Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:26

23
آبان
آداب انعام دادن در سفرهای خارجی

آداب انعام دادن در سفرهای خارجی

در این مقاله پرسش و پاسخ هایی در مورد نحوه ی انعام دادن؛ میزان آن و زمان انعام دادن وجود دارد.این اطلاعات را مشاورین برای راهنمایی مسافران جمع آوری کرده اند، زیرا انعام دادن در کشورهای خارجی مرسوم و ضروری است.

رایج ترین اشتباه در مورد انعام دادن؟

انعام ندادن. معمولا به صورت رایج 10 تا 15% را برای انعام دادن در  نظر می گیرند. اما اگر شما اصلا مبلغی را برای انعام دادن کنار نگذارید این بدترین کار و حالت ممکن است.

اگر شما از خدمات دریافتی ناراضی هستید، باید انعام ندهید یا به این مسئولیت رسیدگی کنید؟

هیچ وقت نگذارید پولتان به جای شما صحبت کند. اگر سرویس خوبی دریافت کرده باشید و انعام خوبی هم داده باشید ، با این کار توانسته اید از پیشخدمت خود به خوبی تشکر کنید. در این زمان 15% را برای انعام در نظر بگیرید. اما اگر خدمات خوبی دریافت نکردید و این خطا از ارائه دهنده ی خدمات بود؛ کمتر از 10%را برای انعام اختصاص دهید و بعد از آن با مدیر مربوطه برای ارائه نارضایتی خود از خدمات صحبت کنید و نارضایتی خود را انتقال دهید نه اینکه با انعام ندادن نارضایتی خود را نشان دهید.

به چه کسانی باید انعام داد؟

به اشخاصی نظیر پیشخدمت کار که به شما خدمتی ارائه می دهد و حقوق کافی برای اداره ی زندگی دریافت نمی کند باید انعام پرداخت شود. مثلا شما نمی توانید به دکتر خود انعام دهید. پس باید دقیقا بدانید که به چه اشخاصی انعام دهید. در هر کشوری نیز آداب و رسوم خاص خود وجود دارد. قبل از سفر با مطالعه وب سایت های مربوط به کشور مورد نظر اطلاعات کافی بدست آورید.

آیا چیزی به عنوان انعام بیش از حد مرسوم وجود دارد؟ و آیا این کار توهین محسوب می شود؟

انعام بیش از حد مرسوم توهین و یا جرم نیست. هر کس به هر اندازه ای که بخواهد می تواند انعام دهد اما این کار کمی احمقانه به نظر می رسد. با این حال شیوه ی انعام دادن شما هم نباید توهین آمیز باشد. باید آنرا در صورت حساب قرار دهید. انعام رشوه برای ارائه خدمات خوب نیست بلکه یک نوع پاداش برای خدمات خوب است.

انعام دادن در سفرهای خارجی,آیین انعام دادن در سفرهای خارجی به اشخاص در هتل باید به شخصی که وسایل شما را تا اتاقتان می آورد

 آیا میزان انعام در هتل های بزرگ با B &B ها متفاوت است؟

خیر.اگر در هتل هستید؛ انعام را هنگام خارج شدن کنار تخت بگذارید. اگر در B &B هستید برای کسی که خانه زا تمیز می کند انعام دهید اما اگر کسی که خانه را تمیز می کند همان مالک خانه است، از این کار پرهیز کنید، شاید شخص آنرا توهین محسوب کرده و ناراحت شود.

آیا باید به راننده ماشینی که شما را از فرودگاه به هتل می برد انعام دهید؟

بله. به خصوص اگر راننده در جابه جا کردن چمدان هایتان کمک کند. معمولا یک یا دو دلار برای راننده ها داده می شود.

 در هتل باید به چه کسی انعام داد؟

در هتل باید به شخصی که وسایل شما را تا اتاقتان می آورد و شما را راهنمایی می کند انعام دهید. نرخ مرسوم آن هم بسته به میزان وسایلی که حمل می کند 1 تا 2 دلار است.

برچسب ها: مسافرت، گردشگری، سفر، سفر توریستی، سفرهای خارجی، پیشخدمت، انعام دادن، ارائه خدمات، آداب انعام دادن در سفر تعداد بازديد: 561 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز