Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:13

27
دی
بارش باران و برف در این ۵ استان

بارش باران و برف در این ۵ استان

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و برف در پنج استان و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور به‌ویژه خلیج فارس هشدار داد.

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و برف در پنج استان و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور به‌ویژه خلیج فارس هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش باران، در نواحی سردسیر همراه با برف، در نواحی گرمسیر رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک جمعه (۲۹ دی‌ماه) در شرق و جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی و شنبه (۳۰ دی‌ماه) درسیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نیمه شرقی هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال آسیب به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی و احتمال شکستن درختان جوان وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از اتراق در کنار مسیل‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی ارگان‌های امدادی برای پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، عدم دپوی محصولات باغی و زراعی در فضای باز، انتقال ادوات کشاورزی به مکان‌های مسقف و استفاده از بادگیر و قیم برای باغات و نهال‌ها توصیه می‌شود.

 

 

 

این استان‌ها برفی و بارانی می‌شوند

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: وزش باد به نسبت شدید تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج در فراساحل به بیش از ۱.۵ متر با تاکید بر خلیج فارس شنبه تا دوشنبه (۳۰ دی تا ۲ بهمن‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورها و قفس‌های صیادی، اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحل و فراساحل و احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و سکوهای نفتی در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

برچسب ها: برف، باران، هشدار هواشناسی، هواشناسی تعداد بازديد: 60 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز