Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 1 تیر 1403 - 23:48

12
خرداد
هر آنچه باید در مورد سفر به ازمیر و بازدید از جاهای دیدنی اش باید بدانید!

هر آنچه باید در مورد سفر به ازمیر و بازدید از جاهای دیدنی اش باید بدانید!

ازمیر یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه است که همواره در خلوتی بکر و دلنشین از میهمانان خود میزبانی می کند. ازمیر جاذبه های گردشگری متنوع و زیادی دارد و شما را از هیاهوی شلوغی های شهر صنعتی مانند استانبول به دور نگه می دارد.

ازمیر یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه است که همواره در خلوتی بکر و دلنشین از میهمانان خود میزبانی می کند. ازمیر جاذبه های گردشگری متنوع و زیادی دارد و شما را از هیاهوی شلوغی های شهر صنعتی مانند استانبول به دور نگه می دارد. ازمیر پر است از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی که همواره سعی در نشان دادن فرهنگ و هنر مردمش دارد! آری سفر به ازمیر یکی از بهترین و تفریحی ترین سفر شما خواهد بود و لبخند رضایت را به شما هدیه می دهد. بیایید بیشتر با جاذبه هایش آشنا و در مورد سفر آن بیشتر بدانیم.

چرا سفر به ازمیر میان گردشگران محبوب است؟

سفر به ازمیر یکی از مقرون به صرفه ترین سفرها به ترکیه محسوب می شود. ازمیر شهری بندری است که در امتداد دریای اژه قرار گرفته است و علیرغم اینکه سومین شهر بزرگ کشور محسوب می شود، اما در خلوتی دنج لذت سفر را به شما هدیه می دهد. مناظر اطراف ازمیر از سواحل دلربا گرفته تا صخره های ساحلی، به این معنی است که می توانید صبح ها کمی غواصی کنید و بعد از ظهر پیاده روی کنید. فراتر از این نیز می توانید انواع تفریحات آبی و ساحلی را در کنار سواحلش انجام دهید و در فضای باز به بازدید از آثار تاریخی برجای مانده از روم باستان بپردازید. در ازمیر آثار یونان باستان به قدری توجه شما را به خود جلب می کند که گویی هم اکنون به عهده قدیم یونان رفته اید. علاوه بر این وجود موزه های متنوع و موزه قوم شناسی تمامی آداب و رسوم مردم این شهر را به شما نشان می دهد. کافی است کمی در این موزه ها گشت بزنید تا آثاری جالب از مارکوس اورلیوس و اسکندر کبیر را ببینید! برایتان جالب نیست؟

جاهای دیدنی ازمیر: معرفی تاریخی ترین آثار یونانیان تا تفریحی ترین سواحل

جاهای دیدنی ازمیر افراد زیادی را متحیر می کند. گردشگرانی که به ازمیر سفر می کنند بهتر است با بهترین و معروف ترین آثار برای مانده از دوره های مختلف خصوصا دوره یونیان آشنا باشند تا بازدید از آن را در برنامه سفری خود قرار بدهند.

  • دره باستانی آگورا

موزه باستانی آگورا یکی از موزه های سرباز ازمیر است که متعلق به قرن چهارم است و هنوز ویرانه های آن نشانی از شهر مدفون شده در زمین لرزه را به نمایش می گذارد. ویرانه های این شهر توسط مارکوس اولیوس بازسازی شد. ستون های باستانی خیره کننده و کانال های آب رومیان هنوز هم حس کنجکاوی را بر می انگیزد.

  • برج ساعت

برج ساعت یکی از معروف ترین جاذبه های ازمیر است که در وسط میدان کوناک قرار گرفته است. ساعت این برج به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد سلطنت عبدالحمید از سوی امپراتور آلمان ویلهلم دوم هدیه شده است.

  • ساحل پیرلانتا

اگر به دنبال موج سواری هستید کافی است، به ساحل پیرلانتا بروید. این ساحل از شن های سفید رنگ و درخشان برخوردار است و موج سواری به عنوان یکی از بهترین تفریحاتش به شمار می رود.

  • ساحل کارابورون

ساحل کارابورون یکی از بهترین سواحل ازمیر به شمار می رود که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. اگر می خواهید کمی در روستاهای اطراف این ساحل قدم بزنید و با غواصی کردن خستگی را از تن خود برهانید، این ساحل را از دست ندهید. در کنار این ساحل روستاهای وجود دارد که مردمش به کشاورزی مشغول اند و رستوران هایی وجود دارد که امکان خوردن تازه ترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی را فراهم می کند. چه چیزی از این بهتر؟

قطعی کردن سفر به ازمیر با رزرو بلیط

با این اوصاف می توان گفت سفر به ازمیر و رفتن به آن شهر می تواند تجربه ای منحصر به فرد را برایتان رقم بزند. افراد زیادی هنگام تهیه بلیط ازمیر مردد هستند و سعی می کنند تحقیقات بیشتری را انجام دهند و سپس تصمیم بگیرند. اما دقت کنید که سفر ازمیر یکی از پرطرفدارترین سفرهای ترکیه محسوب می شود و در تایم های پیک سفر ظرفیت ها پرواز به سرعت تکمیل می شود. از این رو اگر قصد سفر در تایم پیک سفر یعنی اسفند تا خرداد و شهریور تا آذر را دارید، هر چه سریع تر برای رزرو بلیط خود تصمیم بگیرید.

تجربه خرید در ازمیر هنگام بازگشت

حتی اگر به روزهای پایان سفرتان نزدیک شوید، نمی توانید از این شهر دل بکنید! چرا که به قدری جذاب و زیبا است که همواره از شما دلبری می کند. همین امر سبب می شود دلتان برایش تنگ شود و به دنبال خرید یادگاری هایی از این شهر باشید. می توان گفت ازمیر بازارها و مراکز خرید زیادی را در خود جای داده است که هر کدام نوعی جاذبه گردشگری محسوب می شود.

  • بازارکمرآلتی

بازار کمر آلتی یکی از بهترین مکان ها برای یافتن سوغاتی های متنوع است. از محصولات چرمی و ابریشمی گرفته تا خوراکی های خوشمزه مانند غذا و لقمه های خانگی (دسترنج مردم بومی)، را در این بازار خواهید دید. این بازار به قدری شلوغ است که شما را محو خود خواهد کرد و حتی ممکن است ساعت ها در پی گردش در این بازار وقت بگذرانید.

  • مرکز خرید هیلتون

ازمیر یکی از مقاصد گردشگری چند منظوره متشکل از بازارها و مراکز خرید متنوع است. اگر به این بازار سر بزنید، غرفه برندهای مختلف را خواهید دید. این مرکز با ترکیبی از فروشگاه های متنوع پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و موارد دیگر توجه شما را جلب خواهد کرد. علاوه بر این می توانید از مرکز تفریحی مثل سالن سینما، رستوران و کافی شاپ نیز بازدید کنید.

تعداد بازديد: 213 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز