Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 09:11

4
اردیبهشت
راهنمای کامل گردشگری در آنتالیا: نکات و توصیه­ ها

راهنمای کامل گردشگری در آنتالیا: نکات و توصیه­ ها

اگر دوست دارید برای تعطیلات بعدی خود به یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه بروید که انواعی از تفریحات جذاب و مهیج و مکان‌های تاریخی و دیدنی را در دل خود جای داده است، شهر آنتالیا مناسب شما است.

اگر دوست دارید برای تعطیلات بعدی خود به یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه بروید که انواعی از تفریحات جذاب و مهیج و مکان‌های تاریخی و دیدنی را در دل خود جای داده است، شهر آنتالیا مناسب شما است. در این شهر انواعی از کافه و رستوران وجود دارد که می‌توانید وعده‌های غذایی­تان را در آن‌ها میل کنید. همچنین اکثر هتل‌های آنتالیا امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی نظیر پارک آبی و ساحل اختصاصی برای مسافران خود در نظر گرفته‌اند.

اگر دوست دارید یک سفر جذاب و خاطره‌انگیز به شهر آنتالیا داشته باشید تا پایان مقاله همراه ما باشید تا نکات و توصیه‌هایی را برای این سفر به شما ارائه کنیم.

هزینه‌های سفر به آنتالیا

هزینه‌های سفر به آنتالیا را می‌توان به‌صورت زیر لیست کرد:

  • هزینه‌های وسیله حمل‌ونقل
  • هزینه اقامتگاه
  • هزینه ترانسفر رفت‌وبرگشت فرودگاهی
  • هزینه گشت‌وگذار در داخل شهر آنتالیا
  • هزینه ورودی و تفریحات آنتالیا
  • هزینه وعده‌های غذایی
  • هزینه مربوط به سوغاتی
  • هزینه مربوط به بیمه مسافرتی برای حوادث غیرمترقبه

اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان هستید بهتر است که به نکات زیر توجه کنید:

1. برای گشت‌وگذار در داخل شهر آنتالیا بهتر است به‌جای تاکسی از وسایل حمل‌ونقل دیگری نظیر اتوبوس، دلموش و تراموا استفاده کنید.

2. اگر می‌خواهید تفریحات آنتالیا نظیر پارک آبی یا رفتینگ را امتحان کنید، بهتر است که به سراغ باجه‌های گردشگری داخل شهر آنتالیا بروید و این تورها را از هتل خود خریداری نکنید. چراکه قیمت این تورهای تفریحی در هتل گران‌تر از بیرون است.

3. در زمان‌هایی که این شهر خلوت­تر می­شود؛ نظیر اواخر شهریور و اوایل پاییز، به آن سفر کنید و پیشنهاد می‌کنیم که در زمان‌های شلوغی نظیر عید نوروز اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به آنتالیا نکنید.

اگر وقت و حوصله کافی برای خرید تک‌تک خدماتی که در بخش بالا به آن اشاره کردیم را ندارید، می‌توانید به تورهای گردشگری آنتالیا را بخرید. در تورهای آنتالیا خدمات زیر به مسافران ارائه می‌شود:

بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما، هتل با سرویس غذا و نوشیدنی، ترانسفر رفت‌وبرگشت فرودگاهی، بیمه مسافرتی و راهنمای فارسی‌زبان

در نتیجه با یک بار خرید، تمامی خدمات بالا به شما ارائه می­شود.

هتل­های آنتالیا

یکی از مهم‌ترین نکات برای سفر به آنتالیا انتخاب هتلی مناسب است. در شهر آنتالیا می‌توانید انواعی از هتل‌های زیر را پیدا کنید:

  • هتل‌های بدون ستاره
  • هتل‌های دوستاره
  • هتل‌های ۳ ستاره
  • هتل‌های ۴ ستاره
  • هتل‌های ۵ ستاره

به این نکته توجه کنید که هر چه تعداد ستاره‌های هتل شما بیشتر شود، امکانات و خدمات آن بهتر و از طرفی هزینه اقامت در آن به ازای هر شب افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید تجربه خاطره‌انگیزی از سفرتان به آنتالیا داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ هتل‌های چهارستاره و پنج ستاره این شهر بروید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، برخی از هتل‌های این شهر امکانات تفریحی کاملی را به مسافران ارائه می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که شما دیگر نیازی ندارید از هتل خارج شوید. در ادامه نام برخی از تفریحاتی که می‌توانید در هتل‌های آنتالیا ببینید را نام می‌بریم:

شعبده‌بازی، رقص، مسابقه‌های گوناگون، ماساژ، آب‌تنی، کف پارتی

اکثر هتل‌های آنتالیا سرویس غذا و نوشیدنی شبانه‌روزی دارند به این معنی که شما با پرداخت هزینه اقامت در آن هتل می‌توانید وعده‌های صبحانه، نهار و شامتان را به‌صورت رایگان در رستوران و کافه‌های آن هتل صرف کنید. علاوه بر این سرو نوشیدنی نیز در این هتل­ها رایگان است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

اگر می‌خواهید زمانی به شهر آنتالیا سفر کنید که آب‌وهوای آن معتدل و مطلوب باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اواسط خرداد تا اوایل مهر تور آنتالیا را خریداری کنید و به این شهر سفر کنید. درست است که در این مدت آب‌وهوای آنتالیا بسیار معتدل و مطبوع می‌شود و فرصت مناسبی برای شما ایجاد می­کند تا بتوانید از سواحل این شهر نهایت استفاده را ببرید، اما شلوغی مکان‌های گردشگری این شهر ممکن است شما را اذیت کند.

اگر به دنبال زمانی می‌گردید که شهر آنتالیا هم خلوت باشید، هم آب و هوا معتدلی داشته باشد، اوایل بهار و پاییز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گشت و گذار در آنتالیا

برای گشت‌وگذار در شهر آنتالیا شما می‌توانید از وسایل نقلیه مختلفی نظیر تاکسی، دلموش، اتوبوس و تراموا استفاده کنید. متأسفانه شهر آنتالیا مترو ندارد. به دلیل بالا بودن قیمت بنزین، هزینه استفاده از تاکسی نیز زیاد می‌شود. بهترین گزینه برای شما استفاده از اتوبوس‌های آنتالیا است. شبکه اتوبوس‌رانی این شهر تقریباً تمام بخش‌های آن را پوشش می‌دهد و سیستم گرمایشی و سرمایشی خوبی نیز دارد.

تفریحات آنتالیا

با سفر به شهر آنتالیا می‌توانید انواعی از تفریحات آبی را در سواحل این شهر امتحان کنید. علاوه بر این پارک آبی و رفتینگ دو تا از مهم‌ترین تفریحات آنتالیا به حساب می­آید. می‌توانید تورهای رفتینگ و پارک‌های آبی آنتالیا را از کارگزاران گردشگری یا غرفه‌های فروش خدمات توریستی خریداری کنید.

اگر در هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا اتاق بگیرید، می‌توانید از پارک‌های آبی داخل هتل نهایت استفاده را ببرید. اگر هم هتل­هایی با تعداد ستاره‌های کم‌تر را انتخاب کردید، می‌توانید تورهای پارک‌های آبی زیر را خریداری کنید:

  • پارک آبی آکوا لند
  • پارک آبی لندز آف لجند
  • پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی
  • پارک آبی ددمان

با خرید تورهای رفتتینگ شما را به نزدیکی رودخانه‌ای به نام «ماناوگات» می‌برند. سپس در گروه‌های ۲ تا ۱۲ نفر بر روی قایق می‌نشینید و در مسیر این رودخانه تجربه قایق‌سواری مهیجی را امتحان می‌کنید. می‌توانید در برخی از بخش‌های رودخانه که جریان آب در آن آرام و عمق رودخانه بیشتر می‌شود، در آب شیرجه بزنید و کمی شنا کنید.

همچنین می­توانید در تور چهارساعته بازدید از کشتی دزدان دریایی شرکت کنید.

جاذبه‌های آنتالیا

شهر آنتالیا انواعی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برای بازدید دارد. در ادامه نام برخی از جاذبه‌های این شهر را مشاهده می‌کنید:

  • منطقه کاله ایچی
  • حمام رومی
  • غار کارا نین
  • منطقه تاریخی فاسلیس
  • آبشار دودِن

  • پاموک کاله

سواحل آنتالیا

در آنتالیا سواحل زیبا و جذابی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید، استراحت کنید یا به سراغ تفریحات آبی نظیر جت اسکی و پاراسل بروید. به این نکته نیز توجه کنید که هتل­های لوکس آنتالیا سواحل اختصاصی دارند که تنها مهمانان آن‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ساحل بلک، ساحل لارا و ساحل کمر از جذاب­ترین سواحل آنتالیا به حساب می­آید.

غذاهای ترکی

در شهر آنتالیا انواعی از رستوران‌ها و غذاخوری­های مختلفی را می‌توانید پیدا کنید که غذاهای خوش‌مزه ترکی را سرو می‌کنند. از جمله غذاهای ترکی می‌توان به کباب ترکی، اسکندر کباب، پیده و لاه ماجون اشاره کرد. برای امتحان کردن غذاهای دریایی نیز می‌توانید به رستوران‌های دریایی این شهر بروید.

اگر هم در هتل‌های لوکس آنتالیا اتاق بگیرید، می‌توانید در رستوران‌های آن انواعی از غذاهای ترکی را امتحان کنید. علاوه بر غذاهای ترکی رستوران‌های مختلفی نظیر رستوران ایتالیایی و آسیایی در این هتل‌ها وجود دارد که انواعی از غذاهای بین‌المللی را برای مسافران سرو می‌کند.

جمع‌بندی

شهر آنتالیا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای امتحان کردن تفریحات ساحلی است. اگر می‌خواهید از آب‌وهوای معتدل این شهر نهایت استفاده را ببرید؛ از اواخر خرداد تا مهر ماه به این شهر سفر کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ هتل‌های ۵ ستاره این شهر بروید. در این هتل‌ها انواع از رستوران، ساحل اختصاصی، پارک آبی و امکانات مختلف دیگری نظیر ماساژ و اسپا برای گردشگران تعبیه شده است تا بتوانند تمام مدت سفرشان را در محوطه هتل به بهترین شکل ممکن بگذرانند.

تعداد بازديد: 37 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز