Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 04:46

21
خرداد
راهنمای سفر به باتومی برای تجربه بهترین سفر با هر بودجه ای

راهنمای سفر به باتومی برای تجربه بهترین سفر با هر بودجه ای

تابستان نزدیک است و همه به دنبال بهترین مقصد گردشگری خارجی! چه مقصدی زیباتر و جذاب تر از باتومی! باتومی شهری است که در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و همین امر فرصت خوبی برای انجام تفریحات و ورزش های آبی فراهم آورده است.

تابستان نزدیک است و همه به دنبال بهترین مقصد گردشگری خارجی! چه مقصدی زیباتر و جذاب تر از باتومی! باتومی شهری است که در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و همین امر فرصت خوبی برای انجام تفریحات و ورزش های آبی فراهم آورده است. باتومی جزء مقاصد گردشگری است که با هر بودجه ای می توانید به آنجا بروید. این راهنما به شما کمک می کند، اطلاعات خوبی پیرامون سفر به این شهر بدست آورید.

راهنمای سفر به باتومی: معرفی بهترین تفریحات و بهترین جاذبه ها

باتومی شهری است که بخاطر داشتن سواحل بکر و تفریحات ساحلی اش میان گردشگران شهرت زیادی کسب کرده است. سواحل این شهر 79 کیلومتر طول دارند. در راهنمای سفر به باتومی سعی داریم سواحل باتومی را در یک دسته بندی منسجم قرار بدهیم تا بتوانید انتخاب های مطمئن تری داشته باشید:

  • سواحل با تفریحات خانوادگی: این سواحل برای جمع خانوادگی مناسب است و با داشتن محیط تمیز و زیرساخت های توریستی توسعه یافته و ارائه امکانات مناسب، بهترین گزینه برای جمع خانوادگی محسوب می شوند. در این سواحل می توانید شنا کنید و به پیاده روی مشغول شوید و از دیدن مناظر لذت ببرید. ساحل کواریاتی از این دست سواحل هستند.
  • سواحل با پوشش گیاهی: این سواحل دارای پوشش گیاهی متنوع و بکر هستند و مناظر خیره کننده زیبایی را به نمایش می گذارند. سکوت و آرامش حاکم بر این محیط شما را به سوی خود می کشاند. از بهترین این سواحل می توان به ساحل اورکی در نزدیکی دهکده اورکی اشاره کرد.
  • سواحل مخصوص تماشای غروب آفتاب: در باتومی از هر چه بتوان گذشت از تماشای غروب آفتاب نمی توان گذشت. این سواحل به قدری دنج هستند که به خوبی منظره غروب آفتاب را به نمایش می گذارند. ساحل سارپی و ساحل کوبولتی دو نوع مهم آن است.
  • سواحل مخصوص تفریحات آبی: سواحل مخوص تفریحات آبی، جزء سواحلی هستند که امکانات خوبی برای انجام تفریحات و ورزش های آبی دارند. از این سواحل می توان به ساحل گونیو اشاره کرد.

ساحل بهشت سبز مشهورترین ساحل باتومی

ساحل بهشت سبز یکی از بکرترین سواحل باتومی است که با داشتن بیش از 5000 گیاه مختلف گسترده ترین باغ در گرجستان به شمار می رود. از ویژگی های مهم و منحصر به فرد این باغ می توان به طبیعت بکر و پوشش گیاهی اش اشاره کرد. در گوشه و کنار ساحل بهشت سبز صندلی و چترهایی به چشم می خورند که می توانید آن ها را اجاره کنید. در سفر به باتومی حتما از این ساحل بازدید کنید.

هزینه سفر به باتومی و بودجه بندی برای سفر

سفر به باتومی با هر بودجه قابل برنامه ریزی است. سفر باتومی هزینه زیادی را به خود اختصاص نمی دهد. هزینه سفر به باتومی به معیارهای زیر بستگی دارد:

  • هزینه ویزا: گفتنی است که رفتن به باتومی برای ایرانیان نیازی به ویزا ندارد و صرفا با داشتن گذرنامه با اعتبار 6 ماه می توانید به این شهر سفر کنید.
  • هزینه حمل و نقل از فرودگاه به هتل: در باتومی وسایل حمل و نقل عمومی از قبیل اتوبوس، مینی بوس و تاکسی وجود دارد که هزینه حداکثر 6 لاری را به خود اختصاص می دهند.
  • هزینه رزرو هتل: در باتومی رستوران ها و سالن های غذاخوری زیادی وجود دارد که به ترتیب سطح بندی می شوند و در رده لاکچری، متوسط و اقتصادی قرار می گیرند که حداکثر هزینه 30 لاری را به خود اختصاص می دهند.
  • هزینه بازدید از جاهای تفریحی: در باتومی مناطق تفریحی زیادی وجود دارد که محبوب ترین آن ها شامل نمایش دلفین، آکواپارک، رفتینگ، قایق موزی و فلای بورد است که قایق سواری با هزینه حدود 300 لاری جزء گران ترین محسوب می شود.
  • هزینه خرید سوغات: سوغات باتومی معمولا شامل لباس های برند، انواع محصولات و صنایع دستی است که بسته به سلیقه شما می تواند از 1 تا 1000 لاری را شامل شود.

قیمت بلیط باتومی چه تاثیری در تخمین بودجه سفر دارد؟

سفر به باتومی، مسیر مستقیم پروازی از تهران را دارد. هزینه پرواز مستقیم از تهران نسبت به پرواز های غیر مستقیم کمتر است. پروازهای غیر مستقیم که از تهران انجام می شوند، با دو مقصد پروازی فرودگاه دبی یا فرودگاه استامبول انجام می شوند. مدت زمان و هزینه این نوع سفر قطعا بیشتر است. قیمت بلیط باتومی بسته به زمان سفر شما متفاوت است. در تایم پیک سفر بالاترین نرخ و در تایم هایی که گردشگران کمتری به سفر می روند، کمترین نرخ و گاها با تخفیف ارائه می شود.

سفر به باتومی همیشه برای گردشگران جذاب است. باتومی با ارائه تفریحات جالب و هیجانی، طبیعت و پوشش گیاهی فوق العاده، سواحل بکر و زیبا در خاورمیانه می درخشد. این مقصد گردشگری در فصل تابستان و بهار بیشترین گردشگر را دارد. در این دو فصل آب و هوای باتومی بسیاری متعادل است و امکان انجام تفریحات آبی را مهیا می کند. علاوه بر این اغلب جشنواره ها و فستیوال ها در این شهر به اجرا گذاشته می شود. از جمله آن ها می توان به جشنواره های فرهنگی هنری از قبیل جشنواره موسیقی و رقص و هنرهای مختلف اشاره کرد.

تعداد بازديد: 57 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز