Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:58

8
آبان
ورود سامانه بارشی به کشور؛ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها

ورود سامانه بارشی به کشور؛ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، کاهش محسوس دما در سواحل دریای خزر و اردبیل همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، کاهش محسوس دما در سواحل دریای خزر و اردبیل همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه(۸ آبان) با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد و در استان اردبیل و سواحل دریای خزر نیز دما به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: سه‌شنبه(۹ آبان) در ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، برخی نقاط استان‌های خوزستان، فارس، شمال بوشهر و غرب کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوا ادامه داد:چهارشنبه(۱۰ آبان) همین شرایط در برخی نقاط شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، کرمان، مناطق غربی و جنوبی اصفهان، غرب یزد، شمال شرق فارس، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

وی افزود: پنجشنبه (۱۱ آبان) در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی، دامنه و ارتفاعات البرز و ارتفاعات کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: روز جمعه(۱۲ آبان) در استان‌های واقع در غرب، جنوب، غرب، مرکز،شرق، جنوب شرق و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خواهد بود.

وی افزود: از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه در شمال شرق، شرق و دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد و امروز تا ظهر فردا نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۹ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۰ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و۹ آبان) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب ها: برف، باران، هشدار هواشناسی، هواشناسی تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز