Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 02:54

18
اسفند
نامه «جوانا فرانسیس» روزنامه نگار آمریکایی به زنان لبنانی

نامه «جوانا فرانسیس» روزنامه نگار آمریکایی به زنان لبنانی

به بهانه یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه: در مارس 2007 يکي از روزنامه نگاران و نويسندگان زن آمريکايي نامه اي را خطاب به زنان مسلمان لبنان در گير جنگ منتشر کرد که بازتاب جهاني زيادي داشت. اين نامه که با عناويني مثل «گول نخوريد و نجيب بمانيد

تحریریه زندگی آنلاین : در مارس 2007 يکي از روزنامه نگاران و نويسندگان زن آمريکايي نامه اي را خطاب به زنان مسلمان لبنان در گير جنگ منتشر کرد که بازتاب جهاني زيادي داشت. اين نامه که با عناويني مثل «گول نخوريد و نجيب بمانيد» و يا «من تو را مي بينم» منتشر شده است. هنوز هم در کشورهای مسلمان مخاطب خود را دارد. متن زیر بخشهایی از اين نامه است که در روزهای کنونی و حال و احوال شرایط بغرنج مردم غزه زیر بمباران وحشیانه رژیم غاصب صهیونستی در ادامه مي خوانيد.

من تو را مي بينم… 

در ميان تهاجمات اسرائيل در لبنان و جنگ ترور صهيونيست‌ها، اکنون مسائل جهاني به موضوع اصلي خانواده‌هاي آمريکايي بدل شده است.من کشتار ،مرگ و نابودي را که در لبنان اتفاق افتاده مي بينم ،اما من چيز ديگري را هم مي بينم. من تو را مي بينم… من نمي توانم کمکي بکنم اما مي ببينم که تقريبا هر زني ،بچه اي بغل کرده يا اطراف او بچه هايي هستند. مي بينم هرچند آنها پوششي محجوبانه دارند ليکن هنوز زيباييشان مي درخشد . اما اين فقط زيبايي بيروني نيست ، که متوجه آن مي شوم،من چيزي عجيب در درون خود احساس مي کنم ،غبطه مي خورم… اما نمي توانم چيزي بگويم ؛ فقط قدرت ، زيبايي، عفت و بيش از همه رضايت و شادي تو را تحسين مي کنم. آري ، عجيب است اما به ذهن من خطور مي کند که تو هر چند تحت بمباران اما از ما ، خوشحال تري. چرا که تو هنوز زندگي طبيعي يک زن را داري . شيوه اي که زنان از ابتدا همواره چنين زندگي مي کردند .

بیشتربخوانید:

کارنامه چهل و چند ساله و سکانس پایانی غم انگیز

بمباران هالیوودی

در غرب هم تا دهه ۱۹۶۰ اينچنين معمول بود، تا اينکه به وسيله دشمني مشترک بمباران شديم. اما ما با مهمات واقعي بمباران نشديم ، بلکه با فساد اخلاقي و نيرنگ آلود و زيرکانه از طريق وسوسه بمباران شديم. آنها به جاي استفاده از بمب افکن ها و جنگنده هاي آمريکايي ، ما را از هاليوود بمباران کردند. آنها مي خواهند بعد از آنکه از بمباران زيرساخت هاي کشورهاي شما فارغ شدند، شما را نيز اينگونه بمباران کنند . نمي خواهم اين براي تو هم اتفاق بيفتد. تو هم احساس خفّت خواهي کرد همانطور که ما مي کنيم. تو مي تواني از اين بمباران ها دوري کني ، اگر لطف کني ، و به ما که از نفوذ شيطاني آنها تلفات جدي داده ايم، گوش کني. براي اينکه هر چيزي که از هاليوود مي بيني ، مشتي دروغ است ، تحريف است، نيرنگي ماهرانه است آنها روابط نا مشروع را تحت عنوان سرگرمي بي ضرر جلوه مي دهند ، براي اينکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامعي است که تشعشعات و امواج برنامه هاي سمّي شان را به آنان مخابره مي کنند . ملتمسانه از تو مي خواهم سم آنها را نخوري . وقتي که از آن خوردي، هيچ پاد زهري براي آن نيست !! ممکن است نسبتاً بهبود بيابي ، اما هرگز همچون قبل نخواهي شد. بهتر است کاملاً از اين سم دوري کني ، تا اينکه به دنبال شفا از آسيب هايي که بوجود مي آورد باشي.

اکثر ما شاد نیستیم

آنها سعي دارند، با فيلم ها و نماهنگهاي شهوت انگيز ، به دروغ ما زنان آمريکايي را شاد و راضي نشان دهند ، مفتخر به لباس پوشيدن چون هرزه ها و قانع بودن به نداشتن خانواده ؛ و تو را اينچنين وسوسه مي کنند . اکثر ما شاد نيستيم، به من اعتماد کن ! ميليون ها نفر از ما داروهاي ضد افسردگي مصرف مي کنيم ، از شغل هايمان متنفريم و شب ها به خاطر مرداني که مي گفتند دوستمان دارند، ولي حريصانه از ما سوءاستفاده مي کنند و مي روند ، گريه مي کنيم. آنها مي خواهند خانواده هاي شما را از بين ببرند و شما را متقاعد کنند که فرزندان کمتري داشته باشيد . آنها با جلوه دادن ازدواج به عنوان شکلي از بردگي ، مادري به عنوان نفرين و با جلوه دادن با حيا بودن و پاک ماندن به عنوان عقب افتادگي و اُمُلي چنين مي کنند .

بیشتربخوانید:

دغدغه های برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه چیست؟

 

 

 

تو گوهر گرانبها و ناب هستی

آنها مي خواهند خودت ، ارزش خودت را پايين آوري و ايمان و اعتقاداتت را از دست بدهي . آنها مانند شيطاني هستند که (آدم و حوا) را فريب دادند ، تو فريب نخور! براي خودت ارزش قائل باش : من تو را به عنوان گوهر گران قيمت، طلاي ناب ، يا مرواريد گرانبها مي بينم، (برگرفته از انجيل متي ۱۳ :۴۵). همه ي زنان مرواريدهاي گرانبهايي هستند، اما برخي از ما در مورد ارزش پاکدامني مان فريب خورديم. عيسي گفت : «آنچه مقدس است ، به سگان مدهيد و مرواريدهاي خود را پيش خوک وحشي نيندازيد، مبادا آنها را پايمال کنند و برگشته ، شما را بدرند.» (متي فصل ۷ عبارت ۶ ) مرواريدهاي وجوديمان بسيار گرانبها هستند ، اما آنها مي خواهند به ما بقبولانند که بي ارزشند. ولي باورم کن! هيچ جايگزيني براي اين نيست که بتوان در آيينه نگاه کرد و بازتاب پاکدامني ، نجابت و عزت نفس خود را در آن ديد . مُدهايي که از زير دست خياطان غربي بيرون مي آيند براي اين طراحي مي شوند که به تو بقبولاند که ارزشمندترين سرمايه تو ، جذابيت جسمي توست . اما لباسهاي عفيف تو و حجاب تو در واقع پرجاذبه تر از هر مُد غربي است، براي اينکه آنها تو را به صورت اسرارآميزي پوشانده اند و عزت نفس و اعتماد به نفس تو را جلوه مي دهند . جاذبه هاي جسماني زن بايد از چشمان بي لياقت پوشانده شود، البته اين بايد هديه اي باشد از طرف تو براي مردي که تو را آنقدر دوست دارد و برايت احترام قائل است که با تو ازدواج مي کند . و از آنجا که مردان شما مرد اند و با غيرت و دلاور ، حق آنان نيز چيزي کمتر از بهتريني که تو عرضه کني نيست . مردان ما ديگر حتي پاکدامني نمي خواهند، آنها دُرّ گرانبها را درک نمي کنند ؛ آنها سنگ مصنوعي پر زرق و برق را انتخاب مي کنند تا آن را نيز (پس از سوءاستفاده) رها کنند!

تقلید از مدهای غربی باعث پشیمانی است

گوهربارترين سرمايه هاي تو زيبايي دروني ات ، نجابتت ، و آن چيزيست که تو را تو کرده است. اما متوجه شدم برخي زنان مسلمان از حدود تجاوز مي کنند و حتي در حين حجابشان سعي دارند تا جايي که ممکن است مانند غربي ها شوند (قسمتي از موهايشان نشان داده مي شود (آرايش داشته باشند و …). چرا تقليد کنيد از زناني که به خاطر عفت و پاکدامني ازدست رفته شان پشيمانند يا به زودي پشيمان خواهند شد؟ هيچ جبراني براي آن ازدست رفته نيست. شما الماس هاي بي عيب هستيد. نگذاريد آنها شما را بفريبند و تبديل به سنگ بدلي شويد . زيرا که هر آنچه شما در مجلات مد و تلويزيون هاي غرب مي بينيد، دروغ است . اين دام شيطان است . طلا نماي ابلهان است. مي خواهم تو را به اعماق قلبم راه دهم و سرّي را با تو در ميان گذارم ؛ احياناً اگر کنجکاوي : ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نيست. ما جسم مان را به مرداني داديم که عاشقشان بوديم ، فکر مي کرديم اين راهي است تا آنها نيز عاشقمان شوند و با ما ازدواج کنند، همانطوري که هميشه در تلويزيون ديده بوديم . اما بدون امنيت ازدواج و علم قطعي به اينکه او هميشه با ما خواهد بود ، حتي لذت بخش هم نيست !! چنين است مسخرگي و وارونگي آن ، فقط يک هدر رفتن است . تو مي ماني و اشکهايت . به عنوان يک زن که با زن ديگر صحبت مي کند ، باور دارم که تو اين را فهميدي براي اينکه فقط يک زن مي تواند حقيقتا بفهمد در قلب زن ديگر چيست.

بیشتربخوانید:

ناگفته های بهرام بیضایی در موزاییک استعاره‌ها

 

 

 

زنان امریکایی فریب خورده اند

حقيقتاً ما همه شبيه يکديگريم عليرغم نژاد ، دين و مليتمان ، قلب يک زن همه جا يک شکل است . ما عشق مي ورزيم ، اين کاري است که به بهترين وجه انجام مي دهيم . ما خانواده هايمان را پرورش مي دهيم و به مردي که دوستش داريم، آرامش و قدرت مي دهيم. اما ما زنان آمريکايي فريب خورده ايم در اين باور که ما سعادتمند ترين هستيم چون شغل داريم، خانه هايي شخصي داريم که مي توانيم در آن تنها زندگي کنيم و آزادي، که عشق خود را نثار هر کس که مي خواهيم کنيم . اين آزادي نيست و آن عشق نيست. فقط در پناهگاه امن ازدواج است که جسم و قلب يک زن مي تواند ، براي عشق ورزيدن احساس امنيت کند . به چيزي کمتر از اين، تن نده ، ارزش ندارد. تو حتي آن را دوست نخواهي داشت و پس از آن، حتي خودت را هم کمتر دوست خواهي داشت، سپس او نيز تو را ترک خواهد کرد. گناه هرگز فايده اي ندارد ، هميشه تو را فريب مي دهد . هرچند شرافت و کرامتم را باز پس گرفته ام ، اما هنوز هيچ چيزي جاي اينکه شرافتم را از اول نمي دادم ، نمي گيرد. ما زنان غربي شستشوي مغزي داده شده ايم که باور کنيم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شديد. اما در حقيقت اين ماييم که مورد ظلم واقع شده ايم ، برده ي مدهايي هستيم که پستمان مي کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده اي شده ايم، و گداي محبت مرداني هستيم که نمي خواهند رشد فکري يابند (مسئوليت پذير باشند)… در اعماق وجودمان مي دانيم که سرمان کلاه رفته است. 

تورا، زن مسلمان را تحسین میکنیم

ما مخفيانه تو را تحسين مي کنيم و به تو رشک مي ورزيم ، با وجود اينکه برخي از ما آن را اقرار نمي کنيم. خواهش مي کنم به ديده تحقير به ما نگاه نکنيد يا فکر نکنيد ما اين چيزها را اينگونه که هست، دوست داريم .اين تقصير ما نيست. اکثر ما پدراني نداشتيم تا وقتي نوجوان بوديم، از ما حمايت کنند چون خانواده هاي ما متلاشي شده اند. تو مي داني چه کسي پشت اين نقشه است. خواهران من، گول نخوريد. نگذاريد شما را هم بگيرند. پاک و با نجابت بمانيد. ما زنان مسيحي، حقيقتاً نياز داريم ببينيم زندگي زنان چگونه بايد باشد. به تو نياز داريم تا براي ما الگويي باشي، براي اينکه ما گمشده ايم. پاکي ات را نگه دار. به خاطر داشته باش، آب ريخته شده را نمي توان جمع کرد. پس با دقت محافظت کن! اميدوارم اين نصيحت را با همان روحيه اي که نيت شده بود دريافت کني : روحيه دوستي ، احترام و تحسين.

با محبت از طرف خواهر مسيحيت: جواَنا فرانسيس نويسنده و روزنامه نگار – ايالات متحده آمريکا

 

تعداد بازديد: 50 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز