قهوه درخشیدیم و بین ۶۰ کشور دنیا با یک صدم امکانات آنها مقام نهم دنیا را به دست آوردیم.

کافه‌ها می‌توانند نقش مهمی‌در گردشگری شهری به ویژه در تهران داشته باشند. به همین دلیل است که توجه مسئولان حوزه گردشگری به این موضوع جلب شده است.

به گزارش روابط عمومی‌دومین جشنواره کافه، مهدی سیف، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در این باره گفت: از هر رویدادی که باعث تقویت حوزه گردشگری شود استقبال می‌کنیم و یکی از موضوعات مهمی‌که در حوزه گردشگری به ویژه در تهران وجود دارد کافه‌ها هستند.

ما در صدد هستیم تهران را به عنوان مقصد گردشگری در میان شهرهای ایران معرفی و این مساله را نهادینه کنیم که تهران می‌تواند از یک معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود. خصوصا اینکه کافه‌ها یک حس نوستالژیک دارند و با توجه به قدمت کافه‌ها در تهران و بار معنایی که در این شهر دارند محفل خوبی برای حوزه گردشگری هستند.

او در پاسخ به این سوال که چقدر تلاش شده تا کافه به صورت درست معرفی شود گفت:این جشنواره یک شروع خوب است که وارد این موضوع شویم.

در ادوار مختلف دیدهای متفاوتی نسبت به کافه وجود داشته و دارد و تاریخ نشان داده که رویکردها نسبت به کافه‌ها درست نبوده است.

رویدادهایی مانند این جشنواره باعث شده دیدگاه‌ها متفاوت و مثبت شود. مخصوصا اینکه جوانان استقبال خوبی از کافه‌ها کرده اند.

سیف درباره برنامه‌های موجود برای ایرانی کردن فرهنگ کافه‌ها گفت: فرهنگ ایرانی یک فرهنگ همه گیر است و معمولا وقتی موضوعی وارد ایران می‌شود به سمت ایرانیزه شدن می‌رود و البته این ویژگی فرهنگ ایران است و فرهنگ غنی کشور ما باعث شده خیلی از موضوعاتی که در کشورهای دیگر بنا گذاشته شده در ایران ایرانی شود.

این قابلیت در کافه‌ها هم هست. ما مولفه‌های ایرانی را کافه‌ها می‌بینیم و حتی موسیقی ایرانی را می‌شنویم و همانطور که قهوه خانه‌ها را در گذشته داشتیم و نقالی در آنها اجرا می‌شد کافه هم فرصتی خوب است که فرهگ ایرانی را معرفی کنیم.

 

برچسب ها: گردشگری، جام جهانی قهوه، جذابیت گردشگری، محمد آقا محمدخانی، دبیر انجمن ملی خوراک و نوشیدنی ایران، مسابقات قهوه و باریستا، صنعت کافه تعداد بازديد: 519 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز