Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 21:28

11
بهمن
کاشفانی که ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند

کاشفانی که ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند

محققان بر این باورند که شواهد قابل اعتمادی دارند که نشان می‌دهد وایکینگ‌ها چیزی حدود ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب قاره آمریکا را کشف کردند. گونه‌های درختی بومی کانادا که به گرینلند وارد شده‌اند کلید

تحریریه زندگی آنلاین : محققان بر این باورند که شواهد قابل اعتمادی دارند که نشان می‌دهد وایکینگ‌ها چیزی حدود ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب قاره آمریکا را کشف کردند. گونه‌های درختی بومی کانادا که به گرینلند وارد شده‌اند کلید این کشف بودند. وایکینگ‌ها به احتمال زیاد سفرهای منظمی به جایگاه این درختان در آمریکا داشتند.وایکینگ‌ها نه تنها صدها سال قبل از کریستف کلمب به قاره آمریکا سفر کردند، بلکه به نظر می‌رسد که آنها به احتمال زیاد سفرهای منظمی برای استخراج منابع طبیعی انجام می‌دادند. محققان بر این باورند که اکنون درختان موجود در گرینلند، این نظریه را ثابت می‌کند.مطالعه‌ای که در اوایل سال جاری توسط محققان انجام شد، می‌گوید که استعمارگران اسکاندیناوی در گرینلند از ۹۸۵ تا ۱۴۵۰ پس از میلاد برای کشتی‌سازی و پروژه‌های بزرگ ساختمانی به الوار وارداتی متکی بودند. همچنین ادعا می‌کند که برخی مزارع به واردات الوار از شمال اروپا و آمریکای شمالی دسترسی داشتند.این دسترسی و زمان‌بندی همه آن افسانه‌های وایکینگ‌ها که ادعا می‌کردند حدود ۵۰۰ سال قبل از اینکه کریستف کلمب سفر معروف خود را به غرب هدایت کند، یک مسیر تجاری منظم بین گرینلند و آمریکای شمالی وجود داشته است، را تأیید می‌کند .

بیشتربخوانید:

کشف یک حیوان باستانی بوسیله مدفوع فسیل شده کفتارها

 

 

به گفته محققان این یافته‌ها این واقعیت را نشان می‌دهد که نورس‌ها مردمانی که آن زمان ساکن گرینلند بودند، ابزار، دانش و کشتی‌های مناسب برای عبور از تنگه دیویس به سواحل شرقی آمریکای شمالی، حداقل تا قرن چهاردهم، داشتند. به این ترتیب، سفرهایی از گرینلند به آمریکای شمالی در طول دوره اسکان نورس‌ها در گرینلند انجام می‌شد و منابعی برای مدت طولانی‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد توسط نورس‌ها از آمریکای شمالی به دست می‌آمد.الوار مورد بحث از گونه‌های درختی به دست می‌آید که بومی گرینلند یا اروپا نیستند. یافتن این که این گونه‌ها در حدود سال ۱۰۰۰ پس از میلاد در گرینلند مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از این نظریه که آنها از قاره آمریکا وارد شده‌اند، پشتیبانی می‌کند. کاج جک احتمالاً از جایی که اکنون نیوانگلند و نوا اسکوشیا نامیده می‌شود، آمده است. اما ممکن است برای یافتن شوکران حتی سفرهای بیشتری را انجام داده باشند، زیرا برجسته‌ترین مکان برای شوکران در کبک، انتاریو و جاهای دیگر در کانادا و اطراف آن بود.بر اساس بیانیه‌ای، محققان برای درک بهتر شیوه‌های واردات، چوب حاصل از چندین مزرعه و پروژه‌های ساختمانی را که در حدود ۱۰۰۰ پس از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. با بررسی دقیق ساختار سلولی چوب، آنها توانستند به این نتیجه برسند که تقریباً یک چهارم الوار مورد استفاده، یا وارد شده است یا به عنوان چوب رانده به جزیره رسیده است.

بیشتربخوانید:

ابوالهول را انسان ها نساخته اند!

 

 

برچسب ها: دانستنی ها تعداد بازديد: 49 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز