Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 08:14

5
آذر
گران ترین شهرهای آمریکا را پیش از سفر بشناسید

گران ترین شهرهای آمریکا را پیش از سفر بشناسید

گران ترین شهرهای آمریکا در سال 2023 به ترتیب شامل شهرهای نیویورک، سن فرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و اوکلند هستند. در بین این شهرهای آمریکایی نیز شهر نیویورک همچنان پیشتاز گرانترین شهر برای زندگی محسوب می شود.

گران ترین شهرهای آمریکا در سال 2023 به ترتیب شامل شهرهای نیویورک، سن فرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و اوکلند هستند. در بین این شهرهای آمریکایی نیز شهر نیویورک همچنان پیشتاز گرانترین شهر برای زندگی محسوب می شود. چرا که بر طبق آخرین آمارهای موجود، متوسط هزینه زندگی در این شهر برای هر نفر در حدود US$ 5479 (دلار) در ماه است. ولی نباید فراموش کرد که با اینکه نیویورک گرانترین شهر آمریکاست اما در عین حال از نظر شاخص های درآمدی و کیفیت زندگی نیز در زمره بهترین شهرهای آمریکا به حساب می آید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده انواع خدمات مهاجرتی و اقامتی آماده پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به آمریکا می باشد.

هزینه زندگی در آمریکا

اولین و شاید مهمترین سوالی که می توان درباره شرایط زندگی در آمریکا 2023 مطرح کرد این ست که هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟ واقعیت امر این است که هزینه زندگانی در آمریکا بالاست ولی این به معنای سختی شرایط زندگی در این کشور نیست. چرا که با وجود هزینه بالای زندگی در آمریکا اما سطح درآمدی افراد در این کشور حدود دو برابر همان هزینه است. در شرایط فعلی متوسط هزینه زندگی در آمریکا حدود 166.4% بالاتر از هزینه زندگی در آمریکاست و متوسط هزینه اجاره خانه در آمریکا نیز حدود 394.5% بالاتر از ایران است.

 

متوسط هزینه زندگی بدون احتساب اجاره خانه

متوسط هزینه زندگی با احتساب اجاره خانه

شخص مجرد

US$ 1156 (دلار)

US$ 3138 (دلار)

خانواده 4 نفری

US$ 4108 (دلار)

US$ 5954 (دلار)

پس با توجه به جدول فوق، میانگین هزینه زندگی هر نفری در آمریکا با در نظر گرفتن اجاره خانه اش ماهیانه در حدود US$ 3138 (دلار) است. نکته بعدی که با توجه به این آمارها می توان فهمید اینکه اجاره خانه بیشترین درصد از هزینه ها در آمریکا را به خود اختصاص می دهد. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، اجاره خانه در آمریکا حدود 37% از بودجه افراد را به خود اختصاص می دهد:

برای اینکه با سطح قیمتی اجاره خانه در آمریکا 2023 آشنا شوید، توصیه می شود به جدول زیر توجه کنید:

نوع آپارتمان

هزینه به واحد دلار

آپاراتمان 1 خواب وسط شهر

$ 1846

آپاراتمان 3 خواب وسط شهر

1504

آپاراتمان 1 خواب حومه شهر

3074

آپاراتمان 3 خواب حومه شهر

2470

قیمت مواد غذایی در آمریکا

کلا اگر بخواهیم درباره بحث غذا در آمریکا سخن بگوییم بایستی دو آیتم خرید خواروبار از بازارها و نیز خوردن غذا در رستوران را مشترکا مدنظر قرار دهیم. که مشترکا 42% از کل بودجه افراد را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل نیز می توان چنین گفت که هزینه غذا بالاترین هزینه افراد در آمریکا محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت مواد غذایی مختلف در آمریکا می توان به جدول زیر مراجعه کرد:

مواد غذایی

هزینه به دلار

1 لیتر شیر

$ 1.04

یک عدد نان سفید 500 گرمی

3.57

یک کیلو برنج

4.60

12 عدد تخم مرغ

4.31

یک کیلو پنیر محلی

12.94

یک کیلو گوشت مرغ

12.08

یک کیلو گوشت گاو

15.35

یک کیلو سیب

5.32

یک کیلو موز

1.62

یک کیلو پرتغال

4.58

یک کیلو گوجه فرنگی

4.65

یک کیلو سیب زمینی

3.06

یک کیلو پیاز

3.03

یک وعده غذایی در رستوران ارزان

20

مک میل در مک دونالد

10

معرفی گرانترین شهرهای آمریکا

آمریکا دارای شهرهای مختلفی است که هر یک از این شهرها نیز در سطح جهانی معروف هستند. از جمله این شهرها می توان به شهرهای معروفی مثل نیویورک، سن فرانسیسکو، اوکلاهاما، میامی، لس آنجلس، سن خوزه، نیومکزیکو، کلرادو، دالاس، لاس وگاس، سیاتل و غیره اشاره کرد. شهرهایی که شرایط زندگی در آنها مخصوصا هزینه زندگی در این شهرها متفاوت از هم است. در صورت مقایسه هزینه زندگی در این شهرها، متوجه خواهید شد که یکی از گرانترین شهرهای آمریکا برای زندگی شهر نیویورک New York است. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، متوسط هزینه زندگی در نیویورک برای هر نفر حدود $ 5479 (دلار) در ماه است:

بعد از نیویورک نیز گرانترین شهرهای آمریکا به ترتیب شامل شهرهای سن فرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و اوکلند هستند. این در حالی است که از جمله ارزانترین شهرهای آمریکا نیز می توان به شهرهایی مثل سن آنتونیو، بویس، سینسیناتی، ممفیس و نوکس ویل اشاره کرد.

هزینه زندگی در گرانترین شهر آمریکا

پس با توجه به تحلیل فوق می توان گفت که در حال حاضر، گرانترین شهر آمریکا شهر نیویورک است که متوسط هزینه زندگی ماهیانه در این شهر برای یک شخص مجرد در حدود US$ 5479 (دلار) و برای یک خانواده 4 نفره نیز در حدود US$ 9660 (دلار) است. که در مقایسه با دیگر شهرهای آمریکا هزینه فوق العاده بالایی به نظر می رسد. حتی در صورت مقایسه همین هزینه در نیویورک با متوسط هزینه زندگی در سطح کل آمریکا، باز هم متوسط هزینه زندگی در نیویورک بالاتر از متوسط آمریکاست و این مهم را می توان با توجه به نمودار زیر هم فهمید:

نیویورک ثروتمندترین شهر آمریکا و جهان!

شاید این سوال برای اغلب متقاضیان مهاجرت به آمریکا نیز مطرح شود که دلیل اصلی اینکه نیویورک گرانترین شهر آمریکاست چیست؟ مطابق آخرین گزارشات آماری، نیویورک محل زندگی حدود 340000 میلیونر است که شامل میلینورهایی از آمریکا و سراسر جهان است که اقامت این کشور را دارند. نیویورکی که به همین خاطر هم ثروتمندتر و هم گرانتر از شهرهای جهانی مثل توکیو، برلین، لندن و هنگ کنگ و غیره است.

شهری که مملو از برندهای معروف بین المللی و نیز انواع مراکز تفریح و سرگرمی است. در ضمن هزینه مسکن نیز در این شهر میلیونر نشین آمریکا به صورت سرسام آوری بالاست. حالا اگر مایلید با 10 شهر ثروتمند جهان در سال 2023 آشنا شوید با ما همراه شوید:

  1. نیویورک سیتی (با 340000 میلیونر)
  2. توکیو (290300 میلیونر)
  3. منطقه خلیج یا بی اریا (285000 میلیونر)
  4. لندن (258000 میلیونر)
  5. سنگاپور (240100 میلیونر)
  6. لس آنجلس (205400 میلیونر)
  7. هنگ کنگ (129500 میلیونر)
  8. بجینگ (128200 میلیونر)
  9. شانگهای (127200 میلیونر)
  10. سیدنی (126900 میلیونر)

منهتن؛ گرانترین محله شهری در آمریکا

گرانترین محله یا بهتر بگوییم گرانترین جای آمریکا برای زندگی کردن، محله منهتن Manhattan Borough است. محله ای که هزینه زندگی در آن بیش از 2 برابر متوسط ملی است! جالب است بدانید که مخارج زندگی در منهتن نیویورک 122% بالاتر از متوسط ملی است. در حقیقت، این محله نیویورک 24% گرانتر از دومین منطقه گران آمریکا یعنی هونولولو و 31% از هم گرانتر منطقه شهری سن فرانسیسکو است. اگر به شاخص هزینه زندگی هم توجه کنید، ملاحظه می کنید که محله منهتن حدود 63% گرانتر از محله بروکلین نیویورک است.

دلایل مختلفی هم برای گرانی مسکن در منهتن نیویورک وجود دارد. یکی از دلایل گرانی این بخش از نیویورک سیتی نیز به خاطر اقامت حدود 340000 میلیونر و 58 بیلیونر در شهر نیویورک است که عمده این ثروتمندان نیز ساکن محله منهتن هستند. روش های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که از آنجمله می توان به تحصیل و کار در آمریکا 2023 اشاره نمود. اگر شما هم علاقه مند دریافت مشاوره های بیشتری در خصوص امکان مهاجرت به آمریکا هستید، پس توصیه می شود حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تعداد بازديد: 93 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز